Miten päivittää CV:hen uusi firma?
Työskentelin yrityksessä nimeltään vaikka Pumpuli. Päivänkakkara firma osti yrityksen palvelut, ja me työntekijät siirryimme Pumpulista Päivänkakkaraan ns. vanhoina työntekijöinä, samoilla työsopimuksilla ja työnkuvilla. En nyt kuitenkaan viihdy täällä Päivänkakkarassa ja työnhaku tullut ajankohtaiseksi.
Kysymys siis kuuluu, kuinka laitan järkevästi CV:hen, että olen vaihtanut työpaikkaa yrityskauppojen myötä, enkä ns. omatoimisesti, kun työnantajan nimi on vaihtunut? Mietin vain, ettei välttämättä näytä hyvältä, jos saa sen käsityksen, että olen omatoimisesti vaihtanut työnantajaa omatoimisesti lyhyen ajan sisällä useasti...
Kommentit (14)
Laita jotenkin että
2008- Pumpuli -> Päivänkakkara, keittiötäti
2005-2008 Lintukoto, kokki
jne.
En tajunnut aloitukseen laittaa, että konkreettisesti siis muutimme Päivänkakkaran tiloihin ja Pumpuli lakkautettiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En tajunnut aloitukseen laittaa, että konkreettisesti siis muutimme Päivänkakkaran tiloihin ja Pumpuli lakkautettiin.
Ap
Ei sillä ole mitään väliä
Laittaisin näin:
Yritys Pumpuli/Päivänkakkara (Yritys Päivänkakkara osti yritys Pumpulin v. 2018)
2010 ->
Sillä ei ole mitään väliä missä työpaikka sijaitsee. Päivänkakkaran vai Pumpulin tiloissa.
T. Rekrytoija
Voit käyttää pelkästään sitä nykyistä firman nimeä. Jos pääset haastatteluun niin sitten voit avata tilannetta paremmin.
Oikeasti ketään ei kiinnosta, onko sen firman nimi ollut aiemmin joku muu. Voit siis hyvin laittaa pelkän Päivänkakkaran. Jos jotain sattuu kiinnostamaan, kerrot haastattelussa tarkemmin.
Minä olen laittanut sen uuden nimen ja perään sulkuihin "aikaisemmin xx". Silloin vaihtui vain nimi firmalla.
Nyt on nykyiselläkin työnantajalla muuttunut nimi ja osittain omistajatkin. Mietin tosin, mitä väliä sillä vanhalla nimellä on? Pitääkö se laittaa sulkuihin, vai jätänkö vaan nykyisen nimen kun seuraavan kerran päivitän cv:n? Muuten olisi kaksi viimeisintä työpaikka muotoa "yy (entinen xx)". Tosin mitä väliä silläkään olisi.
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin esim näin.
Päivänkakkara (aiemmin Pumpuli) 2020-2021
Pumpuli 2018-2020
Minä olisin laittanut näin:
Päivänkakkara (aiemmin Pumpuli) 2018-2021.
Joo ehdottomasti pistät yhdellä rivillä, eli tuo Päivänkakkara (aiemmin Pumpuli) 2018- TAI Päivänkakkara/Pumpuli 2018-
Tai jos kyseessä ei ole mikään merkityksellinen yritys, jonka kaikki tai juuri se ala tietää, kirjoitat vain Päivänkakkara 2018-
CV:n pitää olla lyhyt ja ytimekäs. toki riittävän laaja avaamaan kokemustasi. Karsi juurikin noista firmojen nimistä ja muista turhista. Vaikka firman nimi virallisesti olisi Maailmankaikkeuden Kaunein Kukka Päivänkakkara, mutta sitä kutsutaan vain Päivänkakkaraksi, kirjoita pelkkä Päivänkakkara.
Rekrytoijat ovat hyvin laiskoja lukemaan, koska heillä on kymmenittäin samanlaisia paskapapereita tarjolla.
Miten sitten laitatte cv:hen, jos olet töissä jossain asikasyrityksessä, mutta työnantaja on vuokrafirma? Onko tyhmää laittaa "asiakasyritys"/"vuokrafirma" vai pitäisikö laittaa pelkkä asiakasyritys?
Minä laittaisin asiakasyrityksen. Siellähän se työ tehdään.
Ja itse en ole laittanut nimenvaihdoksia ansioluetteloon. Olin aiemmin töissä firmassa, jonka nimi muuttui vähän väliä fuusioiden myötä. Taisi olla peräti kolme eri nimeä kahden vuoden aikana.
Laittaisin esim näin.
Päivänkakkara (aiemmin Pumpuli) 2020-2021
Pumpuli 2018-2020