Työttömät kauanko olette olleet työttöminä ja montaa paikkaa olette hakeneet?
Itse olen ollut reilu 4 kk ja hakenut 28 paikkaa.. Nyt tammikuussa tosin aloitin opinnot ansiosidonnaisella, joten tahti vähän hidastunut.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Minut irtisanottiin tuotannollis-taloudellisilla syillä. Pääsin uudelleenkoulutukseen ansiosidonnaisella (koulutus kesti 1 v) jonka jälkeen olin 3 viikkoa työtön ja pääsin vakituiseen osa-aikatyöhön. Ikää 51 vuotta. Tuuria!
Lisäys vielä: hain 2 eri paikkaa, ensimmäiseen en päässyt, toinen tärppäsi.
1,5 kk työttömänä, 1 hakemus, 1 haastattelu, lopputulosta en vielä tiedä.
Työttömänä 11 kk, hakemuksia 143 kpl, ei yhtään kutsua työhaastatteluun -.-
Vierailija kirjoitti:
Kuukausi työttömänä ja 3 hakemusta, yhdestäkään ei edes tullut vastausta hakemukseen, eikö nykyään enää edes lähetetä sitä sähköpostia missä kerrotaan ettei saa työpaikkaa?
Mulle on käynyt joitakin kertoja niin, että hakemani paikan hakuaika umpeutunut ja parin päivän päästä paikka on taas haussa. Kait sekin jotain kertoo.
Vähän yli kolme vuotta työttömyyttä takana. Kun työttömyys alkoi, 9kk:n kuukauden aikana lähetin n.45 hakemusta, pääsin kahteen haastatteluun, 0 työpaikkaa. Lopetin sitten hakemisen melkein kokonaan. Silloin tällöin olen hakenut, mutta harvakseltaan enää. Ei maksa vaivaa. Olen ymmärtänyt, että en pääse enää koskaan töihin. Kyllä se ahdistaa ja v*tuttaa. Olen 52v.
200 hakemusta 20 haastattelua joista puolet vuokrafirmoihin. Oikeita haastatteluja 10. Paperilla ok, mutta naama ei näköjään miellytä kun kuitenkin haastatteluihin päässyt.
Mutt kirjoitti:
200 hakemusta 20 haastattelua joista puolet vuokrafirmoihin. Oikeita haastatteluja 10. Paperilla ok, mutta naama ei näköjään miellytä kun kuitenkin haastatteluihin päässyt.
ainiin 42v ja 4 vuotta ilman työtä.
Vähän vajaan vuoden ja en oo hakenut yhtään paikkaa, kun lähdin suoraan opiskelemaan uutta alaa. Loukkaannuin niin pahasti etten enää voi edellistä työtä tehdä, joten myönnettiin opiskelu työttömyysetuudella.
Nyt tosin tarjottiin harjoittelupaikasta kesätöitä.
Vuoden olin työttömänä. Hain 0 paikkaa, odotin että joku soittaa ja kysyy töihin.
Yhteensä ehkä puolisen vuotta viimeisen 13 vuoden aikana (lukion jälkeen). Välillä olen hengaillut ja pitänyt lomaa ihan tahallani viikon pari ennen kuin olen hankkinut työpaikan.
Olen hakenut töitä 6 kertaa ja saanut joka kerta paikan. Taktiikka: lähetä CV ja hakemus, soita työpaikkaan parin päivän päästä ja kutsu itsesi haastatteluun, aloita työt. Helpottaa, jos osaa puhua hyvin. Itse osaan ja olen aina ollut ystävällinen ja pidetty. Jotenkin herätän rekrytoijassa heti luottamuksen.
Tosiasiassa olen patalaiska (vaikka työni teenkin tunnollisesti) ja kyllästyn helposti. En yleensä ole samassa työpaikassa kuin max 2 vuotta ja sitten kehittelen taas jotain uutta.
Vierailija kirjoitti:
Kuukausi työttömänä ja 3 hakemusta, yhdestäkään ei edes tullut vastausta hakemukseen, eikö nykyään enää edes lähetetä sitä sähköpostia missä kerrotaan ettei saa työpaikkaa?
Tulee sitten, kun haku on kokonaisuudessaan ohi. Mä olen kanssa ollut kuukauden työnhakupuuhissa. Yhtään viestiä ei ole vielä ehtinyt tulla, mutta haastattelukutsuja on tullut jo useita. Ennen joulua päättyneen haun haastattelut ovat vasta tällä viikolla. Sitten käydään pari kierrosta haastatteluja, tehdään testejä, odotetaan valitun vastausta ja sopimuksen allekirjoitusta... Sitten ehkä lähetetään viesti muille.
Vierailija kirjoitti:
Yhteensä ehkä puolisen vuotta viimeisen 13 vuoden aikana (lukion jälkeen). Välillä olen hengaillut ja pitänyt lomaa ihan tahallani viikon pari ennen kuin olen hankkinut työpaikan.
Olen hakenut töitä 6 kertaa ja saanut joka kerta paikan. Taktiikka: lähetä CV ja hakemus, soita työpaikkaan parin päivän päästä ja kutsu itsesi haastatteluun, aloita työt. Helpottaa, jos osaa puhua hyvin. Itse osaan ja olen aina ollut ystävällinen ja pidetty. Jotenkin herätän rekrytoijassa heti luottamuksen.
Tosiasiassa olen patalaiska (vaikka työni teenkin tunnollisesti) ja kyllästyn helposti. En yleensä ole samassa työpaikassa kuin max 2 vuotta ja sitten kehittelen taas jotain uutta.
Olet siis noin 30-vuotias. Palataan asiaan, kun olet viisikymppinen. Silloin ei auta puhetaito sen enempää kuin kunnon tutkinnot ja kokemus. Ei edes maine auta, kun on liian vanha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee sitten, kun haku on kokonaisuudessaan ohi. Mä olen kanssa ollut kuukauden työnhakupuuhissa. Yhtään viestiä ei ole vielä ehtinyt tulla, mutta haastattelukutsuja on tullut jo useita. Ennen joulua päättyneen haun haastattelut ovat vasta tällä viikolla. Sitten käydään pari kierrosta haastatteluja, tehdään testejä, odotetaan valitun vastausta ja sopimuksen allekirjoitusta... Sitten ehkä lähetetään viesti muille.
Minäkin pääsin aluksi hyvin haastatteluihin, noin joka 3 paikkaan mitä hain. Kuitenkin aina löytyi joku muu jolla enemmän kokemusta. Kyllä se vähän alkaa syödä kun 10 haastattelun jälkeen on yhä ilman töitä.
4 vuotta. Yhtään mitään en ole hakenut koska mitään kiinnostavaa ei ole tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
4 vuotta. Yhtään mitään en ole hakenut koska mitään kiinnostavaa ei ole tarjolla.
Tähän mennessä siis. Haen heti kun jokin mielenkiintoinen paikka löytyy järkevällä palkalla. -sama
Minut irtisanottiin tuotannollis-taloudellisilla syillä. Pääsin uudelleenkoulutukseen ansiosidonnaisella (koulutus kesti 1 v) jonka jälkeen olin 3 viikkoa työtön ja pääsin vakituiseen osa-aikatyöhön. Ikää 51 vuotta. Tuuria!