Puhutaan pullamössösukupolvesta. Mikä sukupolvi se on, ja mitä on pullamössö?
Kommentit (33)
Nolla-sopparia tekevät joiden rahoilla kustannetaan boomerien isot eläkkeet.
Martin Saarikangas käytti termiä 90-luvun alussa tarkoittaen silloisia nuoria aikuisia eli 70-luvulla syntyneitä (nuorempi polvi nimittelee meitä "boomereiksi", hehe...). Tarkoitti varmaan sitä, että kaikki tuodaan eteen ja mitään ei tarvitse tehdä. Pullamössö on helppoa pureskeltavaa ja aika makeaa. Sillä sinänsä tarkoitetaan varmaan eri puolella Suomea eri asioita. Jossain olen, kuullut, että se olisi joku Köyhien Ritarien tyyppinen ruokalaji (kuivia pullia pehmennetty tai jotain) tai sitten nimensä mukaisesti pulla hienonettu kahvin sekaan.
Penkkipuuro. Välipala maaseidulla.
Suurten ikäluokkien jälkeläiset. Samat ovat uusavuttomia, avainkaulalapsia ja mitä milloinkin.
Vierailija kirjoitti:
Martin Saarikangas käytti termiä 90-luvun alussa tarkoittaen silloisia nuoria aikuisia eli 70-luvulla syntyneitä (nuorempi polvi nimittelee meitä "boomereiksi", hehe...). Tarkoitti varmaan sitä, että kaikki tuodaan eteen ja mitään ei tarvitse tehdä. Pullamössö on helppoa pureskeltavaa ja aika makeaa. Sillä sinänsä tarkoitetaan varmaan eri puolella Suomea eri asioita. Jossain olen, kuullut, että se olisi joku Köyhien Ritarien tyyppinen ruokalaji (kuivia pullia pehmennetty tai jotain) tai sitten nimensä mukaisesti pulla hienonettu kahvin sekaan.
Sitä minä muistelinkin, että 90-luvulla syntyi tämä hokema.
Boomerit ovat se oikea pullamössösukupolvi, heiän ikäiset söi pullamössöä ja leipäressua.
Uuusavuttomuuuus varmaaan. Että niinkuin roomalainen valtakunta niiin voisi sanoa etttä se on tavallaaan muuuttunut nettiin kun sitä ennenvanhaa oli miehet hevosineeen ja miekkojen kansssa vallloittamasss.
Viipaloitua pullaa kastetaan maitoon ja paistetaan. Päälle hilloa ja kermavaahtoa, hyvää.
Viittaa työn ja eläkkeen vähäisyyteen.
Yksi pullamössösukupolven edustajien tunnusmerkeistä on se, ettei jakseta eikä osata vääntäytyä edes Wikipediaan etsimään vastausta.
Maitoa , Weetabixiä,muroja tai mysliä, joskus vehnäpulla ja lettuhilloa. Lasten ym. välipala. JJoskus oli vatkattu kananmuna vahtona jasokeria, meillä nimi oli hobbel- bobbel.
Avainkaulalapsista tuli moniosaajia. Kaikkea osataan ja opetellaan. Monista tulipikkuvarakkaita,silloin oli töitä jokaiselle ahkeralle. Itse tehtiin kesämökit ym
Meille lapsena paloiteltiin pullaa kuppiin, päälle kahvia ja sokeria. Sanottiin sitä pullasöperrykseksi ja oli niin hyvää!
Kainuussa 60-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Yksi pullamössösukupolven edustajien tunnusmerkeistä on se, ettei jakseta eikä osata vääntäytyä edes Wikipediaan etsimään vastausta.
Minulle AV on wikipedia, google, raamattu ja rukouskirja.
-eri-
^ Herra sotatuomari, kun näen tatuoidun jätkän, näen paholaisen. Kun näen zincciksen, ajattelen spitaalisia... Kun näen ässän, muistan että on vain yksi ammattivalittaja tai toisinpäin...
Olen pullamössösukupolvea, mutta meillä ei pullamössöä syöty. Äitini oppi jo lapsuudessaan terveellisen ruoan tarkeyden, joten sen hän opetti myös meille lapsilleen.
Naapurissa lapset söivät pullamössöä välipalalla tosi usein. Myös puolisolleni se on tuttu herkku. Pullaa pilkotaan kahvin, kaakaon tai maidon sekaan, ja annetaan sen vettyä niin, että siitä tulee lusikalla syötävää mössöä.
Ei se ole pullamössöä, jos siinä ei ole pullaa, vaan pullan tilalla jotain muuta. Weertabixista voi tehdä weetabixmössöä.
Pullamössö oli kai 50-luvun jälkiruoka.
Eikö sinulla ole perheessä ketään joka nuo tietää, no voi voi.