Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko jatkuva maskin käyttö saanut teidät

Vierailija
18.01.2021 |

muuttamaan äänenkäyttöänne kun ilmehtiminen on rajoittunut silmiin? Huomaan erään lähinnä moikkaustutun ihmisen (m) alkaneen tervehtiä aiemmasta poiketen uudenlaisella makeilevalla äänensävyllä ja mietin nyt johtuuko siitä että näemme lähinnä tilanteissa joissa kummallakin on maski? -n

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

What?

Vierailija
2/21 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole muuttanut mitäön enkä ole huomannut että kukaan tuttunikaan tai vähemmän turtukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
4/21 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähä on se koko koronapelin tarkoitus. saada meidät menettämään äänemme. sound of silence kohta totuus, great reset vain ajan kysymys

Vierailija
5/21 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua niin paljon ahdistaa näiden maskien käyttö. Ihan suoraan sanottuna ihmiset näyttävät pelleiltä sinisissä kirurgien maskeissaan. Ennen naurettiin aasialaisille kun kulkivat naamarit päässä, nyt ollaan itse samassa jamassa.

Vierailija
6/21 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskien käyttö vähentynyt roimasti, jännä että tartuntojen määrä laskee myös

Vierailija
7/21 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovemmalla äänellä pitää ainakin puhua että tulee kuulluksi. Muutenkin ovat aika raivostuttavia kapistuksia nuo maskit mutta käytän säntillisesti joka paikassa. Huomaa kyllä että myyjät pilkkanauraa nyt maskin takana ihan selkeesti enemmän, luulevat reppanat että asiakkaat ei sitä huomaa. 

Vierailija
8/21 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikuttanut omaan äänenkäyttöön. Asiakaspalvelussa huomaan kyllä että ääntä saisi enemmän käyttää maskin takana. Ei meinaa kuulla mitään pikku muminoita, kun on suojapleksikin kassalla

Vierailija
9/21 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole paljon tullut maskien kanssa hilluttua. Korona-ajan ensimmäinen maski edelleen käytössä, ollut naamalla ehkä 4-5 kertaa.

Vierailija
10/21 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on jännä juttu, että eniten tartuntoja oli maskipakkomaissa.

Vierailija
11/21 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole käyttänyt maskia kun kerran enkä käytä

Vierailija
12/21 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On saanut. Toivon, ettei kukaan tunnista ja niinpä hiihtelen ohi vaan sanomatta mitään ;). En häpeä maskia, mutta hankalaa tunnistaa puolituttuja ihmisiä, jos heillä maski päässä.

Vierailija
13/21 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä ku en käytä maskii.

Vierailija
14/21 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laadukas tanskalainen tutkimus kertoo syyn:

Maskien käyttö itse asiassa nostaa koronan saannin todennäköisyyttä:

Major Study Finds Masks Don’t Reduce COVID-19 Infection Rates

https://thefederalist.com/2020/11/18/major-study-finds-masks-dont-reduc…

Vierailija
15/21 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maskeista pari huomiota:

Minulla on kolmen eri valmistajan maskeja. Käyttökelvottomia niistä on kaksi. Pahin on niin tiivistä kuitukangasta, että sen läpi ilma kulkee vain vaivoin. Lisäksi maskissa on kuvottava jonkun kemiallisen aineen lemu. Toisen maskin läpi ilma kulkee paremmin, mutta siinäkin on se lemu, ehkä hieman vähäisempi kuin tuossa ensimmäisessä. Kolmannen maskin läpi ilma kulkee hyvin ja se vähäinen haju häviää, kun maski on ollut pakkauksen ulkopuolella tuulettumassa jonkin aikaa. Ainut ongelma on, että silmälasit huurtuvat niin ulkona kuin sisälläkin. Meillä täällä ei ole kuin alle 10 tartuntaa eikä ainakaan pariin kolmeen viikkoon ole testeissä ilmennyt uusia tapauksia. Jos siis olen liikkeellä sellaiseen aikaan, että kaupassa on vain muutama asiakas, niin en käytä maskia. Sama on tilanne siinä kunnassa, jossa on loma-asuntoni. Eri asia on sitten, jos menen paikkakunnalle, jossa tapauksia on enemmän ja uusia tulee lähes päivittäin. Silloin laitan maskin naamalleni.

Vierailija
16/21 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin finnejä tulee naamaan vaikka on jo yli 40.

Vierailija
17/21 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovemmalla äänellä pitää ainakin puhua että tulee kuulluksi. Muutenkin ovat aika raivostuttavia kapistuksia nuo maskit mutta käytän säntillisesti joka paikassa. Huomaa kyllä että myyjät pilkkanauraa nyt maskin takana ihan selkeesti enemmän, luulevat reppanat että asiakkaat ei sitä huomaa. 

Mistä erotat että pilkkanauravat, hytkyvätkö samalla vai?

Vierailija
18/21 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ano Turtiainen valmistaa meille maaskeja vaikka ei itse pidäkään ja vähättelee näitä tiettyjä juttuja 🤣

Vierailija
19/21 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä, ilmeisesti on siis pääteltävä että jotain outoa on meneillään kun äänensävy on tolla lailla muuttunut. En ole jäänyt tölläämään tyypin silmien ympärystää saadakseni lisäinfoa kun ällistyn tästä kummallisesta äänenkäytöstä niin että murahdan vaan takaisin. Ei se aiemmin noin ääntänyt vaan ihan normaalisti kuten muutenkin puhuu. Ilmeisesti olen sitten naurettavan näköinen maski päällä tai jotain ja aiheutan hörähdyskohtauksen.

Vierailija
20/21 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vähemmän maskikansaa, sitä vähemmän tartuntoja. poistakaa ne maskit.