uskotko että taloissa on " henki" karma tms?
siis että joku talo huokuu onnellisuutta tai että joissain taloissa ihmiset aina eroavat jne...
musta tuntuu että nmeidän kodiss aonjotenkin tosi hyvä henki, vaikka täällä on yksi eroperhe asunut. ja mielessä käy myös usein että tässä talossa kauan asunut pari ja heidän kolma lastaan ovat jotenkin tuoneet tähän taloon jonkinlaista hyvää henkeä.
juttuja olen meidän kodista kuullut- täällä on kuulemma nuorukaiset järjestäneet hauskoja juhlia ja tämä on ollut monelle turvasatama...
millaisia tarinoita teidän kodeista on?
Kommentit (8)
mulla on muuten sama juttu. joissain paikoissa tunnen itseni tosi levottomaksi ilman mitään järjellistä tai näkyvää syytä.
Muutama vuosi sitten kun etsittiin uutta kotia, käytiin yhdessä asunnossa esittelyssä. Asunto oli kaikinpuolin tosi viihtyisä, hyvällä paikalla, hyvässä kunnossa, pihalla oli jopa leikkimökki. Kierreltiin siellä miehen kanssa, eikä siitä sitten sen jälkeen enempää autossa puhuttu kuin että oli ihan kiva asunto. Sitten myöhemmin illalla jompikumpi meistä otti asian vielä puheeksi, ja kun juteltiin, niin molemmat sanoi, että oli vaistonut siellä asunnossa jotain ihan kamalaa. kaikista eniten se " kamala" tuntui siellä leikkimökissä!! Itse olen aina ollut herkkä kaikelle yliluonnolliselle, mutta olin yllättynyt että mieheni oli vaistonut myös tämän, hän kun yleensä ei usko yliluonnollisiin juttuihin. Nykyäänkin kun ajetaan tuon yhtiön ohi, tulee oikein kylmänväreet... Tuttavamme asui samaisessa yhtiössä, ja hän on kertonut jälkikäteen, että siinä yhtiössä on tapahtunut vaikka mitä (paljon eroja, mielisairauksia jne). En ihmettele... Onneksi löydettiin sitten ihana asunto, jossa alusta lähtien oli hyvä henki!
Mutta ilokseni olen huomannut että meillä talossa on hyvä henki, lattioiden narinasta huolimatta =)
Enemmän aistin pahaa edellisessä rivarissamme.
Mutta kun olen feng shui-uskovainen, niin uskon että sitä voi muuttaa oikeilla sisustusvalinnoilla, väreillä ja esineiden sijoittelulla.
Joissakin huusholleissa on kuin kotonaa, siis vaikka asiakas ei niin ihana olekaan.
nyt mietityttää talon henki. Talon rakentaja kuoli äkilliseen sairauteen, ehti asumaan talossa vain muutaman kuukauden. Tlo on kiva ja paikka on kiva. Mietityttää vain että tunnelma oli vähän kolkko. Tosin uskon että sisustuksella ja kodin lämmöllä saan tunnelmaa, mutta jos talon henki onkin huono?
Joissakin oikein karmii, vaikka ulkoisia merkkejä ei ole.
Meillä uusi talo, joka rakennettu vanhan talon tontille, ei kuitenkaan samalle kohdalle. Hyvä henki, levollinen olo koko alueella.
Vanhempieni kotitalo oli myös uusi kun rakensivat sen (siis minun lapsuudenkoti). Mutta siellä on mielestäni jotenkin kummallinen tunnelma. Ja lapsena pelkäsin siellä usein, myös täysi-ikäisenäkin.