Onko Emma kaunis nimi?
Kommentit (21)
No ei. Tulee mieleen vanha kotimainen elokuva.
On se nätti nimi - tosin minun makuuni turhan yleinen.
On. Perinteinen ja kansainvälinen. Yleinenkin toki, mutta toisaalta mitä sitten.
On nätti :) Minun isomummoni on Emma, hän oli amerikkalainen. Emma sopii kyllä hyvin Suomeenkin, Emma ja Emmi on pitkään ollut Suomessa naisten nimiä.
Sohvatyyny ja essu tulee mieleen tai vaahtokarkki suussa ja puhuu samalla
Emma juontaa juurensa muinaissaksalaisesta nimestä, jonka alkuosana on sana ermin irmin, joka tarkoittaa yleinen suuri, voimakas. Sama sana ilmenee nimissä Ermgard, Irmgard, eli Emma on alkuperältään sama kuin Irma mahtava, suuri.
Emma-pikakivääri
Tapio Rautavaaran laulu: Oi, muistatkos' Emma sen kuutamolla.
Emma on ajaton ja napakka nimi. Tykkään.
Vierailija kirjoitti:
Emma juontaa juurensa muinaissaksalaisesta nimestä, jonka alkuosana on sana ermin irmin, joka tarkoittaa yleinen suuri, voimakas. Sama sana ilmenee nimissä Ermgard, Irmgard, eli Emma on alkuperältään sama kuin Irma mahtava, suuri.
Emma-pikakivääri
Tapio Rautavaaran laulu: Oi, muistatkos' Emma sen kuutamoillan..
Emma on ajaton ja napakka nimi. Tykkään.
Vierailija kirjoitti:
On se nätti nimi - tosin minun makuuni turhan yleinen.
Yleinen? En tiedä yhtään ainutta Emmaa. Tai tiedän julkkiksia, mutta henkilökohtaisesti en muista tavanneeni ketään Emma-nimistä.
Emma on perinteikäs, kansainvälinen ja melko suosittu, kulttuurineutraali nimi. Itse en pidä siinä määrin, että edes harkitsisin.
Neutraali nimi omaan korvaani. Ei ärsytä, mutta omalle lapselleni en antaisi, koska tykkään itse soljuvimmista nimistä.
Emma on kyllä kaunis nimi, mutta Emmi ei niinkään.
En haluaisi olla Emma. Tulee vähän tamma mieleen. Sellanen maatilanemäntä.
Emma on myös Amme toisinpäin. Kuinka kaunis se sitten on sanana?
liian ummehtunut. neutraali tosin.
Tykkään paljon. Emmi on myös kiva ja nätti, napakka nimi.
On