Kolmikantakeskustelu kokemuksia
Eli kolmikantakeskustelu olisi tulossa, miten tähän pitäisi valmistautua? Voidaanko sielä irtisanoa?
Kommentit (12)
Kokemuksia koulun ja eskarin kolmikantakeskusteluista ja kolmikantakeskustelusta poliisi, kauppias ja nuori joka näpisti. Näissä ei irtisanottu ketään.
En tiijä irtisanomisesta voidaanko tehdä.
Mutta ota itsellesi mukaan joku sinun puolella oleva.Eli vaikka pääluottamusmies tai työsuojelusta mukaan.
Itellä kokemus kolmikantaneuvottelusta joss apaikalla oli lääkäri ja 2pomoa ja minä.Mut yritettiin lytätä aivan täysin.Olin työuupumuksen takia sairaslomalla.
En silloin tiennyt että olisi ollut mahdollisuus pyytää joku tueksi mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksia koulun ja eskarin kolmikantakeskusteluista ja kolmikantakeskustelusta poliisi, kauppias ja nuori joka näpisti. Näissä ei irtisanottu ketään.
Olipa nokkela vastaus!
Onko vieläkään kenelläkään kokemusta??
Voidaan irtisanoa. Sellaisia ne on.
Mulla oli montakin kolmikanta keskustelua.....oisko 4 ollut yhteensä. Sellaista läpinää ne on. Lopulta mut irtisanottiin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli montakin kolmikanta keskustelua.....oisko 4 ollut yhteensä. Sellaista läpinää ne on. Lopulta mut irtisanottiin.
Kauanko olit pois töistä ennen irtisanomista?
Kolmikantakeskustelu likaa työntekijän maineen työntekijänä. Puhuvat "puutaheinää" esimies, työterveyslääkäri, luottamusmies ja työsuojeluvaltuutettu.
Vedetään lokaan työntekijä keksitään ja kuvitellaan kaikenmaailman vikoja, joita on kyselty pomon sukulaisilta lisäksi, että pomo saa lisää pinnoja henkilöstöpäällikon silmissä.
Kolmikantakeskustelut ovat sairasta touhua, jota yhteiskunta ylläpitää, tuohan on laitonta touhua.
Siis valehtemalla saadaan työntekijä pois kolmikantaneuvottelun varjolla.
Ja esimies ja hänen sukulaiset, henkilöstöpäällikkö, työsuojeluvaltuutettu ja luottamusmies ja työterveyshuolto vetävät yhtä köyttä sillä kyse on heidän leivästä, syöttävät pajun köyttä, valheellisia asioita. Epäammattimaista käytöstä.
Olen itse ollut kolmikantaneuttelussa, jossa kerrottiin valheellisia asioita, kyseessä valitettavasti Terrafame, jonka pitäisi olla esimerkillinen toimija mutta eipä olekaan.
Ihan hyvät kokemukset. Suunniteltiin työhön paluuta kevyemmällä työnkuvalla ja osasairaspäivärahalla ja sovittiin alustava aikataulu työajan lisäämiseksi pitkän sairaspoissaolon jälkeen.
Myös työnkuvan ja työtehtävien muutos on mahdollista kolmikantaneuvotteluiden avulla, jos entiset työtehtävät eivät sovi sairauden vuoksi.
Näin omien kollegoiden kohdalla toimittu.
Kunta-alalla, jossa toimin, irtisanomiskynnys on toki huomattavasti korkeampi kuin yksityisellä.
Mulla kokemusta. Tilanne oli se, että olin ollut uupumuksen takia kahden viikon jaksoissa saikulja. Lääkäri kirjoitti aina vasn tuon kaks viikkoa. Olimme neuvotelleet työnantajan kanssa etukäteen jo työnkuvan muutoksista ja sitten tuli tämä kolmikantaneuvottelu, jossa paikalla siis minä, lääkäri ja esimieheni. Lähdin neuvotteluun itse sillä mielellä, että siellä vahvistetaan ne työnkuvamuutokset mistä aiemmin jo keskusteltu. Neuvottelun aluksi esimieheni sanoi että on keskustellut ylemmän johdon kanssa ja mitään muutoksia ei voida tehdä ja että minun palattava töihin samalla työnkuvalla. Olin siihen asti ollut aika tyyni lääkärinkäynneillä, mutta tuolloin jotenkin yllätyin ja järkytyin siitä, ettei mitään muutoksia ole tulossa ja aloin itkemään, enkä pystynyt rauhoittumaan koko sen 1.5 h aikana mitä se neuvottelu kesti. Muistan vaan kun sopertelin anteeksipyyntöjä kun en saanut rauhoitettua itseäni. No, lääkäri lopen katkaisi neuvottelun sanomalla että jatkamme vastaanottokäyntiä ilman esimiestä, mutta esimieheni voi olla varma että sairauslomani jatkuu. Sitten hän kirjoitti minulle ensimmäisen kerran pidemmän sairauslomapätkän, eli 2kk. Lopen neuvottelusta oli tosi paljon hyötyä minulle, koska olen hyvin hillitty ihminen päälle päin ja tässä neuvottelussa sekä lääkäri että esimieheni oivalsivat että se hillitty minä oli vain pintaa. Kahden kuukauden sairausloman jälkeen palasin töihin kokopäiväisesti ja työnkuvani muutettiin juuri sellaiseksi kun olin itse määritellyt, tärkeimpänä muutoksena siirtyminen eri työpisteeseen, pois siitä myrkyttyneestä työympäristöstä jossa en vain pystynyt olemaan. Työsuoritukseni uudessa työpisteessä ylitti kaikki mitattavat tavoitteet ja vointini parani tosi paljon. Usein kuulee sanottavan että myös työ ylläpitää mielenterveyttä ja minun kohdalla se oli juuri niin, kunhan vaan saatiin korjattua ympäristö oikeaksi.
UP!