Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa tyhmälle meneekö tämä näin

Vierailija
18.01.2021 |

En ole varsinaisesti facebookin käyttäjä, mutta olen tehnyt itselleni sinne tilin, jossa käytän omaa oikeaa etunimeäni, mutta sukunimeni on keksitty ja samoin syntymäaika. Kotipaikkakunta on oikea. Tilin olen luonut, jotta voin osallistua tiettyihin keskusteluihin ja mitään muuta sisältöähän sieltä ei löydy. Noh, pari viikkoa sitten huomasin, että minulle oli tullut sinne oikealla ylhäällä olevan ilmoitukset listauksen alle kaveri-ilmoitus eräästä miehestä jonka olen joitakin kertoja tavannut lyhyesti erääseen ihan asialliseen asiaan liittyen. Viimeksi yli vuosi sitten. Hänen numeronsa ei ole kännykässä ja nuo asialliset asiat sovitaan emailitse(joka ei ole facebookissa käyttämäni email).
Viikko sitten aloin väittää miehelleni, että facebook kuuntelee minua ja lukee kaikki emailini ja nyt se on heittänyt tuon kaveriehdotuksen, vaikka ei sen pitäisi voida löytää tuon miehen nimeä. Eipä siinä mitään, mutta mieheni on alkanut seurata tuon jälkeen millä sivuilla käyn. On ärtynytkin, jos olen koneella. Nyt iski sitten epäilys, että onko tuo mies, joka näkyi siinä ilmoitus-listauksessa kaveriehdotuksena, stalkannut minua ja siksi se heittää sen nimen sinne. Kyseisellä listauksella ei ole ainakaan kuukausiin(en tiedä onko edes muita) mitään kaveriehdotuksia, vaan ne muut kaveriehdotukset tulee siihen oikealle auki rullattavaan listaan. Onko siis näin, että hän on käynyt katsomassa profiiliani ja mahdollisesti useammankin kerran? Ja mieheni on tajunnut tämän.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fb voi hyvin ehdotella tuollaisia jo kotipaikkasi perusteella, tai jonkun kaverisi kaverin kaverien perusteella. Ei vaadi mitään stalkkausta eikä edes sitä että olisi kerran uteliaisuudesta googlannut sun tiedot.

Vierailija
2/2 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fb voi hyvin ehdotella tuollaisia jo kotipaikkasi perusteella, tai jonkun kaverisi kaverin kaverien perusteella. Ei vaadi mitään stalkkausta eikä edes sitä että olisi kerran uteliaisuudesta googlannut sun tiedot.

Minulla ei ole yhtään kaveria facebookissa. Ei mitään päivityksiä. Enkä asu lähelläkään samaa paikkakuntaa kuin tuo mies. Käytän facebookia esim. kun osallistun keskusteluun suljetuissa ryhmissä koskien terveysasioita ja näitäkin vain tosi harvoin ja nämä paikkakuntakohtaisia ryhmiä. 

Siinä toisessa listassa facebook ehdottelee kyllä henkilöitä tuolta terveysryhmästä, mutta ei koskaan ketään siinä oikealla ilmoitus-kohdan alla. Eli sen olen ajatellut tulevan siitä, koska olemme samassa ryhmässä niin tarjoaa heitä, mutta tuo on eri listaus kuin tuo nyt tullut yksi nimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla