Kaikkien aikojen kauheimmat kappaleet, joita olette kuulleet
Muistakaa, että mielipiteitä on monia. Ei kannata pahoittaa mieltänsä.
Kommentit (2024)
Vierailija kirjoitti:
Yön joutsenlaulu
Him : "Join Me", suurimpia kappaleita, joitten suuruutta en ollenkaan ole käsittänyt. Sävellys tässä on kiinnostava, mutta mitä arvoa sävellyksen suhteella on sanoitukseen, paitsi yritys hiipiä sen aikaisten nuorten naisten "pöksyjen alle" joko kaupallisesti taikka muuten ... En kerta kaikkijaan ymmärrä ... Myös mm.Nightwishin ja muutamien muiden "pillumetallien" kappalevalinnat laitan ihan samaan kategoriaan ***kaa ...
Olisi moniakin "suomirockin jälkeläisiä", joilta puuttuu merkittävästi kaikki osa-alueet, joita pitäisi olla että edes musiikin tekemisestä voitaisiin taikka edes saisi puhua. Niistä nyt mainitsen yhden : Apulanta, ja koko tuotanto, ollut jo vuosikymmenet samaa kehittymätöntä jodlausta ilman mitään merkittävää musiikillista annettavaa, kaikki musiikin osa-alueet mukaan lukien.
No okei, onhan niilläkin poijilla kaksi ansioita, ovat keksineet aina välistä jonkun menevän ja mojovan lauseen, joita aina tarvitaan sanoitukseen että hittejä (=mukamas) syntyy ja sitä kautta soittoaikaa tule. Ja sitten itse pitäneet puulaakia pystyssä myymällä omia keikkojaan ja niin edes päin (ulkopuoliset keikkamyyjät ei tainneet aikoinaan innostua heistä ... ), eli hoitaneet bisneksen vallan mainiosti verrattuna edelleenkin lähes olemattomiin musiikillisiin taitoihin.
Mutta nuo kaksi ei loihdi pois sitä, että eivät ole kehittyneet millään lailla, ja kaikki musiikin osa-alueet on edelleen jokseenkin säntillisen ala-arvoista. Se ei tässä maassa vaan johda siihen, ettäikö faneja voisi olla paljon. Pahoittelen jos aiheutin tällä mielensäpahoitusta faneissansa, mutta kerroin vain itse mitä mieltä olen ja sillä selvä ...
Ehdottomasti Jenna Bågebergin "Raju rakastaja".
Teinitytön näköinen ja ääninen tangokuningatar ja kappale, jonka femme fatale -larppi hutkii korniudessan 100-prosenttisesti suolle ("Sillä tää elämä on kuin raju rakastaja / se tekee hyvää, se tekee pahaa. / Samalla kun se sinua hellii (tms.) / se veitsen upottaa lihaan.", kaikki tämä tappiinsa asti venytetyllä naukuvalla äänellä). Jouduin kuuntelemaan tätä radiosta, kun olin itse noin 10-vuotias tyttö, ja minulle tuli jo silloin sellainen mielikuva, että joku kuolaava iskelmämoguli on laittanut nuoren epävarman naisen tarjoilemaan vähän seksiä sedille.
Ei tullut sellainen olo, että se itse voimaantuu laulamastaan vaan on pakotettu. Hyh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yön Rakkaus on lumivalkoinen, PMMP:n(?) Pikkuveli, Äideistä parhain ja Mombasa. Hirveitä jollotuksia ammuvainaan nuotilla vedettynä. PMMP:lle terveisiä vielä että millaisen luulette tällaisen aikuiseksi kasvamattoman "pikkuveljen" olevan parisuhteessa?
Pikkuveli on loistava kappale. Se EI OLE PMMP:n biisi. PMMP teki siitä vain coverin. Pikkuveli on alunperin Noitalinna huraa -nimisen yhtyeen kappale. Alkuperäinen, se surumielinen ja aito versio löytyy yhä youtubesta.
Noitalinna huraan lauluntekijä vaihtoi lastenmusiikkiin ja perusti orffit.
Noitalinna Huraan "Pikkuveli" on kyllä ihan eri tunnelmaltaan kuin tuo myöhempi Miran ja Paulan coveri ... Mielestäni toisesta tulee paljon mieleen, että "ei pidä koskaan kasvaa LIIAN aikuiseksi" (kuten monet sen nykyään tekee, tai sitten syntyy riitaa ja räimettä joka puolin ... Toinen versio taas kertoo "tunnelmaltaan", että ollaan kin "vain pikkuveljiä", jotten EI TARVITSEKAAN löytää aikuisia piirteitä koskaan, ja mitä se ikinen keskenkasvuisuuskaan sitten on ... ??!! ...
Noitalinnan alkuperäinen "Pikkuveli" Sari Peltoniemen laulamana on kyllä hiton hyvä kappale, ja sellainen jossa persoonallista otetta oli paljon enemmän kuin monessa muussa biisissä on ollut/tulee olemaan ... :)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki Suomi räp. Hyi helv-
Raptori : "Karvanoppaelvis" :D
Vierailija kirjoitti:
Kissin Lick it up. Hyi helvetti.
Jees : Gene Simmonsista pitäisi tehdä joku valtaisa nettialoite, että rangaistus näin jälkikäteen kielennäytöstä julkisella paikalla ... Vielä monikertaisesti kovennettu rangaistus, kun toistanut toistuvasti jo vuosikymmeniä, arvatkaa vaan mitä nk.tavan pulliaiselle kävisi, jos kieltä näyttäisi julkisella paikalla :)
Arttu Viskari
Anssi Kela
Sanni
sekä tää uusi jossa vänkätään et eläintä ei saa sulkea häkkiiiiiin eikä hämäkäkäkkiiin
Ketjusta päätellen kaikki on hirveää musiikkia, joten herää kysymys: Mikä on hyvää musiikkia?
Tuntuu, että kaikki maailman kappaleet on tänne listattu.
Onko täällä jo Teuvo Lomanin Helsinki City Boysia linkitetty?
en murehdi ;) kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ultra Bran sinä lähdit pois tai joku sen tapainen karsea joiku
UBn ensimmäinen levy "Vapaaherran elämää" oli mielestäni näin jälkikäteen ainoa onnistunut. Sen jälkeen sanoitukset oli ihan ***kaa ja sovitukset toisti itseään ja typerämpää, toki kovin kaupallisia koettivat olla, ja onnistuivatkin siinä. Mutta missään mielessä ei kaupallisuus, ei poliittisuus, ei sanoitus, ei sovitus, ei mikään ollut mielenkiintoista enää edes kakkoslevyllä "Kroketti" ... En tiedä kokeeko kukaan muu näin, mutta itse ostin ensimmäisen levyn luovuuden varjolla seuraavatkin, ja vasta kolmannen eli "Kalifornian" parin kuuntelemisen jälkeen tuli olo, että mitä helvettiä, miksi näin typerää ***kaa pitää edes yrittääkään kuunnella .... Olisi ollut sen "sinä lähdit pois" - kappaleen aikana aika ERON, tarkoitan viimeistään silloin bändin eron ... Ja jos "kalifornian ruosteiset kukkulat ovat siellä", niin olisi jo silloin olleet ihan muualla, kuin yhtenä Suomen näin jälkikäteen huonoimmista bändeistä ... Varsinkin biisien typerät ja luovuuden osalta suohon hautuneet sanoitukset saisi kaivaa ja olisi jo pitkään saanut kaivaa jonnekin hyvin, hyvin syvälle ***kaan ...
Ultra Bran myöhemmät levyt on täynnä toinen toistaan tympeämpia, ja mitään sanomattomampia kappaleita, kuten "Kalifornia", "Jäätelöauto", "Tule pelaamaan krokettia", "Sinä lähdit pois", "Sokeana hetkenä", yms. tulkinnat on tyhjääkin tyhjempiä ja sanat ... Mistä ne kertovat??! Jokaisen niistä voisi pukea muotoon vaikka "Minä katson nyt telkkaria", "Minulla nyt on hauskaa", "Ei ole ikävä koiraasi" tai "Syön puuroa joka aamiaisella", siis aivan täysin sama mistä ne kertovat, kun ne on samaa puuroa kaikki ... Sitten piti olla vielä iso bändi taustoineen niitä hoilaamassa, totaallinen nuorisobändityperyyden suurpuuroisuuden alinen huipentuma, josta ei jäänyt mitään merkittävää, mikään ei tuntunut miltään, mitään ei edes koskaan niissä tapahtunut, miksi??! ... Mielipiteet olivat vääriä, olisivat jättäneet herrajumala edes soittamatta ...
Tämä on onnistunut jotenkin aina puistattamaan eikä aina niin hyvällä tavalla. Taisin saada jo lapsena tästä yliannostuksen kun vanhemmat jostain discokokoelmalta tätä kuunnelleet.
Se aijaijai coco jambo aijaijee. Itsemurharenkutus.
Kaikki biisit av-mammojen lempiyhtyeeltä, eli siltä, jonka nimi on sama kuin edesmenneen Elisabetin titteli.
Yök. Yök.
Vierailija kirjoitti:
Joku ysäri biisi jossa laulettiin jotain i wanna Be a hippi.
Technoheadin I want be a hippy. Tämä tosiaan outo kappale tuolta ajalta. Toinen kanssa mitä oudoksunut aikanaan on tämä.
Simon & Carfunkel sound of silence, vielä kamalampi se jonkun suomalaisen tekemä cover
Yön joutsenlaulu