Milloin oli se hetki kun tajusitte, että emme palaa enää koskaan takaisin vanhaan. Tämä on uusi normaali.
Minulla oli tuossa syksyllä. En ole ihan vielä hyväksynyt asiaa.
Kommentit (134)
Niitä uusia normaaleita ehtii tulla yhden ihmiselämän aikana aika monta.
Maskilla ei ole merkitystä. Tärkeämpää on pitää huolta käsihygieniasta ja turvaväleistä.
Siinä samalla jää influenssat ja muut nuhakuumeet tarttumatta.
Vai näittekö muka ennen koronaa kaikkien ihmisten yskivän suoraan ilmaan?
Käsistä se tarttuu kun yskitään käsiin ja sitten lääpitään ovenkahvoja ja hissinnappeja ja seuraavaksi omaa naamaa.
Ja tämä ei ole uusi normaali. Tai on jos haluatte sen olevan. Mä en halua ja festarit sekä ulkomaanreissut odottaa kunhan rajat aukeaa ja kohteeseen on järkevä mennä.
Olen sitä mieltä, että luonto on se, mikä tässä pistää hanttiin ihmisille ja antaa muistutuksen, että toimikaa toisella tavalla. Ihminen ei loppu peleissä voi luonnolle kauheasti pistää hanttiin. Esimerkkinä myös esim. tsunamit, tulivuorenpurkaukset.... Ihminen on aika mitätön luonnon rinnalla.
Vierailija kirjoitti:
No jaa, klo 22 jälkeen viinan litkiminen ei ollut mulle normaalia ennen pandemiaakaan, joten en koe nykytilannettakaan mitenkään vaikeaksi. Oma elämäni ei ole kovinkaan paljon muuttunut vuoden takaisesta ja sekin, mikä on muuttunut, pikemminkin parempaan suuntaan. Ei enää mitään työyhteisön hyvinvoiniin vuoksi järjestettyjä pikkujouluja tai virkistyspäiviä. Ei kutsuja puolituttujen juhliin. Ei työmatkoja, ei palaverista toiseen juoksemista. Stressitaso on merkittävästi vähentynyt, kun sekä todellinen että itse aiheuttamani kiire on poissa. Nyt voi keskittyä vain niihin ihmissuhteisiin, jotka ovat oikeasti tärkeitä.
Tätähän tämä nykyaika on. Kunhan itsellä menee hyvin niin paskat muista ihmisistä. Voiko itsekkäämpää olla?
Julkisten liikennevälineiden käytön pelko tuli. Kauppareissut nykyisin sillä periaatteella että viikon ostokset ostetaan kerralla. Kulttuurimenoissa pyörimiset ja sosialisoinnit vähentynyt
T. Riskiryhmäperhe
Vierailija kirjoitti:
Maskilla ei ole merkitystä. Tärkeämpää on pitää huolta käsihygieniasta ja turvaväleistä.
Siinä samalla jää influenssat ja muut nuhakuumeet tarttumatta.
Vai näittekö muka ennen koronaa kaikkien ihmisten yskivän suoraan ilmaan?
Käsistä se tarttuu kun yskitään käsiin ja sitten lääpitään ovenkahvoja ja hissinnappeja ja seuraavaksi omaa naamaa.Ja tämä ei ole uusi normaali. Tai on jos haluatte sen olevan. Mä en halua ja festarit sekä ulkomaanreissut odottaa kunhan rajat aukeaa ja kohteeseen on järkevä mennä.
Ulkomaanreissut ja festarimatkat onnistuu ehkä vuonna 2025, jos ikinä enää.
Olen jo niin tottunut, että en oikeestaan ajattele koronaa. Nettishoppailusta, maskin käytöstä, käsidesistä, turvaväleistä ja etätöistä on tullut arkea ja tapahtuu siinä huomaamatta kaiken muun lomassa. En lue koronauutisia kun ei vaan jaksa.
Näillä mennään ja ei oikeastaan haittaa vaikka
mentäisiin koko elämä näin. Minusta on kivaa kun kaiken voi hoitaa etänä ja se on sosiaalisesti hyväksyttyä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaa, klo 22 jälkeen viinan litkiminen ei ollut mulle normaalia ennen pandemiaakaan, joten en koe nykytilannettakaan mitenkään vaikeaksi. Oma elämäni ei ole kovinkaan paljon muuttunut vuoden takaisesta ja sekin, mikä on muuttunut, pikemminkin parempaan suuntaan. Ei enää mitään työyhteisön hyvinvoiniin vuoksi järjestettyjä pikkujouluja tai virkistyspäiviä. Ei kutsuja puolituttujen juhliin. Ei työmatkoja, ei palaverista toiseen juoksemista. Stressitaso on merkittävästi vähentynyt, kun sekä todellinen että itse aiheuttamani kiire on poissa. Nyt voi keskittyä vain niihin ihmissuhteisiin, jotka ovat oikeasti tärkeitä.
Tätähän tämä nykyaika on. Kunhan itsellä menee hyvin niin paskat muista ihmisistä. Voiko itsekkäämpää olla?
No niinhän se aina on ollut. Vai kuka muka muka miettii koko ajan Kiinan lapsikaupan uhreja ja Afrikan nälkää näkeviä?
Minun kotimaahan pääsee koronan takia vain henkilöt, joilla maan passi tai id-kortti. Kaikkien maahan saapuvien täytyy olla 21 päivää hotellikaranteenissa. Koulut olleet auki muutaman kuukauden koko vuoden aikana, minulta lähtenyt työt alta. Kaksi ihmistä saa maksimissaan liikkua yhdessä ja maskipakko sakon uhalla. Mitään tapahtumia ei ole vuoden aikana järjestetty.
Jos tämä on uusi normaali niin minua ei kiinnostaa elää. Ja tämän olen tajunnut jo melkein vuosi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko vanha 1950-, 60-, 70-, 80-, 90- 00- vai 10-luku?
Olisko tammikuu 2020
Pikemminkin marras-joulukuun vaihde 2019. Sen jälkeen alkoi pyörät pyöriä.
Ei tää nyt niin erilaista oo aiempaan verrattuna että sen suurempaa numeroa viitsisi asiasta tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Ai, että inhoan sanontaa uusi normaali. Ei tämä mitään normaalia ole. Jonain päivänä en enää jaksa ”suosituksia” ja lakkaan välittämästä.
Tee se nyt. Nämä ei ikinä lopu ja tulee vielä rokotepassikin.
Miettikää nyt, rokote suojaa vaan ottajaa. Ja kaikkien pitäisi ottaa joku äkkiä kyhätty rokote. Ilman sitä joissakin maissa viedään perusoikeudet. Aivan sairasta kontrollia. Miettikää ihmiset, miettikää.
Tajusin asian samantien, kun rahoitukset tuli Suomeen ja heti otettiin käyttöön termi Uusi Normaali.
Kyllä siinä samantien kulmakarvat kohosivat ja kuvio tuli selväksi.
Toinen juttu oli maailmanlaajuisesti käyttöönotettu kolmiväriasteikko. Tuokin samantien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tässä kuussahan tämä great resetin asettaminen kunnolla alkaa. Ranskaankin suunnitteilla luoda ruokapula. Käykää nyt aikanaan idiootit ne vessapaperit.
Kaikkialle suunnitellaan sitä ruokapulaa, rahat häipyy tileiltä ja keskitysleirit odottavat asukkejaan.
Mistä tällainen tieto tai visio on peräisin?
Juoppotonttu kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmänkin näkyy ihmisten lammasmaisuutta kuin "uutta normaalia". Paperilappu naamalla oikeasti kuvitellaan suojautuvansa virukselta. Katsokaa nyt ihmiset vaikka inteeerneeetistä viruksen mikronikoko ja paperilapun antama suoja. Se vertautuu yksinkertaisesti esim siihen että lyöt pingispalloa jalkapallomaaliin, pingispallo menee aina läpi verkosta.
Epäilevät tuomaat voivat katsella maskipakkomaiden tartuntamääriä ja total lockdownmaiden tartuntamääriä. Etäisyys ja hygienia ovat ainoat asia millä on vaikutusta. Suomessa etäisyyden ottaminen luonnistuu automaattisesti, paitsi pääkaupunkiseudun julkisessa liikenteessä.
Onhan se ollut koko ajan tiedossa, että kaikki yhdessä maskit, etäisyys ja hygienia nämä yhdessä toteutettuna. En ainakaan itse tunne yhtäkään ihmistä, joka kuvittelisi maskin suojaavan koronalta. En koe maskin käyttöä mitenkään sen kummallisemmaksi, kuin vaikkapa juuri etäisyyden pitämistä ihmisiin.
No miksi sitä maskia käytetään, jos sen ei kuvitella suojaavan koronalta?
Sillä luodaan katteetonta turvallisuudentunnetta huolestuneeseen kansanosaan. Hallitus voi sanoa tehneensä jotain, kun suosittelee maskin käyttöä.
Seuraavaksi kysytään, miksi lääkäri käyttää maskia ja minä kysyn, käyttääkö tavis maskia niin kuin lääkäri ja samaan tarkoitukseen? (Bakteerit vs. virukset) Lopuksi kysyn kysymyksen, johon en vielä ikinä ole saanut vastausta: Miksi maskipakkomaissa on niin tolkuttomasti tartuntoja?
Luulisin, että maskipakko on tullut niihin sen myötä, kun tartuntoja on niin tolkuttomasti. Eikös täälläkin kehuttu joitakin maita esim. etelä-koreaa siitä, että siellä maskeja käytettiin heti alussa ja tartunnat pysyivät melko matalana.
Tiedä sitten kun joidenkin lähteiden mukaan maskit ovat merkittävä keino hidastaa leviämistä ja joidenkin mukaan niillä ei ole minkään valtakunnan vaikutusta.
Jostain syystä koronatartunnat eivät kuitenkaan ole tilastojen mukaan vähenneet maskipakkomaissa ilman ulkonaliikkumiskieltoja ja muita etäisyyksiä lisääviä toimia.
Vierailija kirjoitti:
Mikä muu on ennen pakottanut, paitsi oma hyväksynnänhalu?
En ole tajunnut tähänkään mennessä. Samaan vanhaan olen palaamassa eli ryhmäliikuntatunneille, pubi-iltoihin, konsertteihin, festareille, ulkomaanmatkoille. Kaikki tämä vielä palaa ja on jo osaltaan mahdollista.
Ei haittaa minua. Olen introvertti, saman verran näen ihmisiä kuin ennenkin. En pidä nykyisestä esimiehestä, enkä koskaan ole tuntenut intohimoa aloihin, joita opiskelin tai tein töitä. Tuli lomautukset, käyn töissä silloin tällöin. Löysinkin intohimon toiselta alalta, opiskelin, ja aloitan pian työt uudella alalla. Ensimmäistä kertaa pystyin työhaastattelussa sanomaan rehellisesti, että tämän työn haluan, tähän minulla on todella suuri intohimo. Hyppy tuntemattomaan pelottaakin, mutta suunta on vain ylöspäin.
Piakkoin tullaan maailmaan asettamaan uusi maailmanjärjestys, se ei todellakaan tiedä hyvää ihmiskunnalle.
Älä pelkää, sinulle on valehdeltu - mitään covid19-pandemiaa EI ole olemassakaan.
Kaikki ne kuolleet ovat heittäneet veivinsä joko luonnollisistä syistä tai sitten kausi-influenssan myötä.
Ottakaa huomioon, että Suomessa kuolee vuosittain yli 50 000 ihmistä, eiköhän siitä määrästä saada ihan petkutettua muka koronaankuolleiden ryhmä.
Erikoisrikkaat ahneet haluaa vaan viedä kaikki meidän omaisuutemme ja siksi tämä järjetön ja julma näytelmä.