Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin oli se hetki kun tajusitte, että emme palaa enää koskaan takaisin vanhaan. Tämä on uusi normaali.

Vierailija
17.01.2021 |

Minulla oli tuossa syksyllä. En ole ihan vielä hyväksynyt asiaa.

Kommentit (134)

Vierailija
41/134 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Siinä vaiheessa kun huomasin että ei mene millään muodista pois se se kamala autotunella korjattu ja efektoitu nenähonotuspoppi a la Rihanna ja sen seurauksena kaikki radiossa soivat myös kotimaiset artistit imitoivat samaa käsittämätöntä paskaa.

2) Kun tajusin, että ne kammottavat makkarankuorihousut (miehillä pohkeista tiukat nilkat paljastavat hipsterhomohousut) ovat tulleet ilmeisesti jäädäkseen.

Vierailija
42/134 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me varmasti jossain vaiheessa palaamme "vanhaan". Siihen voi mennä puoli vuotta, vuosi tai parikin, mutta kyllä tämä ohi menee.

Kerropa miten. Mä en ainakaan näe mitään mahdollisuutta, että normaali tulisi koskaan takaisin.

Minä en näe miksi ei tulisi takaisin.

Koska sen ei anneta tulla takaisin. Nyt saatiin kansat kerrankin haltuun henkisesti ja taloudellisesti ja fyysisen liikkumisen osalta. Kaikki yhdellä iskulla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/134 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin pitäisi tietää, mitä tarkoitetaan "vanhalla".

Vapaa liikkuvuus, sananvapaus, ravintolat yms auki normaalisti, ei maskeja yms

- Mihin piruun sun on pakko liikkua?

- Täällä ei ole ikinä ollut sananvapautta! Kannattaa mennä muualle!

- Etkö osaa laittaa ruokaa ja hakea juomasi kaupasta?

- yms.

Ravintoloista on koko ajan saanut juomaa. Baariin ei pääse ryyppäämään, sitä tuo kaikeri kaipaa.

Vierailija
44/134 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä omassa elämässä muuttunut oikein mikään. Samalla tavalla käyn kaupassa, teen töitä, harrastan jne. kuin ennenkin. Maalla asumisen parhaita puolia taitaa olla se, että yhteisöllisyyteen ei tarvita 50 hengen joogatuokiota.

Vierailija
45/134 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me varmasti jossain vaiheessa palaamme "vanhaan". Siihen voi mennä puoli vuotta, vuosi tai parikin, mutta kyllä tämä ohi menee.

Kerropa miten. Mä en ainakaan näe mitään mahdollisuutta, että normaali tulisi koskaan takaisin.

Koska sen ei anneta tulla takaisin. Nyt saatiin kansat kerrankin haltuun henkisesti ja taloudellisesti ja fyysisen liikkumisen osalta. Kaikki yhdellä iskulla. 

Koko ajan niitä rajoja availlaan uudelleen. Talous on kuralla enemmän valtioilla kun kansalla. Henkinen tila on kyllä monilla huono, näkee tästä keskustelustakin.

Vierailija
46/134 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keväällä kun poliisit seisoi juna-asemalla tarkistamassa kulkulupaa matkustamiseen naapurikaupunkiin 15 kilsan päähän.

Maski hommaa en tajua. Alkusoitto jollekkin pystyvälle ihossa olevalle tunnisteelle kun miten sitä todistaa olevansa mä kun naama on maskin peitossa.

Maskin joka ei suojaa minua eikä toista. Turha. Käytettävä on kun "suositus" = lue pakko koska ryhmäkuri pakottaa.

Ihmiset selvisi nelkyt luvusta. Kyllä tästäkin. Sopeudutaan.

Tämä. Tästä vihervassarit innostuvat eniten. Ihmisten valvonnasta ja mitä he ihan oikeasti ajattelevat.

Vierailija
47/134 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrityksien massa alasajo ja massatyöttömyys. Ei tälläisestä yhteiskunta toivu. Liikaa alasajettuja yrityksiä ja liikaa ihmisiä vailla työtä.

Vierailija
48/134 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tässä kuussahan tämä great resetin asettaminen kunnolla alkaa. Ranskaankin suunnitteilla luoda ruokapula. Käykää nyt aikanaan idiootit ne vessapaperit.

Mikä on tietolähteesi?

Vierailija
49/134 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ilmastonmuutos on niin paljon pysäyttävämpi, kuin tämä korona. Ihmiset eivät taida edes tajuta, mitä kaikkea tulee tapahtumaan ja mihin kaikkeen se vaikuttaa.

Vierailija
50/134 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole sellaista hetkeä vielä tullut. Tosin se riippuu kai vähän siitä, mitä "normaalilla" tarkoitetaan. Taloudelliset vaikutukset varmaan näkyvät pidempään, mutta onhan niitä notkahduksia ennenkin ollut. Sitä en usko, että poikkeustila jää mitenkään pysyväksi. Ei se palvele kenenkään etuja, ei edes sen kuuluisan "eliitin".

Ei varmaan ihan hetkessä palata takaisin vuoden 2019 tasolle. Mutta tiedätkö, jos elämä jatkuisi vaikkapa 90-luvun tasolla - niin että matkustaminen olisi taas vähän kalliimpaa jne. - niin normaalielämää sekin olisi. Viime vuosikymmenen aikana ollaan totuttu ihan järjettömään kulutustasoon.

Vierailija
51/134 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunistiset valtiot yleensä romahtaa jossain vaiheessa. Neukkula kesti 70 vuotta. Tuskin meistä kukaan enää näkee normaalia vapaata yhteiskuntaa, mutta ehkä tulevat polvet.

Vierailija
52/134 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

En tiedä teistä, mutta ei minun elämääni ole korona kummoisesti muuttanut. Yksi etelänmatka on peruuntunut. Eli jos tämä on tarkoittamanne uusi normaali, niin ei tästä kummoista hyppäystä ole takain vanhaan normaaliin.

Tuntuu kuin katselisi jotain suurta yhteiskunnallista kokeilua vähän ulkopuolisena. Tosin sellaisena tämä on aika mielenkiintoinen.

No kyllä se alkaa sinuakin harmittaa, kun samassa apissa ID, terveystiedot, pankkitili ja sosiaalinen pisteytysjärjestelmä.

Miten tuo liittyy koronaan? Enkä muutenkaan usko Orwellin maailmaan. Jos sellainen kuitenkin tulisi, moni olisi paljon enemmän kusessa kuin minä.

Vierailija
53/134 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosi sitten.

Siltikään en ole vielä hyväksynyt maailmaa, jossa ikinä enää ei voi mennä ulos tai ihmisten keskelle ilman suurta riskiä saada vakava tartuntatauti. Kuka tämmöisessä todellisuudessa haluaa elää?

Unohda nyt jo se tauti, se on ihan peanuts verrattuna tähän kaikkeen muuhun. 

Niinpä. Varsinkin kun se ei ole kuin parin viikon flunssa. Huudetaan jostain marginaalitapauksista suu vaahdossa vaikka 99.5% selviää taudista ihan hyvin. Kuten minäkin.

Vierailija
54/134 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keväällä kun poliisit seisoi juna-asemalla tarkistamassa kulkulupaa matkustamiseen naapurikaupunkiin 15 kilsan päähän.

Maski hommaa en tajua. Alkusoitto jollekkin pystyvälle ihossa olevalle tunnisteelle kun miten sitä todistaa olevansa mä kun naama on maskin peitossa.

Maskin joka ei suojaa minua eikä toista. Turha. Käytettävä on kun "suositus" = lue pakko koska ryhmäkuri pakottaa.

Ihmiset selvisi nelkyt luvusta. Kyllä tästäkin. Sopeudutaan.

Tämä. Tästä vihervassarit innostuvat eniten. Ihmisten valvonnasta ja mitä he ihan oikeasti ajattelevat.

Vihervassarit innostuu sosiaaliturvasta, jota on mahdollista helposti täydentää pienelläkin työnteolla, jotta ihmisen ei tarvitse elää köyhyydessä, ja maksuttomasta koulutuksesta. Tavoite tietysti on myös maksuton terveydenhuolto ja kuuden tunnin työpäivä, jotta ihmisillä on aikaa nukkua, liikkua, tavata ystäviä, huolehtia sairaista läheisistään ja puhdistaa hammasvälit - työnteon lisäksi!

Vierailija
55/134 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AInut mahdollisuus on, jos virus mutatoituu vähemmän vaaralliseksi ja heikommin tarttuvaksi. Tähän menee kymmeniä vuosia. Nyt suunta on vain helpommin tarttuvaan muotoon ja nämä variantit estävät myös rokotteiden toiminnan. Ilman tuuria ei siis mitään mahdollisuutta ole palata entiseen maailmaan.

Vierailija
56/134 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ilmastonmuutos on niin paljon pysäyttävämpi, kuin tämä korona. Ihmiset eivät taida edes tajuta, mitä kaikkea tulee tapahtumaan ja mihin kaikkeen se vaikuttaa.

Ei jessus sentään. Ilmastonmuutoskusetuksen ja koronakusetuksen tavoitteena on sama lopputulos. Samat tyypit siellä häärää molempien kusetusten taustalla. Tämä on kyllä niin loputon suo yrittää sivistää teitä.

Vierailija
57/134 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosi sitten.

Siltikään en ole vielä hyväksynyt maailmaa, jossa ikinä enää ei voi mennä ulos tai ihmisten keskelle ilman suurta riskiä saada vakava tartuntatauti. Kuka tämmöisessä todellisuudessa haluaa elää?

Mihin muuhun?

Vierailija
58/134 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AInut mahdollisuus on, jos virus mutatoituu vähemmän vaaralliseksi ja heikommin tarttuvaksi. Tähän menee kymmeniä vuosia. Nyt suunta on vain helpommin tarttuvaan muotoon ja nämä variantit estävät myös rokotteiden toiminnan. Ilman tuuria ei siis mitään mahdollisuutta ole palata entiseen maailmaan.

Mene sinäkin hoitoon. 99,98% maailman populastiosta EI kuollut koronaan feikkipandemian endimmäisenä vuotena. Kaikki rajoitukset pitäisi purkaa välittömästi.

Vierailija
59/134 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhti-toukokuun vaihteessa.

Vierailija
60/134 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosi sitten.

Mihin muuhun?

Niinpä, mihin muuhun. Avaa silmäsi.