Ihan tavallisia suomalaisia inhokkiruokianne? Minä aloitan: kaalikääryleet
Kommentit (83)
Maksa ihan kaikissa muodoissa. Muuten menee lähes kaikki. Pidän nimenomaisesti suomalaisesta ruoasta.
Kaalikääryleet ja -keitto, mustamakkara ja veriletut.
Vierailija kirjoitti:
Kaalikääryleet ja -keitto, mustamakkara ja veriletut.
Kaikki mun lempimruuat 😋
Miten peukku ylös ja alas tässä ketjussa. En ymmärrä.
Jos joku kirjoittaa mämmi. Ja joku alapeukuttaa, onko samaa mieltä, että mämmi ihnokki. Vai toisinpäin?
Ei perinneruokaa, mutta kaikki suolaiset ruoat joihin on käytetty purkkiananasta. Käsittääkseni tämä on suomalainen ilmiö, olen asunut parissa muussa Euroopan maassa, enkä niissä ikinä törmännyt purkkiananakseen ruoissa.
Pinaattikeitto. Se sellainen koulun perussetti, joka on jo jäähtynyt ja muodostanut kelmun keiton pinnalle.
Valmisjauhosta tehty perunamuusi ja ruskea nakkikastike.
Kesäkeitto, veriruoat kuten verilätyt ja rössypotut.
Vierailija kirjoitti:
Ei perinneruokaa, mutta kaikki suolaiset ruoat joihin on käytetty purkkiananasta. Käsittääkseni tämä on suomalainen ilmiö, olen asunut parissa muussa Euroopan maassa, enkä niissä ikinä törmännyt purkkiananakseen ruoissa.
Kokeilepa joskus suolaisen ja makean yhdistelmää. Esim kanasalaatti. Ananasta, makaronia, valinnaisia kasviksia ja aurajuustoa joukkoon. Kermaviilikastike.
Oikein kuivaksi uunissa paistetut broilerinfileet. Näitä on esim. työpaikkaruokaloissa.
Nakkikastike ja keitetyt (kuori)perunat on ankeuden multihuipentuma.
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin kun on vielä kaikenlisäksi käytetty makkaraa josta noin 95% on jauhoa ja vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin kun on vielä kaikenlisäksi käytetty makkaraa josta noin 95% on jauhoa ja vastaavaa.
Popsi kevyt 10, Lihapitoisuus 15 %
Vierailija kirjoitti:
Makaronilaatikko.
Tätä oli aina lukuvuoden ekana päivänä koulussa. Harmaata ylikypsää mössöä.
Vierailija kirjoitti:
Merimiespata. Onko edes suomalainen ruoka? Kuitenkin, hyi että.
Kauhistus, olin unohtanut tuon. Sitä oli 80-luvulla koulussa. En ymmärrä sitä ruokaa.
Melekonen mulukku!