Onko lihamureke arki- vai pyhäruokaa?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin on pyhäruoka. Arkisin nopeampia ruokia,kun ollaan toimessa. Sunnuntaisin enemmän aikaa valmistella ruokaa. Silloin tehdään "isompitöisiä" ruokia. Ja enemmän lisukkeita yms...
Lihamurekehan on yksi nopeimmista ja helpoimmista, siksi itse teen sitä just arkeen ruoaksi.
Se on ruokaa, jota en tee yleensä viikolla. koska se on vie 836aikaa. Arkisin lämmitän ruokaa, jota olen tehnyt viikonloppuna valmiiksi tai joka kypsyy nopeasti pannulla.
Juhlaruoka lihamureke ei kuitenkaan ole.
Jos teet sisäfileestä ja tarjoilet punaviinikastikkeen kera, niin kelpaisi mulle pyhänäkin.
Vierailija kirjoitti:
Jos tehty jauhenlihasta, niin arkiruokaa.
Mistä tiellä tehdään mureke?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanhenmaksasta
Kenellä on erikseen arki- ja pyhäruuat? Meillä ruokalajiin vaikuttaa eniten se, paljonko on syöjiä. Usein viikonloppuna on niin paljon porukkaa, että tehdään jotain edullista ruokaa.
En jaksa tehdä sitä työpäivän jälkeen, joten vastaan että se on vapaapäivän ruokaa.
Vasikanmureke täytettynä tryffeleillä ja käärittynä hyvään parmankinkkuun on ihan kelpo kasvisruoka maanantaille.
Vierailija kirjoitti:
Kenellä on erikseen arki- ja pyhäruuat? Meillä ruokalajiin vaikuttaa eniten se, paljonko on syöjiä. Usein viikonloppuna on niin paljon porukkaa, että tehdään jotain edullista ruokaa.
Meillä.
Viikonloppuja juhlistetaan hyvällä ruoalla. Ruoanlaittoon käytetään aikaa, pöytä katetaan paremmin, ruokajuomana viini ja pöydässä viihdytään pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin on pyhäruoka. Arkisin nopeampia ruokia,kun ollaan toimessa. Sunnuntaisin enemmän aikaa valmistella ruokaa. Silloin tehdään "isompitöisiä" ruokia. Ja enemmän lisukkeita yms...
Lihamurekehan on yksi nopeimmista ja helpoimmista, siksi itse teen sitä just arkeen ruoaksi.
Keksin noin miljoona nopeampaa arkiruokaa, joissa ei tarvitse vaivata taikinoita ja lämmitellä uunia. Arkisin laitetaan esimerkiksi proteiini suoraan pannulle ja tehdään salaatti.
Vierailija kirjoitti:
Köyhän perheen juhlaruokaa. Ei ole varaa savukalaan.
makuasioita. Mulla ei ole rahasta pulaa, mutta savukalaa en söisi arkena enkä viikonloppunakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiellä se tehdään siitä, mitä auton alle sattuu jäämään. Todennäköisesti supikoirasta.
Meillä äititeki jo vuosia sitten usein viikonlopuksi täytetyn lihamurekkeen, hyvän kastikkeen, perunoita ja esim. punajuuriviipaleita. Olin sitten kesätöissä Saksassa pienessähotellissa ja toin sieltä uudenlaisen reseptin murekkeen täytteestä. Äiti oli käyttänyt juureksia, minä toin idean käyttää keitettyjä munia täytteenä. Molemmat olivat maistuvia ruokia. Ei pyhäruuankaan tarvitse olla jotain sisäfleetä.
Koska en pidä lihamurekkeesta se on minulle arkiruokaa.