Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko lihamureke arki- vai pyhäruokaa?

Vierailija
17.01.2021 |

Täällä on menossa väittely asiasta.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en pidä lihamurekkeesta se on minulle arkiruokaa.

Vierailija
22/36 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin on pyhäruoka. Arkisin nopeampia ruokia,kun ollaan toimessa. Sunnuntaisin enemmän aikaa valmistella ruokaa. Silloin tehdään "isompitöisiä" ruokia. Ja enemmän lisukkeita yms...

Lihamurekehan on yksi nopeimmista ja helpoimmista, siksi itse teen sitä just arkeen ruoaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

arkiruokaa.

Vierailija
24/36 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ruokaa, jota en tee yleensä viikolla. koska se on vie 836aikaa. Arkisin lämmitän ruokaa, jota olen tehnyt viikonloppuna valmiiksi tai joka kypsyy nopeasti pannulla.

Juhlaruoka lihamureke ei kuitenkaan ole.

Vierailija
25/36 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teet sisäfileestä ja tarjoilet punaviinikastikkeen kera, niin kelpaisi mulle pyhänäkin.

Vierailija
26/36 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tehty jauhenlihasta, niin arkiruokaa.

Mistä tiellä tehdään mureke?

Vierailija
27/36 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanhenmaksasta

Vierailija
28/36 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä on erikseen arki- ja pyhäruuat? Meillä ruokalajiin vaikuttaa eniten se, paljonko on syöjiä. Usein viikonloppuna on niin paljon porukkaa, että tehdään jotain edullista ruokaa.

Vierailija
29/36 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa tehdä sitä työpäivän jälkeen, joten vastaan että se on vapaapäivän ruokaa.

Vierailija
30/36 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ruoka on pyhää.

Vierailija
31/36 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasikanmureke täytettynä tryffeleillä ja käärittynä hyvään parmankinkkuun on ihan kelpo kasvisruoka maanantaille.

Vierailija
32/36 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenellä on erikseen arki- ja pyhäruuat? Meillä ruokalajiin vaikuttaa eniten se, paljonko on syöjiä. Usein viikonloppuna on niin paljon porukkaa, että tehdään jotain edullista ruokaa.

Meillä.

Viikonloppuja juhlistetaan hyvällä ruoalla. Ruoanlaittoon käytetään aikaa, pöytä katetaan paremmin, ruokajuomana viini ja pöydässä viihdytään pitkään.

Vierailija
33/36 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin on pyhäruoka. Arkisin nopeampia ruokia,kun ollaan toimessa. Sunnuntaisin enemmän aikaa valmistella ruokaa. Silloin tehdään "isompitöisiä" ruokia. Ja enemmän lisukkeita yms...

Lihamurekehan on yksi nopeimmista ja helpoimmista, siksi itse teen sitä just arkeen ruoaksi.

Keksin noin miljoona nopeampaa arkiruokaa, joissa ei tarvitse vaivata taikinoita ja lämmitellä uunia. Arkisin laitetaan esimerkiksi proteiini suoraan pannulle ja tehdään salaatti.

Vierailija
34/36 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhän perheen juhlaruokaa. Ei ole varaa savukalaan.

makuasioita. Mulla ei ole rahasta pulaa, mutta savukalaa en söisi arkena enkä viikonloppunakaan.

Vierailija
35/36 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiellä se tehdään siitä, mitä auton alle sattuu jäämään. Todennäköisesti supikoirasta.

Vierailija
36/36 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä äititeki jo vuosia sitten usein viikonlopuksi täytetyn lihamurekkeen, hyvän kastikkeen, perunoita ja esim. punajuuriviipaleita. Olin sitten kesätöissä Saksassa pienessähotellissa ja toin sieltä uudenlaisen reseptin murekkeen täytteestä. Äiti oli käyttänyt juureksia, minä toin idean käyttää keitettyjä munia täytteenä. Molemmat olivat maistuvia ruokia. Ei pyhäruuankaan tarvitse olla jotain sisäfleetä.