Onko lihamureke arki- vai pyhäruokaa?
Kommentit (36)
Riippuu tekeekö sen arkena vai pyhänä.
Riippuu miten se tarjotaan. Jos lautasella on murekeviipale ja pari keitettyä perunaa, niin se on arkiruokaa. Juhlavamman siitä saa, kun murekkeen seurana on vaikka joku hyvä kastike, höyrytettyjä vihanneksia, joku kiva salaatti ja muusia, valkosipuliperunoita tms.
Onko ihmisillä tällä vuosituhannella vielä erikseen arki-ja pyhäruuat? Pukeudutteko erikseen pyhävaatteisiinkin?
Vierailija kirjoitti:
Onko ihmisillä tällä vuosituhannella vielä erikseen arki-ja pyhäruuat? Pukeudutteko erikseen pyhävaatteisiinkin?
Tietysti pukeudutaan.
Riippuu siitä, mitkä lautaset kattaa.
Vierailija kirjoitti:
Pyhäpäivisin pöytä katetaan paremmin ja ruoka valmistetaan paremmista aineksista.
Mulle arkiruokaa on kaikki jauhelihasta valmistettu.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä, mitkä lautaset kattaa.
Minkä ihmeen takia monilla ihmisillä on edelleen arki- ja juhla-astiat? Minusta nuo meidän teemat sopii oikein hyvin kumpaankin tarkoitukseen.
Arkiruokaa. Olihan koulussakin 90-luvulla lihamureketta ihan tavallisena keskiviikkopäivänä.
Meillä ainakin on pyhäruoka. Arkisin nopeampia ruokia,kun ollaan toimessa. Sunnuntaisin enemmän aikaa valmistella ruokaa. Silloin tehdään "isompitöisiä" ruokia. Ja enemmän lisukkeita yms...
Herneillä arkiruokaa ja herkkusienillä pyhäruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti pukeudutaan.
Kovat kaulassa ja löysät pöksyssä...
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin on pyhäruoka. Arkisin nopeampia ruokia,kun ollaan toimessa. Sunnuntaisin enemmän aikaa valmistella ruokaa. Silloin tehdään "isompitöisiä" ruokia. Ja enemmän lisukkeita yms...
Eihän lihamureke ole mikään suuritöinen ruokalaji? Olen pitänyt sitä hyvinkin helppona. Ilmankos olen väsynyt ruoanlaittoon. Mitä muilla syödään ma-pe?
Täytetty lihamureke on meillä pyhäruokaa (vaivaa nähty enemmän kuin pelkästään pläntätty pellille). Jauheliha aina luomua.
Köyhän perheen juhlaruokaa. Ei ole varaa savukalaan.
Jos tehty jauhenlihasta, niin arkiruokaa.
Kaikki ravinto on arkiruokaa, jollei sitä syödessä olla pukeuduttu ns. parempiin vaatteisiin.
Riippuu minä päivänä sitä syödään.