Mitä tarkoitetaan kun ihmisellä on ”kalansilmät”?
Monesti on kuullut et kuinka briteillä on rumat kalansilmät, niin mitä se tarkoittaa? Miltä ne näyttää? Linkkejä kiitos.
Kommentit (21)
Kampelamaiset kaksi pullosilmää, molemmat epäsymmetrisesti pään toisella puolella.
Sellaiset oikein ulkonevat silmät.
Silmäluomettomat silmät?
Putinista sanottu samaa, mutta ei se kyllä oikein tähän passaa.
Sellainen ilmeetön katse. Silmät tuijottaa kuin kalalla.
Prinsessa Beatricellä esimerkiksi. Suuret, ulkonevat silmät.
Kalansilmät tarkoittaa : vaaleat, valjut, värittömät, siis kuin kalalla ! Ei tarkoita turvonnut.
Vaan kuin albiinon valaan haalean väriset.
Kalansilmät eivät tosiaan minustakaan tarkoita ulkonevia silmiä, vaan valjun värisiä silmiä.
minusta se tarkoittaa silmiä, jotka ovat kaukana toisistaan
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tähän sopis esim michael monroe
Ei todellakaan!
Hailakansiniset, kylmät silmät ovat kalalla.
Putin tuli kyllä heti mieleen.
Mä olisin kyllä ajatellut, että ne on ihan vaan mulkosilmät, mutta ehkä toi kalansilmä ei oo kaukean eksakti termi.
Vierailija kirjoitti:
minusta se tarkoittaa silmiä, jotka ovat kaukana toisistaan
Ne ovat sammakolla.
VäyrysPate😊
Kylmät silmät, tuijottavat eteenpäin. Tai punaiset, miehen krapula, kuin särkikalalla. Ihminen joka näyttää kalalta silmineen, hetkellisesti tai muuten.
Sellaiset vaaleat, ulkonevat ja vetistävät. Tai vaaleat ja ilmeettömät, ts. "sameat" silmät.
Sanna Marinilla on vähän kalansilmät.
Tyhjä, kylmä, ilmeetön tuijotus. Pienet pupillit, silmät hailakat ja elottomat. Silmistä ei välity minkäänlaista tunnetilaa vaikka ihmisen kasvoilla olisi mikä tahansa ilme.
Muualla maailmassa monet ovat sitä mieltä, että suomalaisilla ja yleensäkin pohjoismaalaisilla on kalansilmät. Sillä he tarkoittavat meidän vaaleasävyisiä, esim. sinisiä ja harmaita silmiä. Olen keskustellut asiasta ulkomaalaisten kanssa, ja ymmärtääkseni he eivät tarkoita näin sanoessaan mitään loukkaavaa.
Mun mielestä tähän sopis esim michael monroe