Eikö ole korrelaatiota? Suomalaiset nukuttavat vauvat ulkona ja kaikilla on korvatulehdus lapsena?
Kommentit (26)
Taitaa allergioita olla eniten kevätvauvoilla tai alkukesäisillä. Kun on siitepölyä
Ei minulla ole ollut ikinä korvatulehdusta. Ulkona kyllä on nukutettu.
Enpä nukutellut enää eskarilaista ulkona, joka sai elämänsä ensimmäisen korvatulehduksen. Meidän lapsilla noita korvatulehduksia ei juuri ole ollut, esikoinen sairasti pienenä ensimmäisen 3 vuotiaana, sitten 10 vuotiaana ja 16 vuotiaana. Oli hieman huvittavaa käyttää korstoa lasten päivystyksessä, mutta iän perusteella meidät sinne ohjattiin. Lääkäri kysyi otetaanko nestemäistä antibioottia, olisi varmaan mennyt jättipullo. Itsekin hieman naurahti ajatukselle, kun kirjoitti sitten ihan tablettikuurin.
Ei mun ulkona nukutetuilla vauvoilla ollut yhtään korvatulehduksia. Ei edes saaneet vatsatauteja eikä flunssia päiväkodissa vaikka kaikki muut sairastui ympäriltä.
Ei kai nykylapsilla enää ole usein korvatulehduksia? Nehän olivat 1980- ja 1990-lukujen juttu. Silloin oltiin onnellisia kun ei enää juurikaan ollut sikotautia ja vihurirokkoa ja mitä näitä oli.
En ole lastenlääkäri, mutta muistaakseni tämä korvatulehdus-homma liittyi aika paljon siihen, että lapsia ei imetetty. Ja vanhempien tupakanpoltto on.
Ei taida olla enää mikään suuri ongelma.
Minulla ei ole ollut koskaan korvatulehdusta, vaikka en pienenä olisi halunnut nukkua muualla kuin ulkona pakkasessa. Flunssakin minulla on tainnut olla kahdesti koko kuusikymppisen elämäni aikana. Sisarukseni ovat samanlaisia.
Neljä lastani on nukkunut ulkona ja heillä on ollut yhteensä yksi korvatulehdus.
4 lasta nukutettu ulkona.
0 korvatulehdusta
On olemassa viruksia, bakteereja ja muita. Tartuntatauteja, lastentauteja. Miten korvat puhdistettu kotona, mikä tekniikka, ei ainakaan syvemmälle eritteitä. Korvan pitäisi hengittää. Vettä mennyt korvaan uidessa, allergiaa? Talvella kylmää isoillekin lapsille.
Minulla ei ole lapsia, mutta en nukuttaisi ulkona vaan aina sisällä. Ulkona voi käydä sitten rattailla kävelyllä.
En sitä paitsi uskaltaisi jättää lastani vaunuihin ulos nukkumaan, pelkäisin koko ajan että joku vie hänet :/ Miten te uskallatte?
Elementtitalot syynä korvatulehduksiin
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole lapsia, mutta en nukuttaisi ulkona vaan aina sisällä. Ulkona voi käydä sitten rattailla kävelyllä.
En sitä paitsi uskaltaisi jättää lastani vaunuihin ulos nukkumaan, pelkäisin koko ajan että joku vie hänet :/ Miten te uskallatte?
En ikinä jättänyt vauvaa yksin ulos nukkumaan, koska naapureissa on monta kissaa ja oravia liikkuu pihassa.
Suomessa maksetaan kotonalöhöilystä älyttömästija lapsilla on korvatulehdusta. Näetkö yhtäläisyyden?
Kellään ei ollut mitään korvatulehduksia ennen kuin pikkulapsia alettiin säilöä nykyisissä jättihautomoissa.
Luuletko että korvatulehdusbakteerit lentelee ulkoilmassa?
Mun lapsilla ei ollut kellään, ikinä. Muutenkin olivat harvinaisen vähän sairastelevia lapsia. Nukkuivat ulkona vielä 2,5 v. Sitten loppui rattaista pituus.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuulluut koskaan parvekkeista?
Kyllä se neuvolarokotuksista johtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuulluut koskaan parvekkeista?
No se on tietysti asia erikseen. Tarkoitinkin niitä, jotka esim. rivitalossa jättävät lapsen ulos nukkumaan vaunuissa.
Ei ole kausaatiota. Jäikö yläkoulu käymättä.