Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Olen päättänyt hyväksyä, että olen masentunut alkoholisti ja että kuolen alle keski-ikäisenä
17.01.2021 |
En ole oikein koskaan halunnut mitään elämältä, kaikki yrittämiset on ollut pelkkää esitystä. Mikään ura ei ole ikinä kiinnostanut, mikään mies ei ole kiinnostanut, lasten teko ei kiinnosta. Masennus ei johdu alkoholista sillä olin jo lapsena masentunut, ja vasta kun 15 vuotiaana vedin ekat kännit, huomasin että ensimmäistä kertaa olikin ihan kiva olo, kuin kaikki olisikin ihan hyvin!
Miksi minun pitäisi lopettaa juominen ja kärvistellä masentuneena ilotonta ahdistunutta elämää satavuotiaaksi, jos voin juoda ja kokea edes osan ajasta sitä tunnetta että kaikki onkin ihan hyvin? Kumpi on tärkeämpää, elämän pituus vai sen laatu?
Kommentit (22)
Juominen kannattaa aina.
Jörn-Sincc
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Oletkin varmaan jo kysynyt itseltäsi, mikä ja miksi ahdistaa..ja olet kirjoittanut kaiken paskan itsestäsi ulos, vaikka parin kaljan voimalla, jos et muuten pysty? Ja olet etsinyt ahdistukseesi apua vaikkapa liikkumalla, meditoimalla tai ihan vain olemalla läsnä omassa kehossasi? Musiikki auttaa myös fyysisen rasituksen lisäksi ( näiden ns. terapia- sessioiden aikana lapset tietysti pois näkemästä omaa pahoinvointia..) Kuulostat lähinnä siltä, että olet yksin asioittesi kanssa ja sisälläsi on purkamattomia elämäntapahtumia ja tunteita,joita arkisin vain yrität olla kohtaamatta ja kun korkki aukeaa..poks! Ei v..tuta, ei tarvitse suorittaa, voi vain päästää irti edes hetkeksi ja sitten se morkkis, kun tietää, että toimii väärin. Välillä tekee hyvää ihan vaikka kalsareissa sikailla muiden ihmisten näkemättä, mutta jos haluat lapsillesi hyvän elämän, ole kiltti ja käy läpi itsesi kanssa edes paperilla, miksi sinulla on niin paha olla, että tarvitset pullon aina vapaapäivinäsi. Jo se auttaa avaamaan ahdistuksen syitä, siihen ei tarvita psyk.diagnooseja tai ulkopuolisia kehittelemään teorioitaan, olet oman elämäsi paras tuntija. Itseopiskelu on myös hyväksi, jos se auttaa ymmärtämään miksi tunnet, kuten tunnet. Sanotaan, että alkoholismi on tunne- elämän sairaus ja sillä lääkitään yksinäisyyttä, sisäistä tyhjyyttä, tuskaa tai traumaattisia liian kipeitä asioita. Tsemppiä ja jaksamista, täydellisiä äitejä EI ole.