Naapuri sitten päätti laittaa pyykkikoneen päälle
Vaikka on sunnuntai ja sunnuntainahan semmosta ei tulisi tehdä varsinkaan näin illalla.
Kommentit (35)
Ap on rupsahtanut, likainen, roskapussien keskellä elävä virtsanhajuisissa vaatteissa elävä hylkiö joka kyttää kaikkia niitä kateellisena jotka elävät siisteissä kodeissa.
Niin munki naapuri, pesevät joka päivä pyykkiä. Tänään ovat myös imuroineet ja siirrelleet huonekaluja, ehkä jopa luuttusivat lattiat äänistä päätellen.
Toivottavasti johtuu jostain kivasta asiasta esim, että ois tulossa vieraita eikä jostain tyhmästä esim lapsen tai koiran vatsataudista.
Mulla on ollu ihanaa kun on ollu niin hiljasta kotona, että naapurien äänetkin kuuluu, mies vei meijän lapset ulkoilemaan ja mummolaan ja mä oon vaan saanu olla 🤗
Oho. Minulla myös pyörii pyykkikone ja kuivausrumpu. Vielä pari koneellista. Vanha kivitalo, tuskin ketään häiritsee. ( minä en ainakaan kuule naapurien pyykkäyksiä tai muuta elämää)
Mä laitoin pyykinpesukoneen jo 8 aikaan aamulla päälle. Sitten tein aamupalan ja 9 aikoihin tiskasin käsin isot tiskit. Päivällä imuroin ja moppasin. Seuraavaksi tiskikone päälle ja sauna lämpiämään. En ala rajoittamaan elämisen NORMAALEJA asioita vaikka onkin sunnuntai ja joku naapuri saattaa krapulassa olla tai pitää sunnuntaita lepopäivänä.
Ihan vaan vinkkinä kun ostatte mitä tahansa kodinkonetta; astianpesukone, pyykinpesukone, kuivuri, pölynimuri jne.
Katsokaa niistä myös äänenpainetaso, dB luku, mitä pienempi sen parempi, ja koska logaritminen asteikko niin pienet erot luvuissa voivat olla suuria melussa.
Ja malliksi vähän vertailukohtaa,
Häiritsevä taustamelu yöaikaan on noin 28–31 dB.
Normaali puhe 60–70 dB.
Sillä on siis iso merkitys onko pesukoneen pesunaikainen melutaso 47 dB vai 53 dB
Vierailija kirjoitti:
Sunnuntaina rauhoitutaan ja korkeintaan pelataan lautapelejä perheen kanssa.
Vain rauhalliset ja äänettömät pelit sallittu, esim. shakki. Alias ehdottomasti kielletty!
Eilen kuuntelin kovaäänistä laulua ja musisointia klo 22 jälkeen, sitten vielä myöhemmin vasarointia.
Tänään heräsin marmolikuulan podotteluun makuuhuoneemme yläpuolella.
Todellakin laitoin juuri pyykkikoneen päälle.
Joskus se kunnioitus on ansaittava.
talo hallituksessa on jo asunnostasi tulevasta löyhkästä keskusteltu isännöitsijä tulee tekemään katselmuksen jatko toimista pidämme hallituksen kokouksen jos tavat ei korjaannu niin sitten häätö
Jos ei olis korona aika, meillä olis ollut seurat klo 19, olis sitten veisattu kovaan ääneen.
ap.n voi suvaitsevaisena ja avuliaana ihmisenä mennä työssä käyvän naapurinsa pyykit pesemään pyykki laudalla ei tule "meteliä" ja ap saa lauta peliä sydämmensä kyllyydestä
Omassa rapussa viime yönä jotkut juttelivat kovaäänisesti vielä aamukolmelta. Sitten kuului kovalla äänellä "Nyt turpa kiinni", ja hiljaisuus alkoi vimeinkin.
Minulla alkoi jodlauskurssi tänään, ja se jatkuu toukokuun loppuun. On joka sunnuntai 19.00-21.30. Aattelin vaan, että tiedätte.
Ei ole vielä hiljaisuusaika, hyvin voi pyykätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti sunnuntaina saa pyykätä. Mikä laki sen kieltäisi?
MAALAISJÄRKI
Eihän tähän voi soveltaa maalaisjärkeä, koska siinä ei ole mitään järkeä, että kilometrien päässä toisistaan asuvat maalaiset omakotitaloissaan eivät voi pestä pyykkiä sunnuntaina onnettoman melun takia. Eihän se siellä maalla kuulu naapuriin asti, ellette sitten vedä jotkut tanhut pyykkilaudan kanssa.
Juuri eilen mietin, kun kuuntelin alakerran *luolan bileitä aamuun saakka, että miten pyykkikoneet yms kolinat ovat tosiaan luksusongelmia.