Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen on keskimääräinen kuuskymppinen nainen?

Vierailija
17.01.2021 |

Olin vastaamassa kyselyyn, miten mielestäni eroan ikäisistäni keskiverto-naisista. Tajusin, että en tiedä, mikä mielikuva ihmisillä keskimääräisestä kuuskymppisestä naisesta on. Kertokaa, niin vastaan, olenko samanlainen vai erilainen!

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutoo sukkia, käy bingossa ja menee aikaisin nukkumaan

Vierailija
2/62 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuskymppiset työkaverit ovat ihan samanlaisia kuin nelikymppisetkin. Enemmän tuntuvat lenkkeilevän ja käyvän konserteissa yms. kuin me nuoremmat. Ehkä heillä on aikaa, kun ei ole enää lapsia kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitokodissa dementiaosastolla!

Vierailija
4/62 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyvä, ei koskaan sairauslomalla, ahkera, osaa kaupassa ostaa edullista miettimättä hintoja (koska tietää ne), harrastaa itseään kiinnostavia asioita eikä niitä, joista saa kivoja kuvia instaan, pukeutuu juuri niin kuin itse tahtoo.

Vierailija
5/62 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työssäkäyvä, ei koskaan sairauslomalla, ahkera, osaa kaupassa ostaa edullista miettimättä hintoja (koska tietää ne), harrastaa itseään kiinnostavia asioita eikä niitä, joista saa kivoja kuvia instaan, pukeutuu juuri niin kuin itse tahtoo.

No sitten olen tosi tyypillinen! Käyn töissä, en koskaan sairaslomalla, olen ahkera ja mitä mä tässä luettelen, ihan joka kohta natsaa.

Okei, tein joskus Heurekassa sellaisen testin, miten ainutlaatuinen on, ja sen perusteella aika moni on ainutlaatuinen, mutta näköjään sentään olen tyypillinen kuuskymppinen 🙂

Vierailija
6/62 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehe, toivottavasti en vielä pitkään aikaan (tai koskaan). Hoitokodin asukkaiden keski-ikä on varmaan yli 80, oletan.

Sen tunnustan, että en todellakaan luota omaan muistiini, vaan kirjoitan kaikki tärkeät asiat ylös.

Vierailija
7/62 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuskymppiset työkaverit ovat ihan samanlaisia kuin nelikymppisetkin. Enemmän tuntuvat lenkkeilevän ja käyvän konserteissa yms. kuin me nuoremmat. Ehkä heillä on aikaa, kun ei ole enää lapsia kotona.

Liikuntaa harrastan liian vähän, mutta konserteissa ym. tulee kyllä juostua. Ennen koronaa useamman kerran kuukaudessa, mutta nyt luonnollisesti tilanne on toinen. Konsertteja ja muita rientoja kaipaan. Muuten etätyö ja hiljaiselo sopii, mutta konsertteja ja matkustamista kaipaan.

Vierailija
8/62 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutoo sukkia, käy bingossa ja menee aikaisin nukkumaan

Olen kutonut eläissäni yhdet sukat, ja siitä on varmaan 40 vuotta aikaa :) Tein sen vain kokeillakseni, osaanko. Tuli muuten hyvät, mutta käyttämäni villalanka oli vähän liiankin tönkköä ja paksua, että aika vähiin tais jäädä niiden käyttö.

Bingossakin olen käynyt kerran silloisen poikaystäväni kanssa seitinohuessa päiväkännissä 😂 ei oltu kotipaikkakunnalla ja jostain saatiin tämmönen hyvä idea 😂. Ei taidettu voittaa mitään, en ainakaan muista.

Aikaisin nukkumaan? No, miten milloinkin. Joskus torkun jo alkuillasta telkkarin ääressä, mutta usein katson telkkaria niin pitkään, että alkaa tulla jotain ”Elena ennustaa elämäsi” juttuja.

Vierailija
9/62 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

... hoitajina.

Vierailija
10/62 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastaajille! Löytyykö lisää kommentteja?

Vierailija
11/62 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

... hoitajina.

👍

Vierailija
12/62 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En neulo, luen mieluummin. En käy konserteissa, keikoilla kyllä, paitsi nyt korona-aikaan. En ole ikinä ollut liikunnallinen, kotona teen pilates- ja joogaharjoituksia youtuben ohjeilla tai muuten vaan.

Nukkumaan käyn yleensä puoliltaöin.

En ole ikinä miettinyt mitä muut kuusikymppiset tekevät.

Vierailija
13/62 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En neulo, luen mieluummin. En käy konserteissa, keikoilla kyllä, paitsi nyt korona-aikaan. En ole ikinä ollut liikunnallinen, kotona teen pilates- ja joogaharjoituksia youtuben ohjeilla tai muuten vaan.

Vastasitko tuohon kyselyyn, miten eroat muista ikäisistäsi? Siinä vähän niinku se oli se juttu miettiä, mitä muut kuusikymppiset tekevät. Tai mitä luulet heidän tekevän.

Vierailija
14/62 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä on kaksi vuotta kuusikymppisiin, mutta normaalivuosina matkustelen melko paljon (4-6 ulkomaanamatkaa/vuosi), käyn vuoden aikana ehkä noin kymmenellä keikalla (blues, rock, pop) ja 1-2 kertaa klassisen musiikin konsertissa. Elokuvissa ehkä suunnilleen saman verran, erityisesti DocPoint ja R&A -festareilla. MP-näyttely kuuluu normaalisti aina ohjelmaan, itselläni on pieni kaksipyöräinen, puolisolla isompi kuutioinen. Teen töitä, olen päällikköasemassa asiantuntija-ammatissa. Opiskelen työn ohessa erästä tutkintoa, joka antaa lisää valmiuksia uralla etenemiseen. Olen mukana paikallispolitiikassa, minulla on puolisoni kanssa sulkapallon vakiovuoro (siis normaaliaikana, ei nyt). Retkeilemme kotimaassa. Teen kyllä käsitöitäkin ja osaan tarvittaessa kutoa sukat ja lapaset, viimeksi olen tehnyt kuitenkin kaulaliinan.

Puutarhanhoito on yksi harrastuksistani, meillä on paljon hedelmäpuita ja marjapensaita ja kasvihuoneessa kasvatan tomaatteja ja kurkkuja. Syön itse vegaanisesti, en ole syönyt lihaa 1990-luvun puolivälin jälkeen ja sittemmin olen jättänyt muutkin eläinperäiset tuotteet pois ruokavaliostani.

Luen paljon, sen sijaan televisiota katson erittäin vähän, lähinnä vain Teemalta joskus tulevia elokuvia. Somea käytän ahkerasti sekä työn puolesta että luottamustehtävässäni ja vapaa-ajalla.

Haaveissa on oma poni tai hevonen mutta juuri nyt ei riitä aika.

Vierailija
15/62 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

My mistake: lasken keikat ja konsertit samaan kastiin. Käyn molemmissa. Ap.

Vierailija
16/62 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä on kaksi vuotta kuusikymppisiin, mutta normaalivuosina matkustelen melko paljon (4-6 ulkomaanamatkaa/vuosi), käyn vuoden aikana ehkä noin kymmenellä keikalla (blues, rock, pop) ja 1-2 kertaa klassisen musiikin konsertissa. Elokuvissa ehkä suunnilleen saman verran, erityisesti DocPoint ja R&A -festareilla. MP-näyttely kuuluu normaalisti aina ohjelmaan, itselläni on pieni kaksipyöräinen, puolisolla isompi kuutioinen. Teen töitä, olen päällikköasemassa asiantuntija-ammatissa. Opiskelen työn ohessa erästä tutkintoa, joka antaa lisää valmiuksia uralla etenemiseen. Olen mukana paikallispolitiikassa, minulla on puolisoni kanssa sulkapallon vakiovuoro (siis normaaliaikana, ei nyt). Retkeilemme kotimaassa. Teen kyllä käsitöitäkin ja osaan tarvittaessa kutoa sukat ja lapaset, viimeksi olen tehnyt kuitenkin kaulaliinan.

Puutarhanhoito on yksi harrastuksistani, meillä on paljon hedelmäpuita ja marjapensaita ja kasvihuoneessa kasvatan tomaatteja ja kurkkuja. Syön itse vegaanisesti, en ole syönyt lihaa 1990-luvun puolivälin jälkeen ja sittemmin olen jättänyt muutkin eläinperäiset tuotteet pois ruokavaliostani.

Luen paljon, sen sijaan televisiota katson erittäin vähän, lähinnä vain Teemalta joskus tulevia elokuvia. Somea käytän ahkerasti sekä työn puolesta että luottamustehtävässäni ja vapaa-ajalla.

Niin ja ystäväpiirini kuusikymppiset elävät suurin piirtein samanlaista elämää.

Vierailija
17/62 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä, nyt etänä.

Käyn paljon keikoilla, konserteissa, elokuvissa, näyttelyissä, teatterissa. Matkustelen. Luen paljon. En katso TV:tä tms. (meillä ei ole) aniharvoin jonkun elokuvan Areenasta. Liikun jonkunverran tässä voisi petrata. Olen illanvirkku, eilenkin (tai siis tänään) kello taisi olla 2, kun menin nukkumaan. Oli hyvä kirja:)

Aikuisten lasten ja miehen kanssa lämpimät välit, ei lapsenlapsia. Muutama tosi hyvä ystävä vuosikymmenten takaa.

Vierailija
18/62 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan köynyt bingossa, käsitöitä tein innokkaimmin vähän yli 20v kun oli ensimmäisessä omassa asunnossani, virkkasin verhokappoja ja liinoja, kudoin sukkia ja ompelin vaatteita. Nykyään en mitenkään ole kiinnostunut sellaisesta. Nyt korona-aikana luen paljon, ulkoilen ja katselen leffoja ja sarjoja yömyöhään. Normaalisti käymme kavereiden kanssa teatterissa, keikoilla ja ravintoloissa syömässä. Käyn myös salilla lihaskuntoa kehittämässä, en nyt kylläkään. Olen ollut 2 kk eläkkeellä joten aika vapaalta tuntuu. Lapsia ei ole.

Vierailija
19/62 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon tässäkin samaa (AP). Erojakin on:

En omista pyörää, puolisolla tosin on, ja MP-näyttelyssä käydään useimpina vuosina. En opiskele tavoitteena tutkinto, muuten kyllä. Enkä ole vegaani, enkä todellakaan haaveile ponista.

En myöskään ole paikallispolitiikassa mukana. Seuraan kyllä politiikkaa aktiivisesti, mutta en halua itse valtuustoon tai vastaavaa, koska en halua sitoutua, enkä halua julkisuuteen.

Vierailija
20/62 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ei ymmärtänyt kyselyn kysymystä :) ja harva teistäkään. Siunattuja ovat yksinkertaiset.