Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elän säästeliäästi ja sekös lasten isää suututtaa!

Vierailija
17.01.2021 |

Muutamasta "En uskalla sijoittaa lapselle"- ketjun viestistä ajattelin jakaa tilanteeni ja kuulla vertaiskokemuksia. Erosin lasten isästä pari vuotta sitten. Lastenvalvojalla tehtiin sopimus elatuksesta ja tapaamisista. Ex maksaa siis lähes saman summan mitä Kela maksaisi elatustukea. Ex tapaa lapsia joka toinen viikonloppu. Muuten lapset ovat minulla. Mielestäni on luonnollista, että koska saan elatustuet ja lapsilisät maksan lasten vaatteet, harrastukset yms. Olen todella tarkka rahan suhteen, kun taas exällä raha polttelee näpeissä. Pidän todella tarkkaa budjettia enkä ole esimerkiksi itselleni ostanut juuri mitään viime vuosina. Ex sen sijaan tuhlaa koko ajan autoihin ja omiin harrastuksiin, eikä hän ole ennenkään ajatellut mihin rahansa menee. Ex on jo aiemmin valittanut sitä, jos olen ostanut lapsille uutena talvivaatteita tai urheiluvälineitä. Ostan myös paljon käytettynä, mutta aina minullakaan ei ole aikaa koluta kirppareita ja tori.fi:tä läpi. Ex myös vaatii, että hänelle kuuluisi puolet lapsilisistä, vaikka lapset ovat max 10 päivää hänen luonaan. Ex ei myöskään hoida mitään lasten lääkärikäyntejä tms, joten hän ei silläkään tavalla kompensoi.

Olen jo jonkin aikaa säästänyt minulle ja lapsille matkarahaa, jotta pääsisimme lomalle. Lapsi oli sitten lipsauttanut isälleen tästä suunnitelmasta. Ex hermostui tästä ja alkoi minulle valittaa, ettei hän maksa mitään elatusmaksuja, jotka minä käytän matkailuun. Hän myös jatkoi, ettei hänelläkään ole varaa matkustella mihinkään koska "joutuu kaiken maksamaan itse". Hän myös uhkasi lähteä oikeuteen, koska hänen mielestään toimin väärin. Hänen mielestään hänen pitäisi maksaa vain siinä tapauksessa, että tilini on tyhjä. SItten hän voisi harkinnan mukaan jollain pikkusummalla avustaa.

Lopuksi vielä korostan, että lasten isä tosiaan maksaa lähes saman verran kuin Kela maksaisi elatustukea ja hän tienaa enemmän kuin keskituloinen. Itse tienaan jonkin verran vähemmän. Kuvittelin, että jos tyydyn pienempään summaan mitä lastenvalvoja ehdottaa, saisin ylläpidettyä välejä exään. No, se ei toiminut kuten olin ajatellut.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas täällä kiukkuisia vastaajia! Eikö se rauha olisi tärkeintä?

Miten niin kiukkuisia? Mies haluaa viedä elariasian oikeuteen ja lähes jokaisessa kommentissa sanotaan, että sen kun vie, ei kannata estellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi