Kolmekymppisen huono iho...
Mikä neuvoksi? Tuntuu että ympärillä olevilla muilla aikuisilla (ja teineilläkin!) on täydellinen iho ja omassa ihossa on ties minkälaista epäpuhtautta jatkuvasti. Naurettavaa näyttää jatkuvasti kuin joltain nistiltä ihon puolesta kun en käytä edes alkoholia. Vettä lipitän jatkuvasti ja pesen kasvot vedellä, käytän kasvonaamioita ja voiteita kohtuudella, mutta säännöllisesti.
Tätäkö tämä nyt on lopun ikää. Teininä iho oli ihan kunnossa..
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuotteita täällä sikkihipiäiset suosittelee kokeiluun?
Riippuu täysin ihotyypistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No senhän voi pienellä vaivalla kirjoittaa suosituksensa oheen.
Täällä hyvät ohjeet ihonhoitoon ja tuotteisiin
https://miiajohansson.com/2019/12/26/kuinka-saada-taydellinen-iho-ihan-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jauheliha, tuo sisällöltään salaperäinen aines. Lopeta ainakin sen syöminen välittömästi. Vähennä maitotuotteita ja sokeria. Ja heitä viljat pois, vehnä, ruis, kaura ja ohra.
Katso mitä iho sanoo. Kuukaudessa iho uusiutuu, odota ainakin kaksi kuukautta.
En suosittele vegaaniruokaa, vaikka iho siitä paraneekin, ainakin itselle aiheuttaa valtavaa makeanhimoa. Sellaista ettei voi hillitä itseään.
Syö lihaa, mutta valikoi se tarkkaan, ja kalaa!
Jauheliha? Miksi se pitäisi jättää pois?
Jauhelihassa on paljon kuonaa ja teurasjätettä. Vaikka kuinka kypsentäisi, aina on seassa tavaraa joka ei ole mureaa, vaan jää suuhun pyörimään. Yök. Huomaan heti ihosta, jos olen syönyt jauheliharuokia!
Koetin itse tehdä jauhelihaa kunnon lihasta, jauhoin itse. No eihän siitä hyvää tullut, todella kuivaa, kun ei ollut niitä jätteitä joukossa😩
Ostan hyvää lihaa, mutta harvemmin, ja teen ihania mureita ja meheviä pataruokia. Punaista lihaa tulisi syödä kerran viikossa, mutta tuollaisesta padasta syö 2-3 päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, näppyinen iho on usein herkkä, ja kaikenlainen kuorinta ja käsittely vain ärsyttää ihoa. Kosteuttamista ja hellävaraisesti puhdistusta ennenkaikkea. Unta, ulkoilmaa, liikuntaa, saunaa... Ne myös tärkeitä.
Voi kuulostaa hörhöhippeilytä, mutta minulla kristallisuolasaippua auttoi. Mötikkä maksoi noin viitosen ja viime keväästä asti olen sitä käyttänyt.
Vaihdathan tyynyliinan ja lakanat tarpeeksi usein? Niihin kertyy helposti bakteereja.
Miksi ette usko, että jauheliha on huonointa lihaa? Ennen oli "paistijauhelihaa", mutta eihän se mitään paistia ollut! Siksi nimen käyttö kiellettiin.
Toki jokainen saa syödä jauhelihaa jos haluaa.
Jauheliha on kyllä halpaa, ja maistuu lapsille. Lasten ihossa ei vielä ruokavalion vaikutukset näy.
En ikinä ostaisi jauhettua broileria, siinä on ihan kaikki osat, mitkä ei muuten menisi kaupaksi.
Kärsin aknesta nyt vielä viiskymppisenäkin. Pari vuosikymmentä opettanut pari asiaa. Ei koskaan apteekin perusvoidetta kasvoille. Jos ihon pinta rikki on mineraalipitoiset vesisuihkeet toimivia (esim. Vichy, la Roche Posay), sinkki auttaa, ja viimeisin löytö The Ordinary sarjan Niacinamidi-sinkki-seerumi on eka tuote joka auttoi heti. Tästä en enää luovu.
Ruoassa mulla auttaa vehnän ja sokerin välttäminen.
Hyviä neuvoja mutta muistetaan nyt taas että ihosairaus akne on eri asia kuin pintanäpyt. Siihen ei tyynyliinan vaihtelu kovin vaikuta, mutta toki sille ihon pintakerrokselle voi olla vähän vaikutusta. Ja pienikin apu on tarpeen kun iho on oikein huonona.
Vierailija kirjoitti:
Hyviä neuvoja mutta muistetaan nyt taas että ihosairaus akne on eri asia kuin pintanäpyt. Siihen ei tyynyliinan vaihtelu kovin vaikuta, mutta toki sille ihon pintakerrokselle voi olla vähän vaikutusta. Ja pienikin apu on tarpeen kun iho on oikein huonona.
Ei aina ole mitään paukamille nouseva akneiho kyseessä, epäpuhtauksia ja iho-oireita on muitakin.
Ordinaryn tuotteet. Aivan ihania. Suosikkini Niacinamide 10% + Zinc 1%, Hyaluronic Acid 2% + B5.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peset pelkällä vedellä ja ihmettelet miksi iho on tukossa?
Jos ei meikkaa niin mitä tököttiä naamaan pitäisi laittaa? Minusta huolellinen vesipesu ja karhea pyyhe ovat silloin omiaan, eikä ihossani ole ollut ongelmia. Turhia alkoholeja kannattaa välttää, ne eivät ainakaan helpota tilannetta.
Tukkeumat ihossa on talia, joka ei ole vesiliukoista. Sun iholle ehkä toimii pelkkä vesipesu, mutta ap:n iholle mitä ilmeisimmin ei. Minullekaan ei riitä pelkkä vesi, koska ihotyyppini on rasvoittuva.
Tämä voi olla joidenkin kohdalla oikea ongelma, mutta harmikseni minulla ei tärppää edes tämä syyksi kun näppyjä ilmestyy naaman lisäksi ihan ympäriinsä: selkään, pyllyyn, käsivarsiin... :( Olisipa vain kasvonäpyt riesana.
Vierailija kirjoitti:
Ordinaryn tuotteet. Aivan ihania. Suosikkini Niacinamide 10% + Zinc 1%, Hyaluronic Acid 2% + B5.
Hitsi olen metsästänyt noita pitkään, mutta aina tahtovat olla loppuunmyytyjä..
Itsekin tullut etsittyä keinoja tähän vaivaan.
Aknesta kärsinyt noin 12v asti ja nyt olen 32.
Kuurejs olen syönyt lukemattomia myös Roaccutanin kahdesti. Iholle tulee edelleen vaihteleva määrä finnejä,pahinta on kuitenkin arvet jotka ovat pysyviä. Ne olisi luultavasti voitu ehkäistä mikäli olisin hakeutunut ihotautilääkärin luokse ajoissa.
Ihoni on todella rasvainen ja samaan aikaan pintakuiva. Vahva suositus tuolle niacimide+sinkki
Panosta HYVIIN kasvojenhoitotuotteisiin, ota oikeasti selvää niistä ellet oo niin tehny jo. Kokeilemalla sen vaan tietää vaikka rahaa uppoaa. Ruokavalio on myös kaiken a ja o..
Saaren taika Teepuusaippua. Googletappa huvikses
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette usko, että jauheliha on huonointa lihaa? Ennen oli "paistijauhelihaa", mutta eihän se mitään paistia ollut! Siksi nimen käyttö kiellettiin.
Toki jokainen saa syödä jauhelihaa jos haluaa.
Jauheliha on kyllä halpaa, ja maistuu lapsille. Lasten ihossa ei vielä ruokavalion vaikutukset näy.En ikinä ostaisi jauhettua broileria, siinä on ihan kaikki osat, mitkä ei muuten menisi kaupaksi.
Ne osat on ravinteiden puolesta ihan sitä samaa kuin lihakin. Vaikkei olisi niin herkullista, niin vaikea nähdä perustetta siihen, että vaikuttaisi ihon kuntoon mitenkään.
Tällä silkki-iholla on käytössä ordinarya ja erisania. Elintavat on perusterveet, mut ruokavalio on kaukana tääydellisestä tiedostan olevani onnekas. Nukun kuitenkin paljon, samoin liikun ulkona, se tuntuu tekevän hyvää.
Sama homma - kärsin pintakuivasta ihosta, ja kuulemma pintakuivaan ihoon muodostuu helposti epäpuhtauksia, kun tali ei pääse luonnollisesti tyhjenemään pois. Kävin pari kertaa HydraFacial-hoidossa tyhjentämässä huokoset, minkä jälkeen olen ostanut ainoastaan ei-tukkivaa kosmetiikkaa. Riittävä kosteutus vaikuttaa auttavan, samoin ihonpuhdistus kaksoispuhdistuksella (yksi öljypohjainen, toinen ACOn tuhti meikinpoistorasva).
Syntisten ruokaa