Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kipeän lapsen kanssa kauppaan

Vierailija
17.01.2021 |

Lapsi sairastui illalla. Ei tukiverkostoa. Käteisenä rahaa (40€) millä tarkoitus oli mennä kauppaan. Jääkaapissa tomaattia, maitoa, eilistä makaronilaatikkoa.
Lapsi rattaisiin ja pakko mennä silti ?

Kommentit (117)

Vierailija
101/117 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi varmaan nukkuu rattaissa, senkun käytte ruokaa hakemassa.

Sairaana ainoastaan lääkäriin. Ei kauppaan, kouluun, leikkipuistoon, hoploppiin, harrastuksiin, päiväkotiin, töihin jne. Koskee lapsia, aikuisia, kissoja ja koiria. Ihan kaikkia. Eikö ihmisten itsekkyydellä, tyhmyydellä ja ajattelemattomuudella ole enää mitään rajaa?

Vierailija
102/117 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennakointi on avainasemassa lasten kanssa. Meilläkin mies on nyt 3 viikkoa kainuussa työreissulla. Meillä lapset ei oo käyny pandemian alettua ollenkaan kaupassa. Ei naapureita, sukulaisia tai ystäviä samassa kunnassa, eikä mitään kauppakassi/kotiinkuljetusta kunnassa. Ennen hänen lähtöään kävin tekee ison kauppareissun ja apteekista perus lääkkeitä jos joku tulee kipeäksi. Lihoja pistin pakkaseen ja maitoa ostin osan laktoosittomia jotka säilyy pöydällä. Leipää teen itse kun tuoreet loppuu. Kotona pärjäilee yllättävänki pitkään kun vähän suunnittelee etukäteen.

Teidän tapauksessa jos ei muuta vaihtoehtoa niin muksu rattaisiin ja sadesuoja päälle ja maskit molemmille jos pieni suostuu pitämään ja nopea käynti kaupassa turvavälit pitäen.

Koronahysteriaa.

Muita ei saa tartuttaa oli mikä tauti tahansa.

eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/117 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapselle kuumetta alentavaa ja nukkumaan rattaisiin vällyjen väliin, jos on niin pieni. Olen hoitanut lähes yksin lasta, jolle on tehty monta leikkausta. Olen joutunut kuljettamaan lasta mukana kaupassa myös kipeänä. On ollut kuumetta, yskää ja rokkoa. Ei sille voi mitään, jos on pakko, niin on pakko. Ruuan kotiinkuljetus maksaa: se olisi kätevin.

Vuoden äiti! Huostaan lapset moisilta ääliöiltä.

Vierailija
104/117 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini oli yksinhuoltaja, joka huolehti minusta ja veljestäni. Olin vielä itse hyvin sairaaloinen lapsi, mutta koskaan ei sentään raahattu kipeänä yhtään minnekään. Löytyi äidiltä sekä järkeä päästä että myös tukiverkko. Kuvitteletteko, että se on sairaasta lapsesta kivaa, että häntä raahataan kauppaan pakkasella?

Vierailija
105/117 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kasvattanut lapsen lähes ilman tukiverkkoa ja ihan hyvä on tullut. Kyllä ilmankin pärjää.

Sinä oletkin parempi kuin muut. Senhän halusit kuulla.

En ole parempi, mutta jos on pakko, niin on pakko. Ei aina tarvitse kitistä kaikesta. Minulla on lehmän hermot ja analyyttinen ajattelu. Teen vain pakollisen ja juuri sen, mitä se hetki vaatii ja just seuraava askel. En huolehdi tulevasta, koska se vie resursseja. Pistän kaiken energiani siihen hetkeen. En todellakaan mieti kauppiaan terveyttä, jos lapsi yskii rattaista kaupan lattialle. On kauppiaan tehtävä hoitaa liikkeensä siivous oikein.

Ja tässä on vastaus siihen, miksi mikään tautitilanne ei koskaan helpota, ennen kuin valtaosa on rokotettu. Miten joku kehtaa ylpeillä sillä, että on maailman itsekkäin ääliö?!

En ole ap, mutta en usko, että koronaa olisivat levittäneet kovin paljon rattaissa istuvat lapset kauppamatkoilla. Eiköhän se ole levinnyt enimmäkseen muulla tavalla.

No ei tietenkään ole, vaan tässä on kysymys aivan ääliömäisestä asenteesta. Kukaan normaalisti ajatteleva ihminen ei ole sitä mieltä, että ei todellakaan mieti jonkun toisen terveyttä, kunhan minä minä minä.

Vierailija
106/117 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennakointi on avainasemassa lasten kanssa. Meilläkin mies on nyt 3 viikkoa kainuussa työreissulla. Meillä lapset ei oo käyny pandemian alettua ollenkaan kaupassa. Ei naapureita, sukulaisia tai ystäviä samassa kunnassa, eikä mitään kauppakassi/kotiinkuljetusta kunnassa. Ennen hänen lähtöään kävin tekee ison kauppareissun ja apteekista perus lääkkeitä jos joku tulee kipeäksi. Lihoja pistin pakkaseen ja maitoa ostin osan laktoosittomia jotka säilyy pöydällä. Leipää teen itse kun tuoreet loppuu. Kotona pärjäilee yllättävänki pitkään kun vähän suunnittelee etukäteen.

Teidän tapauksessa jos ei muuta vaihtoehtoa niin muksu rattaisiin ja sadesuoja päälle ja maskit molemmille jos pieni suostuu pitämään ja nopea käynti kaupassa turvavälit pitäen.

Koronahysteriaa.

Ei vaan oman elämänsä helpottamista, jotta ei tarvitse lähteä yksin 4 lapsen kanssa kauppaan.

Vierailija
107/117 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on yleistä, että sairas lapsi viedään päivähoitoon, kouluun, kauppaan ja vaikka minne. Tökeröä. Miksi ihmisten mielestä on ok tartuttaa muita? Voiko tähän saada viimein vastauksen?

Vierailija
108/117 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapselle kuumetta alentavaa ja nukkumaan rattaisiin vällyjen väliin, jos on niin pieni. Olen hoitanut lähes yksin lasta, jolle on tehty monta leikkausta. Olen joutunut kuljettamaan lasta mukana kaupassa myös kipeänä. On ollut kuumetta, yskää ja rokkoa. Ei sille voi mitään, jos on pakko, niin on pakko. Ruuan kotiinkuljetus maksaa: se olisi kätevin.

Kiitti. Miten kuljetat sairaan lapsen lääkäriin ja käyt hakemassa lääkkeet apteekista? Apteekkiinkaan ei varmaan saisi mennä sairaana.

Vierailija
109/117 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa vastuullista rontata kipeää, leikkauksesta toipuvaa lasta mukana. Joillekin ääliöille ei pitäisi siunaantua lapsia. Kiva myös levittää ympäriinsä ties mitä tauteja. Aivot poistui alapäästä synnytyksen mukana?

Vierailija
110/117 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitti. Miten kuljetat sairaan lapsen lääkäriin ja käyt hakemassa lääkkeet apteekista? Apteekkiinkaan ei varmaan saisi mennä sairaana.

Lääkäri on eri asia kuin esim. kaupassa käynti. Toki lääkäriinkään ei pidä mennä kipeänä yleisellä kulkuneuvolla. Apteekeilla on kotiinkuljetus.

ohis

Vierailija
111/117 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarttee ihmetellä, miksi norot, rotat, flunssat ja koronat jne leviävät. Hei helvetti 🤬

Vierailija
112/117 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri on eri asia kuin esim. kaupassa käynti. Toki lääkäriinkään ei pidä mennä kipeänä yleisellä kulkuneuvolla. Apteekeilla on kotiinkuljetus.

ohis

No ei ainakaan täällä ole kotiinkuljetusta.

Eri.

Vierailija
113/117 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastimessa on ruokaa, miksi kauppaan?

Vierailija
114/117 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on noin huono tilanne, niin eikö siihen pitäisi varautua vaikka laittamalla pakastin täyteen ruokaa? Turhaa sanoa, että tuli yllätyksenä, pandemia kestänyt kohta vuoden.

115/117 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on kipeänä, pääseekö hän itseään satuttamaan tai isompia kolttosia tekemään? 

Vierailija
116/117 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on ruokaa, joten mikä hätä? Jatkossa huolehtia, että aina on muutamaksi päiväksi jotain. Muutamaan ihmisenkin kannattaisi tutustua, jotta olisi jotain tukiverkostoa.

Vierailija
117/117 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kasvattanut lapsen lähes ilman tukiverkkoa ja ihan hyvä on tullut. Kyllä ilmankin pärjää.

Sinä oletkin parempi kuin muut. Senhän halusit kuulla.

En ole parempi, mutta jos on pakko, niin on pakko. Ei aina tarvitse kitistä kaikesta. Minulla on lehmän hermot ja analyyttinen ajattelu. Teen vain pakollisen ja juuri sen, mitä se hetki vaatii ja just seuraava askel. En huolehdi tulevasta, koska se vie resursseja. Pistän kaiken energiani siihen hetkeen. En todellakaan mieti kauppiaan terveyttä, jos lapsi yskii rattaista kaupan lattialle. On kauppiaan tehtävä hoitaa liikkeensä siivous oikein.

Ja tässä on vastaus siihen, miksi mikään tautitilanne ei koskaan helpota, ennen kuin valtaosa on rokotettu. Miten joku kehtaa ylpeillä sillä, että on maailman itsekkäin ääliö?!

En ole ap, mutta en usko, että koronaa olisivat levittäneet kovin paljon rattaissa istuvat lapset kauppamatkoilla. Eiköhän se ole levinnyt enimmäkseen muulla tavalla.

No ei tietenkään ole, vaan tässä on kysymys aivan ääliömäisestä asenteesta. Kukaan normaalisti ajatteleva ihminen ei ole sitä mieltä, että ei todellakaan mieti jonkun toisen terveyttä, kunhan minä minä minä.

Jos lapsella on korona, niin on varmaan sillä vanhemmallakin, vaikkakin oireeton. Siksi ei nyt mennä kauppaan eikä yhtään mihinkään, jos yksikään perheessä sairaana.