Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kipeän lapsen kanssa kauppaan

Vierailija
17.01.2021 |

Lapsi sairastui illalla. Ei tukiverkostoa. Käteisenä rahaa (40€) millä tarkoitus oli mennä kauppaan. Jääkaapissa tomaattia, maitoa, eilistä makaronilaatikkoa.
Lapsi rattaisiin ja pakko mennä silti ?

Kommentit (117)

Vierailija
61/117 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa, mitä ajattelette. Huolehtimalla itsestäni vapautan läheisteni ja yhteiskunnan resursseja muiden huolehtimiseen. Ne auttaa, jotka kokevat tarvetta siihen. Omassa elämässäni on tarpeeksi tekemistä. En kaipaa yhtään lisää kiveä rekeeni.

Vierailija
62/117 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kasvattanut lapsen lähes ilman tukiverkkoa ja ihan hyvä on tullut. Kyllä ilmankin pärjää.

Sinä oletkin parempi kuin muut. Senhän halusit kuulla.

En ole parempi, mutta jos on pakko, niin on pakko. Ei aina tarvitse kitistä kaikesta. Minulla on lehmän hermot ja analyyttinen ajattelu. Teen vain pakollisen ja juuri sen, mitä se hetki vaatii ja just seuraava askel. En huolehdi tulevasta, koska se vie resursseja. Pistän kaiken energiani siihen hetkeen. En todellakaan mieti kauppiaan terveyttä, jos lapsi yskii rattaista kaupan lattialle. On kauppiaan tehtävä hoitaa liikkeensä siivous oikein.

Ihme kun oletkin pärjännyt lapsen kanssa yksin, kun et ota ketään muita ihmisiä huomioon tai mieti tätä hetkeä pidemmälle. :D Meillä muilla on yleensä sata muutakin asiaa mitkä pitää huolehtia, muistaa, ottaa huomioon, ajatella ja suunnitella siinä lapsen hoidon ja kasvatuksen ohella.

Minä todellakin mietin, mutta lähinnä omia asioita. Minulla on loistava kyky priorisoida hetkessä asioita, teen pakolliset ja tärkeimmät ensin. En mieti naapurin asioita, turhaa resurssien hukkaamista. Autan muita ihmisiä, jos pystyn tekemään sen helposti. Olen ehkä hiukan kylmä, mutta on pakko hoitaa omat asiat ensin.

Sinä oletkin näitä itsekkäitä "minäminäminä" -ihmisiä, jotka ajattelevat vain omaa etuaan ja vain itseään koskevia asioita.

Miksi minun pitäisi ajatella mitään, mikä ei kuulu minulle? Jos koen, että ajatukseni eivät pätkääkään vie asiaa eteenpäin, en hukkaa aikaa ja resursseja siihen. Huolehdin itsestäni ja perheestäni kaikilla resursseillani. Se on jo paljon. Jossain vaiheessa kykenen ehkä huolehtimaan muistakin, mutta nyt kaikki energiani menee perheestäni ja itsestäni huolehtimiseen.

Ehkä joskus elämä opettaa sinuakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/117 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, että en huolehdi kauppiaan terveydestä, en huolehdi naapurin terveydestä, ja en mieti kavereideni terveyttä. Autan, jos pystyn helposti ja niin että en rasitu. Hoidan omat asiani. Jokainen on vastuussa itsestään.

Luotan, että ihmiset toimissaan eri yhteiskunnan lokeroissa tekevät työnsä. Huolehdin vain sen, mikä minulle kuuluu.

Sinun asenteesi onkin syy siihen miksi tässä maassa lapset kiusataan heng iltä ja epidemia leviää. Kun ei välitetä muista kuin omista asioista.

Nop. Nimenomaan olen ollut läsnä lapsilleni, he eivät kiusaa ketään. Meillä ei katsota edes telkkaria iltaisin. En levitä epidemiaa.

Vierailija
64/117 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa, mitä ajattelette. Huolehtimalla itsestäni vapautan läheisteni ja yhteiskunnan resursseja muiden huolehtimiseen. Ne auttaa, jotka kokevat tarvetta siihen. Omassa elämässäni on tarpeeksi tekemistä. En kaipaa yhtään lisää kiveä rekeeni.

En vaan voi sietää kaltaisiasi. Maailmassa on muitakin kuin sinä ja sinun ongelmasi...

Vierailija
65/117 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla tilanne ettei kukaan tule katsomaan lasta kauppareissun ajaksi?

Katsomaan sairasta lasta? No way!

Vierailija
66/117 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen elänyt puoli vuotta syömällä joka toinen viikko pelkkää puuroa.

Jääkää sisään. Kyllä noilla ruuilla viikon pärjää.

Vierailija
67/117 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, että en huolehdi kauppiaan terveydestä, en huolehdi naapurin terveydestä, ja en mieti kavereideni terveyttä. Autan, jos pystyn helposti ja niin että en rasitu. Hoidan omat asiani. Jokainen on vastuussa itsestään.

Luotan, että ihmiset toimissaan eri yhteiskunnan lokeroissa tekevät työnsä. Huolehdin vain sen, mikä minulle kuuluu.

Sinun asenteesi onkin syy siihen miksi tässä maassa lapset kiusataan heng iltä ja epidemia leviää. Kun ei välitetä muista kuin omista asioista.

Nop. Nimenomaan olen ollut läsnä lapsilleni, he eivät kiusaa ketään. Meillä ei katsota edes telkkaria iltaisin. En levitä epidemiaa.

En puhunut sinun lapsistasi. Vaan jos ihmiset avaisivat silmänsä ja AJATTELISIVAT ja PUUTTUISIVAT muiden epäkohtiin, olisi tuokin kyseinen lapsi m ur h a vältetty. Mutta "kun ei kiinnosta kuin omat asiat" niin tällaisiä vääryyksiä tapahtuu jatkossakin.

Vierailija
68/117 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kasvattanut lapsen lähes ilman tukiverkkoa ja ihan hyvä on tullut. Kyllä ilmankin pärjää.

Sinä oletkin parempi kuin muut. Senhän halusit kuulla.

En ole parempi, mutta jos on pakko, niin on pakko. Ei aina tarvitse kitistä kaikesta. Minulla on lehmän hermot ja analyyttinen ajattelu. Teen vain pakollisen ja juuri sen, mitä se hetki vaatii ja just seuraava askel. En huolehdi tulevasta, koska se vie resursseja. Pistän kaiken energiani siihen hetkeen. En todellakaan mieti kauppiaan terveyttä, jos lapsi yskii rattaista kaupan lattialle. On kauppiaan tehtävä hoitaa liikkeensä siivous oikein.

Ihme kun oletkin pärjännyt lapsen kanssa yksin, kun et ota ketään muita ihmisiä huomioon tai mieti tätä hetkeä pidemmälle. :D Meillä muilla on yleensä sata muutakin asiaa mitkä pitää huolehtia, muistaa, ottaa huomioon, ajatella ja suunnitella siinä lapsen hoidon ja kasvatuksen ohella.

Minä todellakin mietin, mutta lähinnä omia asioita. Minulla on loistava kyky priorisoida hetkessä asioita, teen pakolliset ja tärkeimmät ensin. En mieti naapurin asioita, turhaa resurssien hukkaamista. Autan muita ihmisiä, jos pystyn tekemään sen helposti. Olen ehkä hiukan kylmä, mutta on pakko hoitaa omat asiat ensin.

Sinä oletkin näitä itsekkäitä "minäminäminä" -ihmisiä, jotka ajattelevat vain omaa etuaan ja vain itseään koskevia asioita.

Miksi minun pitäisi ajatella mitään, mikä ei kuulu minulle? Jos koen, että ajatukseni eivät pätkääkään vie asiaa eteenpäin, en hukkaa aikaa ja resursseja siihen. Huolehdin itsestäni ja perheestäni kaikilla resursseillani. Se on jo paljon. Jossain vaiheessa kykenen ehkä huolehtimaan muistakin, mutta nyt kaikki energiani menee perheestäni ja itsestäni huolehtimiseen.

Ehkä joskus elämä opettaa sinuakin.

Nimenomaan on opettanut. Ne jotka ovat hyviä rakentamaan verkostoja, tehkööt niin. Minulla on vähän kavereita, lähinnä nekin ovat kinuamassa apua. Kieltäydyn, jos koen, että ei ole vastavuoroista. Autan silloin kun pystyn, jos se käy minulta helposti. Meillä jokaisella on oma elämä elettävänä: en mieti muiden tekemisiä.

Vierailija
69/117 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua kuinka uusavuttomia ihmiset voivat olla nykyään. Jos meille tulisi nyt tilanne, ettei päästäisi kauppaan, laittaisin viestin naapurille, joka varmasti hoitaisi asian. Tosin asummekin omakotitalossa, kerrostaloissa ehkä kommunikoidaan vain heippalapuilla.

Tajuat kuitenkin sen että vaikka sinulla on naapuriverkosto, kaikilla ei ole?

No sitten pitää katsoa peiliin, jos naapureihin ei ole mitään kontaktia! Paitsi jos asuu jossain eristyksissä ilman naapureita, ja siitä tässä on tuskin kyse. Olen elämäni aikana asunut useissa asunnoissa ja myös ulkomailla, ja joka paikassa olisin ja olen voinut pyytää naapurilta apua.

Itse en ole koko elämäni aikana tietänyt yhdenkään naapurini etunimeä. Tai mitään muutakaan heistä. Muuta kuin että he penkovat lehtikeräystä ja kurkkivat autoni ikkunoista sisään.

Kannattaa asua normaalien ihmisten asuinalueella ja taloissa.

Asunkin, mutta en halua naapureita elämääni. Etenkin kun he vain kurkkivat autooni ja pitävät juorukerhojaan. Valvontakamerankin on eräs kuulemma asentanut keittiönsä ikkunasta kuvaamaan kuka tulee pihaan ja monelta.

Jos väität asuvasi normaalien ihmisten asuinalueella, sitten sinussa itsessäsi on jotain sellaista, minkä vuoksi naapurit kurkkivat autoon. Mietipä sitä.

Vierailija
70/117 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti olisi ihan ok käydä pikaisesti kipeän lapsen kanssa kaupassa mutta niin pandemia-aikana ei tosiaankaan ole ok.

Tuo oli minusta hyvä neuvo että menet pienen lähikaupan ulko-ovelle ja kauppias kerää sieltä pyytämäsi tavarat. Koska sinulla on käteistä, maksaminenkin onnistuu ilman että sinun tarvitsee mennä kauppaan sisälle.

Vastaisuuden varalle suosittelen tutustumaan naapureihin tai lapsen pk-kavereiden vanhempiin.

Vierailija
71/117 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vaan voi sietää kaltaisiasi. Maailmassa on muitakin kuin sinä ja sinun ongelmasi...

Valitanko sinulle ongelmistani? Maksan veroja ja hoidan omat asiani. En halua sääliä. En tarvitse sääliä, pärjään itse.

Vierailija
72/117 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua kuinka uusavuttomia ihmiset voivat olla nykyään. Jos meille tulisi nyt tilanne, ettei päästäisi kauppaan, laittaisin viestin naapurille, joka varmasti hoitaisi asian. Tosin asummekin omakotitalossa, kerrostaloissa ehkä kommunikoidaan vain heippalapuilla.

Tajuat kuitenkin sen että vaikka sinulla on naapuriverkosto, kaikilla ei ole?

No sitten pitää katsoa peiliin, jos naapureihin ei ole mitään kontaktia! Paitsi jos asuu jossain eristyksissä ilman naapureita, ja siitä tässä on tuskin kyse. Olen elämäni aikana asunut useissa asunnoissa ja myös ulkomailla, ja joka paikassa olisin ja olen voinut pyytää naapurilta apua.

Itse en ole koko elämäni aikana tietänyt yhdenkään naapurini etunimeä. Tai mitään muutakaan heistä. Muuta kuin että he penkovat lehtikeräystä ja kurkkivat autoni ikkunoista sisään.

Kannattaa asua normaalien ihmisten asuinalueella ja taloissa.

Asunkin, mutta en halua naapureita elämääni. Etenkin kun he vain kurkkivat autooni ja pitävät juorukerhojaan. Valvontakamerankin on eräs kuulemma asentanut keittiönsä ikkunasta kuvaamaan kuka tulee pihaan ja monelta.

Jos väität asuvasi normaalien ihmisten asuinalueella, sitten sinussa itsessäsi on jotain sellaista, minkä vuoksi naapurit kurkkivat autoon. Mietipä sitä.

No kun ei siellä ole. Jotain satunnaisia roskia lattialla ym. Käyn töissä, en juhli eikä luonani käy epämääräisiä vieraita. Naapurini ovat eläkeläisiä.

Vierailija
73/117 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla tilanne ettei kukaan tule katsomaan lasta kauppareissun ajaksi?

Katsomaan sairasta lasta? No way!

Jos olisin apn kaveri tai naapuri niin tarjoutuisin käymään hänen puolestaan kaupassa tai sitten ehdottaisin että kärryttelisin lapsen kanssa kaupan lähellä vähän sivummalla sen aikaa kun ap kaupassa. Siellä ei tartuntavaaraa kun ulkona ja kädet olisi helppo desifioida kärryttelyn jälkeen.

Vierailija
74/117 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitanko sinulle ongelmistani? Maksan veroja ja hoidan omat asiani. En halua sääliä. En tarvitse sääliä, pärjään itse.

Hyvä, ole sitten hiljaa ja keskity elämääsi.

Vierailija
75/117 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaana ei nennä kauppaan tartuttamaan muita. Oli sitten mikä tauti kyseessä. Moinen on itsekästä, typerää ja väärin lapsenkin kannalta.

Vierailija
76/117 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa pizza

Vierailija
77/117 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vain. Ei ole maata kaatava asia, mennä sairaan lapsen kans kauppaan ku on pakko.

Vierailija
78/117 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo että sinusta on ok viedä sairaslapsi kauppaan pandemiaaikana kunhan vaan laittaa harson eteen ei vapauta yhteiskunnan resursseja ym. Ymmärrän että olet ylpeä siitä että pärjäät itse. Mutta sairaan lapsen vieminen kauppaan tällaisena aikana voi aiheuttaa muille ihmisille todella paljon ongelmia, kuluja, pahaa mieltä ja jopa kuolemia. Sinulle se on pikkujuttu mutta ei niille jotka mahdollisesti saavat tartunnan tuon toiminnan seurauksena. Sinusta se voi olla turvallista mutta asiantuntijoiden mukaan se ei ole turvallista eikä oikein. ja nyt jo pelkän flunssan levittäminen aiheuttaa paljon ongelmia saati Koronan...

Vierailija
79/117 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositus on käydä maskin kanssa apteekissa tai kaupassa jos pakko oireisena joten käyt lapsen kanssa. Voit yrittää lapselle laittaa suun ja nenän eteen vaikka huivin ja käyt hiljaisena aikana ja vietät kaupassa alle 15min. Joutuisit testiinkin tai lääkäriin lapsen yhtälailla ratttailla viemään. Muilla kuitenkin on maskit joten tartuntariski hyvin pieni tuollasessa tilanteessa. Mieluiten kävellen eikä julkisilla sitten kulkeminen.

Vierailija
80/117 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, huhuu. Onko tilanne ratkennut? Jos ei, kertoisitko missä päin asut? Tuon mielelläni ostokset kotiisi, jos asut samalla paikkakunnalla tai edes lähialueella.