Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En sitten kovin viisastunut =(

Vierailija
03.08.2006 |

Varasin vauvalle neuvolaan uuden lääkäriajan, joka siis oli tänään. Menin ihottuman takia, ilmeisesti allergiaa. No sieltä oisin saanut lähetteen vaan eteenpäin kunnalliselle allergialääkärille, siinä vaiheessa keitti, poika ois jo yli puol vuotta kun saatais aika ja testit jne. pian ois vuoden ja kukaan ei tietäis viel mitään.

No sanoin, et mä lähden sit yksityistä kautta selvittää, soitin ajan ja sain sen kahden viikon päähän. Ja varmaan ollaan jo hyvässä vaiheessa tuossa syksymmällä, jolloin ehkä vasta pääsisimme kunnalliseen.

Hoh!!!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko allergiaoireet uusi juttu vai tulleet vasta kiinteisen aikaan?

imetätkö?

Vierailija
2/11 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkein varmimman tuloksen saat ihan kotona kokeilemalla. Meidän esikoinen kävi allergiatesteissä 9kk ikäisenä, eikä siellä edes testattu niitä ruoka-aineita, joita itse epäilin allergian aiheuttajiksi. Lisäksi noin pienellä ei edes käsivarteen mahdu montaa testipistettä (mikäli tehdään prick-testit). Kaikkein parasta tässä on se, että nyt 2,5vuotiaana pojalta on hävinnyt osa allergioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

reagoi maidonkautta munaan, kalaan, tomaattiin, paprikaan, sitruksiin ainakin. Eli näihin yleisesti allergisoiviin, on atooppinen iho, ei kuitenkaan kuiva vaan ihottumaa (maitorupea) poskissa ja taiveihottumaa.

Vanhemmalla pojalla kans, ja juuri 9kk poistettiin ruokavaliosta samaiset ruoka-aineet. Nyt vajaa 2v ja sietää jo pieniä määriä ja kohtuu käyttöä.

Olen jättänyt jo munat ja muut edellämainitut pois, silti ihottumaa. JA selvitän sen mistä johtuu, kortisonilla hoituu pois, mutta tulee takaisin ja me ollaan kortisonikierteessä jo nyt. Ja kiinteitä en aloita ennen kuin saadaan jotain selvyyttä. Ikää nyt 3kk.

-ap-

Vierailija
4/11 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku siinä tissimaidossa vielä varmaan on mihin reagoi. jos noin laajasti reagoi yleisestiallergisoiviin niin saattaa hyvinkin olla maitoallergikko tai esim viljoille.

prick-testit ei välttämättä näytä pienillä mitään, mutta jos rahaa on niin kannattaa ne tehdä. (meillä näkyi kuopuksella 4kk viivästyneenä reaktiona allergiat). ja maitoaltistus teillä varmaan edessä on.

koita jaksaa. sulla on tuota valiota karsittu sen verran että kannattaa olla varovainen omien syömisten kanssa että saa riittävästi.

Vierailija
5/11 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoa epäilen myös itse, tai sit tosiaan viljat, mutta niitä en nyt ominpäin jätä pois. Odotan sen kaksiviikkoa ja katsotaan mitä lääkäri sanoo.

Onneksi vakuutus korvaa, vaikka mulle kyllä pääasia, että pojalla kaikki kunnossa maksoi mitä maksoi.

-ap-

Vierailija
6/11 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se siitä vaikka rankalta tuntuu.

Vierailija
7/11 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiatestit ovat enimmäkseen pelkkää lasten kiusaamista ja terveydenhuollon resurssien tuhlaamista, en ymmärrä miksi vanhemmat niitä aina niin kovasti haluavat.

T: lastenlääkäri

Vierailija
8/11 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

maitoa esim. ei voi noin vain jättää pois. En mä hingu testeihin, mutta kyllähän syy on selvitettävä eihän kortisonikaan hyväksi ole

-ap-

Vierailija
9/11 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama juttu pojan kitarisaleikkauksen kanssa.

Julkisella puolella arvottiin ja arvottiin.

Yksityiselle kun mentiin lekurille niin leikkaus on ekasta käynnistä 1,5kk:n päästä =DDD

Vierailija
10/11 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin mututuntumalla kokeilemalla itse.

Vierailija
11/11 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin älyttömästi joten vaatii hurjasti halua ja jaksamista löytää kaikki. Lähipiiristä löytyy allergioita mm. vaatteiden värille (tummansininen pahin) lisäaineille, suklaalle, kaikille hedelmille, yhdellä iho reagoi kananmunaan niin pahasti ettei koko huushollissa voi leipoa mitään mihin tulee munaa vaikka lapsi olisi toisessa huoneessa ym... Ja kaikissa tapausissa siis kysymys lasten allergioista.

Voimia tulevaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän