Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa mua köyhäilemään!

Vierailija
16.01.2021 |

Miten onnistua köyhäilyssä ja nuukailussa kun halu olisi säästää mutta tulot ovat pienet ja kaksi teiniä elätettävänä.

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nouse sängystä ettei kulu energiaa. Säästää ruokakuluissa.

Vierailija
2/88 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi säästää silloin, kun menot ovat suurimmillaan? Ehdit säästää, kun teinit muuttavat omilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuuka-Nyysteeni kirjoitti:

Miksi pitäisi säästää silloin, kun menot ovat suurimmillaan? Ehdit säästää, kun teinit muuttavat omilleen.

Salli mun nauraa! Kyllä ne teinit ja nuoret aikuisetkin vielä tarvitsevat taloudellista tukea pitkään!

Vierailija
4/88 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin säästäväisen elämän vuoden vaihteessa. Päätin laittaa ruokakulut minimiin. No okei, minimi on toki suhteellista. Mutta kulut olivat ryöpsähtäneet käsistä viime vuonna.

Tein ruokasuunnitelman koko kuukaudelle ja tilasin yhdellä kerralla 95% tammikuun ruuista kotiin. Huom. suunnittelin siis edullisia ruokia ja tilasin ruoka-aineita, joita voi käyttää moniin erilaisiin ruokiin, mm. perunaa, muita kasviksia yms ja pakastimeen tilasin pari kokonaista kanaa, kalaa, makkaraa sekä kuiva-ainekaappiin riisiä, pastaa, säilykkeitä.

Hyvin on syöty ja näillä näkymin säästö siitä, että en käy heräteostoksilla monta kertaa viikossa, on jopa jotain 500e luokkaa.

Kaupassa olen käynyt hakemassa pari lounasta töihin ja kohta pitää mennä ostamaan kauramaitoa kahvia varten.

Käytin kauppatilauksen suunnitteluun pari päivää. Aion tehdä saman ensi kuun vaihteessa.

Vierailija
5/88 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pitää tietää mihin raha menee.

Menojen hillitseminen on helpompaa kuin tulojen lisääminen.

Vierailija
6/88 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinien kanssa suuri rahanreikä on ruoka. Sitä pitää olla paljon. Täällä oli hyvä ketju edullisesta kotiruuasta. Jos vain pystyt ja ehdit, tee kotiruokaa isoja annoksia, ettei tarvitse lasten Mäkkärissä käydä.

Vierailija
7/88 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin säästäväisen elämän vuoden vaihteessa. Päätin laittaa ruokakulut minimiin. No okei, minimi on toki suhteellista. Mutta kulut olivat ryöpsähtäneet käsistä viime vuonna.

Tein ruokasuunnitelman koko kuukaudelle ja tilasin yhdellä kerralla 95% tammikuun ruuista kotiin. Huom. suunnittelin siis edullisia ruokia ja tilasin ruoka-aineita, joita voi käyttää moniin erilaisiin ruokiin, mm. perunaa, muita kasviksia yms ja pakastimeen tilasin pari kokonaista kanaa, kalaa, makkaraa sekä kuiva-ainekaappiin riisiä, pastaa, säilykkeitä.

Hyvin on syöty ja näillä näkymin säästö siitä, että en käy heräteostoksilla monta kertaa viikossa, on jopa jotain 500e luokkaa.

Kaupassa olen käynyt hakemassa pari lounasta töihin ja kohta pitää mennä ostamaan kauramaitoa kahvia varten.

Käytin kauppatilauksen suunnitteluun pari päivää. Aion tehdä saman ensi kuun vaihteessa.

Ja nyt osaat lisätä myös enemmän kauramaitoa tilaukseen? :)

Vierailija
8/88 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salli mun nauraa! Kyllä ne teinit ja nuoret aikuisetkin vielä tarvitsevat taloudellista tukea pitkään!

Opinto- ja asumistuella, sekä lainalla eläminen on kasvattava kokemus. Jos ylimääräistä rahaa on, niin miksipä ei lapsiaan taloudellisesti tukisi. Mutta jos on jo muutenkin tiukkaa, niin miksi ihmeessä?

Vierailija
9/88 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kommentoija 4.

Olin sen halparuokaketjun aloittaja. Ketjun nimi oli "paras halpa itsetehty ruoka". Tein ostoslistan ketjun ohjeita ja vinkkejä hyödyntäen. Ketju on tosi hyvä.

https://www.vauva.fi/keskustelu/3999589/paras-halpa-itsetehty-ruoka

Vierailija
10/88 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, oppia ikä kaikki.

Vierailija
11/88 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta iPhone ja lataa siihen Lidlin applikaattio.

Vierailija
12/88 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aloittaa sillä, että kirjaa vaikkapa kuukauden ajalta IHAN KAIKEN rahanmenon ylös esimerkiksi Exceliin. Kirjaamisessa eritellään se, mihin raha menee. Kuun lopussa katsotaan rahareiät ja mietitään, mistä voisi vähentää. Saattaa olla hyvinkin yllättäviä menoeriä, joita ei ostellessa edes huomaa. 

13/88 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin on nyt säästöprojekti meneillään.

En osta vaatteita. Käytän, mitä kaapissa on. Korkeintaan käyn UFF:ssa, jos tekee mieli katsella vaatteita.

Ruokaa teen halvoista raaka-aineista. Esim. itsetehty pizza ja karjalanpiirakat ovat hyviä ja halpoja tehdä. Leivon itse sämpylöitä, teen kasvissosekeittoja ym. Tarkoituksena on myös pudottaa painoa.

Alkoholiin en käytä rahaa nyt ollenkaan. Normaalisti mulla humpsahtaa Alkoon vähintään satanen kuussa.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
14/88 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhä juo kahvin mustana.

Vierailija
15/88 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta iPhone ja lataa siihen Lidlin applikaattio.

Eikö se toimi muussa kuin iPhonessa vai miksi se iPhone pitää ostaa?

Vierailija
16/88 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vain kerran päivässä. Juo paljon vettä, se vie näläntunteen. Laimenna shampoot, tiskiaineet vedellä. Rypsiöljy käy voiteena kuivalle iholle, sekä D- vitamiinin lähteenä sisäisesti. Pakastevihannekset ovat todella halpoja,niistä saat vitamiinit. Käytä kotona vanhoja vaatteita, säästä muut parempaan käyttöön.Etsi työpaikka kävely/pyöräilyetäisyyden päästä. T. Köyhä lähihoitaja.

17/88 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveä litrahinta suolavedellä. Saman saa kun sekoittaa itse vähän jauhoja veteen ja siivilöi lopuksi. Ravintoarvo on nolla joten ihan hyvin voi käyttää pelkkää vettä.

Oikea maito sitten erikseen.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
18/88 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei aina, itse olen yksin asuva 18v, joka ei saa vanhemmiltaan euroakaan kuussa.

Elätän itseni opintotuella (250€/kk) asumistuella (290€/kk) ja osa-aikatöillä (500€/kk). Vuokrani on 380€/kk. (olen opiskelija lukiossa)

Näistä rahoista jopa sijoitan pari sataa kuussa. Olen siis hyvä köyhäilemään. Tässä muutamia köyhäilyvinkkejä:

Kun menen kavereiden kanssa baariin, en osta baarista lainkaan juomia, vaan juon kotona sellaiset kännit ensin, ettei baarissa välttämättä edes huvita juoda enää.

Käyn harvoin ravintoloissa ja kahviloissa. Syön ja keitän kahvit kotona, paljon halvempaa.

Ostan kaikki vaatteet käytettynä lukuunottamatta alusvaatteita. Myös lähes kaikki astiani ja kalusteeni ovat ilmaiseksi tai hyvin halvalla haettuja esim. Tori.fi:stä.

Ostin myös esimerkiksi kännykkäni käytettynä tori.fi:stä hintaan 50€. Samainen luuri oli vuotta aiemmin maksanut uutena 200€, ja toimii vielä mainiosti nyt, kun se on ollut itselläkin vuoden käytössä.

Autoa tai ajokorttia ei löydy, mutta sen sijaan vuoden bussikortti, joka tulee paljon halvemmaksi bussia paljon käyttäessä kuin kuukausikortti tai matkoista erikseen maksaminen (joka puolella ei varmaankaan ole kuitenkaan näin toimivaa joukkoliikennettä, itse asun Tampereella).

Vierailija
19/88 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki turhat tilaukset pois. Kanavapaketit, lehdet, sovellukset, ym.

Vierailija
20/88 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aina, itse olen yksin asuva 18v, joka ei saa vanhemmiltaan euroakaan kuussa.

Elätän itseni opintotuella (250€/kk) asumistuella (290€/kk) ja osa-aikatöillä (500€/kk). Vuokrani on 380€/kk. (olen opiskelija lukiossa)

Näistä rahoista jopa sijoitan pari sataa kuussa. Olen siis hyvä köyhäilemään. Tässä muutamia köyhäilyvinkkejä:

Kun menen kavereiden kanssa baariin, en osta baarista lainkaan juomia, vaan juon kotona sellaiset kännit ensin, ettei baarissa välttämättä edes huvita juoda enää.

Käyn harvoin ravintoloissa ja kahviloissa. Syön ja keitän kahvit kotona, paljon halvempaa.

Ostan kaikki vaatteet käytettynä lukuunottamatta alusvaatteita. Myös lähes kaikki astiani ja kalusteeni ovat ilmaiseksi tai hyvin halvalla haettuja esim. Tori.fi:stä.

Ostin myös esimerkiksi kännykkäni käytettynä tori.fi:stä hintaan 50€. Samainen luuri oli vuotta aiemmin maksanut uutena 200€, ja toimii vielä mainiosti nyt, kun se on ollut itselläkin vuoden käytössä.

Autoa tai ajokorttia ei löydy, mutta sen sijaan vuoden bussikortti, joka tulee paljon halvemmaksi bussia paljon käyttäessä kuin kuukausikortti tai matkoista erikseen maksaminen (joka puolella ei varmaankaan ole kuitenkaan näin toimivaa joukkoliikennettä, itse asun Tampereella).

Köyhäilyvinkkinä lotrata alkoholilla?? Tajuatko yhtään miten kallista se on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi