Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa mua köyhäilemään!

Vierailija
16.01.2021 |

Miten onnistua köyhäilyssä ja nuukailussa kun halu olisi säästää mutta tulot ovat pienet ja kaksi teiniä elätettävänä.

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina oikeassa kirjoitti:

Porkkanoitahan saa syksyllä 1e /kilo. Satokaudella ;)

Mutta minä ostan niitä ympäri vuoden, vaikka hinta olisikin 1,49 ;)

Sincc

Niin warmaan sinäkin, etkä osta niitä vain satokaudella .. ;)

Eikös ..

Kun ei tajua niin ei tajua. Turha sinulle on edes yrittää tätä asiaa avata. 

Eli häwisit.

Ostat porkkanoita YMPÄRI vuoden, mutta lässyttelet tyhjää satokausista ..

Eikö niin.

Jäit housut kintuista kiinni ja nyt lähdet karkuun, kun häwisit tämän väittelyn.

Sincc

Vierailija
42/88 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö vain kerran päivässä. Juo paljon vettä, se vie näläntunteen. Laimenna shampoot, tiskiaineet vedellä. Rypsiöljy käy voiteena kuivalle iholle, sekä D- vitamiinin lähteenä sisäisesti. Pakastevihannekset ovat todella halpoja,niistä saat vitamiinit. Käytä kotona vanhoja vaatteita, säästä muut parempaan käyttöön.Etsi työpaikka kävely/pyöräilyetäisyyden päästä. T. Köyhä lähihoitaja.

Köyhällä ei ole varaa sairastaa, joten en lähtisi tinkimään ruuasta. Halvalla saa myös syötyä riittävän usein ja ravinteikkaasti. Pakastevihannekset esimerkiksi ovat kilohinnaltaan paljon kalliimpia kuin satokaudessa olevat juurekset. 

Kannattaa miettiä oikeita säästökohteita. Ne pakastevihannekset maksaa 2-3e kilo.

Se on merkityksetöntä. Satokausia kyttäämällä voit saada samojka vihanneksia 1,50 kilo yms.  Paitsi esim. pavut ovat tuoreina AINA kalliimpia. Kuten herneetkin, jostain ihmeellisestä syystä ..

Sincc

Se oikea säästö tulee ihan muualta, kuin säästämällä jo muutenkin halvoissa tuotteissa. 

Mistä köyhä, joka ei osta juuri muuta kuin ruokaa voisi säästää ellei ruuasta? Omasta mielestäni puolet halvempi on kyllä iso säästö. Et taida olla koskaan oikeasti vähällä rahalla elänyt, kun tuosta vaan voit ostella tuplasti kalliimpia tuotteita. 

Et ymmärrä mistä OIKEA säästö tulee. 

Se on ongelmasi

Sincc

Kuten yleensäkin köyhillä on ongelmia hahmottaa asioita. Sen takia sitä ollaankin köyhiä. 

(huomatkaa, ei koske kaikkia)

OIKEA säästö on jokainen sentti, joka jää käyttämättä. Pikkulapsikin sen tajuaa, mutta sinä et. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kauppoja sulla on lähellä? Juuri nyt on Citymarketissa euron päivät. Eurolla saa ison kotelon kananmunia, hyvän valikoiman hedelmiä ja vihanneksia, Viennetan jäätelökakun, neljänneskilon Oltermannia. Jos on aikaa ja energiaa hakea tarjouksia useasta kaupasta niin säästäähän siinä. Terveellistä kannattaa syödä, sillä terveydestä ei kannata säästää. Toki herkuttelukin kuuluu terveelliseen ruokaan.

Ihmisestä riippuen ison säästön voi saada myös sillä, että lakkaa ostamasta sitä turhaa ja ostaa vain sitä tarpeellista. Tai kuten sanonta kuuluu, ei osteta tarpeellista vaan sitä mitä ilman ei tulla toimeen.

Vierailija
44/88 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjaa eri kauppojen tuotteet ylös, mitä ne maksaa.

Näin itse olen toiminut. Taulukosta näkee sitten suoraan mikä on missäkin halvinta.

Sincc

Toinen asia on sitten se, että haluaako maksaa laadusta. Itse punnitsen laadun mukaan mitä haluan ostaa. Mutta tietenkään vastaavasta tuotteesta, joka ei ole laadullisesti parempi ei kannata maksaa enempää.

Vaikka esim. roskapusseista yms ..

Laatu kannattaa unohtaa, jos haluaa elää halvalla. 50€:n t-paidan hinnalla saa 25 2€:n t-paitaa. Muu on urbanilegendaa.

Vierailija
45/88 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se stanan satokausi kestää 1-2kk syys-lokakuussa syksyllä.

Silloinko sinä vaan ostat niitä kasviksia ?

Sincc

Jos et, niin lopeta lässytys satokausista.

Minä ostan niitä kasviksia YMPÄRI vuoden, koska ovat halpoja. Milä hinnalla tahansa ne ovat halpoja.

Halvempia kuin muut tuotteet KOSKA VAAN YMPÄRI VUODEN. 

Ymmärrätkö ?

Sincc

Vierailija
46/88 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

voittajan on kiwa hymyillä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina oikeassa kirjoitti:

Sincc

Eikös ..

Eli häwisit.

Eikö niin.

Jäit housut kintuista kiinni ja nyt lähdet karkuun, kun häwisit tämän väittelyn.

Sincc

Menepä syömään porkkanoitasi ja jätä keskustelu niille, jotka osaavat tehdä sen asiallisesti. 

Vierailija
47/88 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh ;(

Kun yrittää yksinkertaiselle selittää asioita, niin vaikeata on.

Ei kannettu vesi kaivossa pysy

Ei helmiä sioille .. 

Viisas oppii muiden virheistä, Keskinkertainen omistaan, tyhmä ei opi mistään ..

Sincc

Vierailija
48/88 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitin säästäväisen elämän vuoden vaihteessa. Päätin laittaa ruokakulut minimiin. No okei, minimi on toki suhteellista. Mutta kulut olivat ryöpsähtäneet käsistä viime vuonna.

Tein ruokasuunnitelman koko kuukaudelle ja tilasin yhdellä kerralla 95% tammikuun ruuista kotiin. Huom. suunnittelin siis edullisia ruokia ja tilasin ruoka-aineita, joita voi käyttää moniin erilaisiin ruokiin, mm. perunaa, muita kasviksia yms ja pakastimeen tilasin pari kokonaista kanaa, kalaa, makkaraa sekä kuiva-ainekaappiin riisiä, pastaa, säilykkeitä.

Hyvin on syöty ja näillä näkymin säästö siitä, että en käy heräteostoksilla monta kertaa viikossa, on jopa jotain 500e luokkaa.

Kaupassa olen käynyt hakemassa pari lounasta töihin ja kohta pitää mennä ostamaan kauramaitoa kahvia varten.

Käytin kauppatilauksen suunnitteluun pari päivää. Aion tehdä saman ensi kuun vaihteessa.

Köyhä juo kahvin mustana.

En ole köyhä.

Vierailija
49/88 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voittajan on kiwa hymyillä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina oikeassa kirjoitti:

Sincc

Eikös ..

Eli häwisit.

Eikö niin.

Sincc

Menepä syömään porkkanoitasi ja jätä keskustelu niille, jotka osaavat tehdä sen asiallisesti. 

Sinä et ole mikään maailman ylipäällikkö, joka päättää miten asiat tehdään.

Ymmärrätkö ? 

Sinä et määräile täällä ketään. Tajuatko ?

Sincc

Kukaan ei oo sulle mitään velkaa.

Vierailija
50/88 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se stanan satokausi kestää 1-2kk syys-lokakuussa syksyllä.

Silloinko sinä vaan ostat niitä kasviksia ?

Sincc

Jos et, niin lopeta lässytys satokausista.

Minä ostan niitä kasviksia YMPÄRI vuoden, koska ovat halpoja. Milä hinnalla tahansa ne ovat halpoja.

Halvempia kuin muut tuotteet KOSKA VAAN YMPÄRI VUODEN. 

Ymmärrätkö ?

Sincc

Lapsipieni. Jokaisella kuukaudella on omat tuotteensa, jotka ovat silloin parhaimmillaan (ja halvimmillaan). Tätä varten on olemassa ihan kalenterikin, mutta sitä ei toki Sincci tiedä, kun ei osaa muuta kuin hölöttää turhia av:lla. En ymmärrä trollia, joka ei edes vaivaudu ottamaan asioista selvää ennen meuhkaamista. 

Vierailija
51/88 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh ;(

Kun yrittää yksinkertaiselle selittää asioita, niin vaikeata on.

Ei kannettu vesi kaivossa pysy

Ei helmiä sioille .. 

Viisas oppii muiden virheistä, Keskinkertainen omistaan, tyhmä ei opi mistään ..

Sincc

Erittäin osuva kuvaus itsestäsi. Hienoa!

Vierailija
52/88 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö vain kerran päivässä. Juo paljon vettä, se vie näläntunteen. Laimenna shampoot, tiskiaineet vedellä. Rypsiöljy käy voiteena kuivalle iholle, sekä D- vitamiinin lähteenä sisäisesti. Pakastevihannekset ovat todella halpoja,niistä saat vitamiinit. Käytä kotona vanhoja vaatteita, säästä muut parempaan käyttöön.Etsi työpaikka kävely/pyöräilyetäisyyden päästä. T. Köyhä lähihoitaja.

Ei tuollaista kerran päivässä syömistä. Rasittaa elimistöä liiaksi ja on huono verensokeritasolle. Ainakin pitää syödä välipalaa ja tarpeeksi terveellisesti.

Vierailija
53/88 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuuka-Nyysteeni kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin itse olen toiminut. Taulukosta näkee sitten suoraan mikä on missäkin halvinta.

Sincc

Toinen asia on sitten se, että haluaako maksaa laadusta. Itse punnitsen laadun mukaan mitä haluan ostaa. Mutta tietenkään vastaavasta tuotteesta, joka ei ole laadullisesti parempi ei kannata maksaa enempää.

Laatu kannattaa unohtaa, jos haluaa elää halvalla. 50€:n t-paidan hinnalla saa 25 2€:n t-paitaa. Muu on urbanilegendaa.

Ei todellakaan mene noin. Laatuun kannattaa panostaa, jos haluaa elää halvalla. Jos 50€ paita kestää vuoden, mutta 25€ paita vain 2kk, tulee paljon kalliimmaksi ostaa niitä 25€ paitoja. 

Vierailija
54/88 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuuka-Nyysteeni kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sincc

Kandee kattoo, että kuinka paksua materiaalia se on.

Sincc

Vierailija
55/88 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et meikkaa säästät hulluna. Lidlin ihonhoitotuotteet on hyviä, itse ostan myös hajusteetonta shampoota & hoitoainetta sieltä.

Hiuksia ei kannata värjätä, itse tosin ostin 2e hiusvärin viime kesänä ja tein sillä raitoja. Leikkaan itse hiukset olkapäämittaan, silloin yltävät ponnarille eli ei tarvitse koskaan laittaa millään aineilla. Juhliin saa helposti nutturalle (jonka voi opetella tekemään itse, Youtubessa hyviä videoita).

Vierailija
56/88 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäduuni, vaikka 100e enemmän päivässä. Sen saa vaikka siivoamalla. Se tekee 3000e lisää kuussa. Eli keksi sivutoimista yrittämistä, millä saat sen 100e päivässä lisää.

Vierailija
57/88 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä ittestään tuttavapiirin jätejoonas, jolle varakkaammat tarjoavat kaikkea käytettyä tavaraa ennen kuin vievät kirpparille tai heittävät pois. Ei sitä tarvitse hävetä. Tulee sohvaa ja telkkaria, jääkaappia ja pesukonetta. Puhumattakaan vaatteista ja astioista. Jos on sellaiset välit, että voi kysyä, niin esim. kuolleiden vaatteita annetaan tosimielellään. Omaisilla on vaikea perata kaappejaan. Ottaja jos on vieressä jo, niin käy paljon helpommin.

Vierailija
58/88 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hanki eläimiä tai lapsia!! Niihin uppoaa tosi paljon rahaa. Jos on jo, älä ainakaan hanki lisää. Kaksi ei mene siinä missä yksi, kahtakin voi olla ilman kolmatta.

Vierailija
59/88 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajana Vantaalla, Foibessa, olen säästänyt ja laihtunut, kun täällä ei ehdi pitää ruokataukoa. Juostaan hiki valuen aamusta iltaan, siivoten, tiskaten, pyykäten. Välillä hoidetaan siinä sivussa vanhuksia ja kanoja pihalla. Jos haluat laihtua, tule Foibeen töihin. Täällä kanat ovat tärkeämpiä kuin vanhukset

Kanoja??

Vierailija
60/88 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhällä ei ole varaa sairastaa, joten en lähtisi tinkimään ruuasta. Halvalla saa myös syötyä riittävän usein ja ravinteikkaasti. Pakastevihannekset esimerkiksi ovat kilohinnaltaan paljon kalliimpia kuin satokaudessa olevat juurekset. 

Kannattaa miettiä oikeita säästökohteita. Ne pakastevihannekset maksaa 2-3e kilo.

Se on merkityksetöntä. Satokausia kyttäämällä voit saada samojka vihanneksia 1,50 kilo yms.  Paitsi esim. pavut ovat tuoreina AINA kalliimpia. Kuten herneetkin, jostain ihmeellisestä syystä ..

Sincc

Se oikea säästö tulee ihan muualta, kuin säästämällä jo muutenkin halvoissa tuotteissa. 

Leikitään, että esimerkkihenkilö syö vihanneksia 100kg vuodessa. Ei ole paljoa, kun suositus on puoli kiloa päivässä. Pakastevihanneksilla hintaa tulee 200-300€, satokausituotteilla max 150€. Eli puolet säästöä. 

Satokausi kestää kuukauden pälli..

Miten sä syöt niitä ympäri vuoden .. ;)

Olette naurettavia, kun ette tajua. Tai tajuatte, että jäitte housut kintuissa kiinni.

Sincc

Nyt yritätte selitellä jotain. Jos nuo satokauden ulkopuolella olevat 11 kk korvaat sitten millä tuotteilla ?

Lihallako ?

Kalliimmaksi tulee ..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi