Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä nirsolle ja hoikalle teini tytölle?

Vierailija
16.01.2021 |

Ei juuri syö juureksia tai kasviksia, omenaa syö jos joku pilkkoo. Mitään tomaattia ei syö.
Syö hampurilaisia, jauhelihakastiketta, kookoskanaa ja nugetteja. Siinä melkein mitä syö.....isänsä antaa aina periksi kaikessa että tyttö syö edes jotain.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vispipuuroa.

Vierailija
2/16 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin jo panohommissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee jotain mausteista, kermaista wokkia, jossa on sekä kasviksia että lihaa.

Vierailija
4/16 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panisin

Vierailija
5/16 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sen olla. Ei se nälkään kuole ja kohta on täysikäinen ja vastuussa vain itselleen. Et sä porkkanaa saa sen kurkusta alas, jos se ei sitä halua.

Vierailija
6/16 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syö mitään missä on ruuassa kasviksia. Otsikossa oli tarkoitus olla että miten saan teinin syömään kaikkea.?

Ap

Vierailija
7/16 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökööt proteiinia sitten jos ei hiilihydraatit maistu. vitamiinia saa purkistakin.

Vierailija
8/16 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mitenkään, varsinkaan pakottamalla. Pilko niitä omenoita ja anna vitamiipurkki käteen. Toki voit kokeilla piilottaa jauhelihaan porkkanaraastetta jne, mutta teinit kyllä jo hoksaa sen. 

Vierailija
9/16 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mitenkään luul846tavasti :( Ihan hirveästi en ehkä painostaisikaan, ettei ruokailusta tule epämielyttävää, jos nyt ongelmia. Onko veriarvot otettu? Smoothiet vois olla hyviä ja vitamiinilisä.

Vierailija
10/16 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi huolissani, jos kerran syö edes noita luettelemiasi asioita. Ei siis mitään syömishäiriöön viittaavaa tekstisi perusteella.

Ehkä voisit ottaa teiniä enemmän ruoanlaittoon mukaan? Kuinka vanha hän on? Itse olin tosi nirso, mutta koulun köksäntuntien myötä aloin "uskaltaa" syödä uusiakin asioita, kun näin mitä ruokaan meni.

Vierailija
11/16 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinille normaali vaihe kaikki roskaruoka uppoaa ja antaisin syödä myös sitäkin, piilota siihen arkiruokaan se terveellinen osuus porkkanasta porkkanakakkua, lasagnen voi tehdä kesäkurpitsaa käyttäen, kasvispihvit pannulle ja sämpylän väliin hamppariksi, ihan hyvin saa antaa majoneesia kylkeen, kun on hoikka, kasvuun menee energiaa valtavasti.

Vierailija
12/16 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko keskustellut teinisi kanssa tästä asiasta? Mitä mieltä hän itse on omasta ruokailustaan? Annatko hänelle mahdollisuuden vaikuttaa ruokaostoksiin/ruoantekoon? Onko esim. vihanneksien & hedelmien koostumus hänestä ällöttävä? Näytä hänelle lautasmalli, missä on puolet kasviksia, hiilarit, proteiinilähde ja kysy mitä hän mieluiten söisi, jotta lautasmalli toimisi. Tehkää yhdessä ruokaa ja kokeilkaa niitä hedelmiä/kasviksia eri muodoissa, pilkottuna, smoothiessa ynm. 

Vierailija
13/16 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei syö mitään missä on ruuassa kasviksia. Otsikossa oli tarkoitus olla että miten saan teinin syömään kaikkea.?

Ap

Et saa nirso mitenkään syömään kaikkea. Mä kannustan teiniä tekemään itse niitä ruokia joita hän syö.

Vierailija
14/16 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIlloin te räyhävegaanit ymmärrätte, ettette pysty käännyttämään toisia vakumukseenne vaikka kuinka yritätte?

Tukehtukaa porkkanaan maanvaivat.

Vierailija
15/16 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulema lasi hyvää appelsiinimehua joka aterialla auttaa ravintoaineita imeytymään ja saa c-vitamiinia. Auttaa myös painonnousussa.

Jos muuten terve, älä huolestu, on ikävaihe

Vierailija
16/16 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä hedelmiä, niitä saisi olla aina korillinen pöydällä, ja aina voi tuuunata esim suklaa banaani, appelsiini lohkot on herkullisia kun ripottelee päälle sokeria,rusinat ja pähkinät kuppiin vaikka sohva pöydälle, niin on lähellä naposteltavaa...