Kuinka kissasi osoittaa hellyytensä ja kiintymyksensä sinuun?
Kommentit (25)
Ei mitenkään suuremmin. On löytökissa. Oli pentuna ulkona hylättynä ja pelkäsi ihmisiä. Suurinta rakkautta on varmaan se kun tulee metrin päähän makaamaan ja siristelemään silmiään.
Kissat ei yleensä tule osoittamaan rakkautta omistajilleen. Joskus voivat armosta antaa silittää ja hetken kehrätä.
Tulee mielellään syliin, painautuu oikein kiinni ja kehrää. Jouduin olemaan aikoinaan vuoden ulkomailla työn takia ja kissa oli vanhempieni kissana silloin. Olin varma, että se ei enää muista meidän omia hellyystapojamme, mutta muisti se. Kissa suorastaan juoksi syliin, kun kuuli ääneni ja painautui minua vasten niin kuin kissa vain voi painautua!
Vierailija kirjoitti:
Kissat ei yleensä tule osoittamaan rakkautta omistajilleen. Joskus voivat armosta antaa silittää ja hetken kehrätä.
Sinulla raukalla ei ole ollut koskaan omaa kissaa. Otan osaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään suuremmin. On löytökissa. Oli pentuna ulkona hylättynä ja pelkäsi ihmisiä. Suurinta rakkautta on varmaan se kun tulee metrin päähän makaamaan ja siristelemään silmiään.
En olisi välttämättä ottanut tuollaista kissaa. Kaikki kissani ovat olleet hyvin ihmisrakkaita ja seurallisia, sellaisia ihania juttelevia ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olisi välttämättä ottanut tuollaista kissaa. Kaikki kissani ovat olleet hyvin ihmisrakkaita ja seurallisia, sellaisia ihania juttelevia ystäviä.
Hän valitsikin meidät.
Painautuu jalkoja vasten ja kiehnää siinä. Siitä kyllä tiedän, että kyseessä on kuitenkin ruuan kerjuu. Hellyyttä se haluaa vain teinipojalta. Puskee naamaan, tulee syliin yms. Kissa on ottanut pojan ” isännäkseen.”
Ei ole mikään sylikissa mutta tykkää kainaloon tulla ja oikein painautua kiinni. Tykkää myös puskea kasvojani. Lisäksi myös leipoo vatsaani ja nuolee/imee?? paitaa.
Kun tulen kotiin tulee aina vastaan, kierähtää kyljelleen siliteltäväksi, venyttelee itsensä metrin pidemmäksi.
Tavallaan se muistuttaa jotain ladattavaa hommelia koska aika ajoin sen on päästävä lähelle ja silloin se painaa otsansa tosi tiukasti vaikka käsivartta vasten kuin latautuaksen.
Seuraa koko ajan missä olen ja mitä teen ja vaihtaa paikkaa sen mukaan.
Tykkää olla olkapäällä sylissä kanniskeltavana ja pyytää sitä tietyllä rituaalilla.
Ei kuulu tähän, mutta vieläkin itkettää oman kissani kuolema. Sille tuli jalkaan patti, joka kasvoi. Eläinlääkäri sanoi, että ainut vaihtoehto on tassun ambutaatio. Siihen ei tietenkään lähdetty.
Viimeisenä iltana ennen eutanasiaa kissa tuli tähän sohvalle viereeni ihan liki. Painoi päänsä käsivarrelleni ja katsoi suoraan silmiini. Ikään kuin se olisi sanonut, että auta nyt minua ja päästä jo pois 😢
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu tähän, mutta vieläkin itkettää oman kissani kuolema. Sille tuli jalkaan patti, joka kasvoi. Eläinlääkäri sanoi, että ainut vaihtoehto on tassun ambutaatio. Siihen ei tietenkään lähdetty.
Viimeisenä iltana ennen eutanasiaa kissa tuli tähän sohvalle viereeni ihan liki. Painoi päänsä käsivarrelleni ja katsoi suoraan silmiini. Ikään kuin se olisi sanonut, että auta nyt minua ja päästä jo pois 😢
Kissat on tosi herkkiä.
Oma kissani aistii jos olen sairas tai allapäin. Seuraa silloin ja tuijottaa kuin kysyen, aivan kuin olisi huolissaan.
Kun se taas itse on ollut joskus sairas niin tulee lähelle ja katsoo kuin apua pyytääkseen.
Meillä kissa pitää vain vanhimmasta lapsesta. Kun lapsi tulee huoneestaan tai saapuu kotiin, kissa on salamana alhaalla kiipeilypuustaan ja tulee pörhistelemään ja pukkailemaan. Istuu vieressä kun lapsi lukee, odottaa silityksiä. Muiden seurasta ei oikein välitä. Minä ruokin, silloin on toki kiinnostunut.
Tulee ovelle vastaan, kun tulen töistä/ulkoa. Siinä sitten nuolee kättä ja silitellään pitkään. On myös sosiaalinen, lähes aina paikalla kun teen jotakin, purisee jutellen, nukkuu vierellä, kun itse nukun. Ihana kaikin puolin. ❤️
Pierasee naamalle ja lähtee sen jälkeen pois
Kehrää lujaa että mun verenpaine laskis, ohjaa mulle kissajoogaa että mä vetreytyisin. Sanoisinko että ilmainen PT.
Tulee syliin, mutta ei vieraiden ihmisten syliin, nukkuu vieressä, seuraa koko ajan minne menenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeisenä iltana ennen eutanasiaa kissa tuli tähän sohvalle viereeni ihan liki. Painoi päänsä käsivarrelleni ja katsoi suoraan silmiini. Ikään kuin se olisi sanonut, että auta nyt minua ja päästä jo pois 😢Kissat on tosi herkkiä.
Oma kissani aistii jos olen sairas tai allapäin. Seuraa silloin ja tuijottaa kuin kysyen, aivan kuin olisi huolissaan.
Kun se taas itse on ollut joskus sairas niin tulee lähelle ja katsoo kuin apua pyytääkseen.
Minuakin pienenä kun itkin elämän kurjuutta pöydän alla, niin ainut joka tuli lohduttaamaan minua oli meidän kissa, vaikka yleensä se juoksi karkuun minua, kun taisin olla liian vilkas lapsi, mutta hädän hetkellä se tuli ihan kiinni lohdutttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeisenä iltana ennen eutanasiaa kissa tuli tähän sohvalle viereeni ihan liki. Painoi päänsä käsivarrelleni ja katsoi suoraan silmiini. Ikään kuin se olisi sanonut, että auta nyt minua ja päästä jo pois 😢Kissat on tosi herkkiä.
Tosiaan ovat herkkiä. Mulla meni kerran selkä niin, että kepin kanssa pääsin vessaan. Kukaan ei varmaan tätä usko, mutta kun makasin sängyssä niin kissa tuli rintani päälle ja koski tassullaan kasvoihini <3
Toinen tulee kainaloon kehräämään ja nukkumaan. Toinen tulee syliin kiehnäämään ja nuolee kättä tai naamaa, niinku joku koira.