Kerro mitä tarjoan vegaanivieraalle sunnuntailounaaksi?
Jotain mikä sopisi kaikille. Gluteeniton pitäisi myös olla.
Kommentit (79)
Kasvispihvejä ja perunamuussia raikas salaatti.
Mustapapupataa ja riisiä ja salaattia
Nuo nyt tuli heti mieleen.
Myskikurpitsakeitto. Helppo ja herkullinen, suurin osa ohjeista vegaanisia.
Halloumistroganoff, se on hyvä ja helppo
Kasvissosekeitto paahdetuilla kurpitsansiemeillä + gluteenitonta leipää ja kasvirasvalevitettä?
Vierailija kirjoitti:
Halloumistroganoff, se on hyvä ja helppo
Tosin tämähän ei käy vegaanille, sori minun moka!
Jonkun vegaannisen curryn tai chili sin carnen, papupadan tms.
chocochili blogissa paljon kivoja ja herkullisia ohjeita.
https://vegaanihaaste.fi/reseptit Tuolla sivulla on väliotsikko Gluteenittomia sekä gluteenittomaksi muunneltavia reseptejä. Shepherd's pie linsseistä on yksi omista suosikeistani.
Porkkanapussi naposteltavaksi. Kahvin voi sitten juoda jälkkäriksi jos kelpaa.
Osasit tänne tehdä aloituksen, niin osat varmaan hakukoneeseen kirjoittaa ”vegaaninen ja gluteeniton resepti”. Googlesta tulee ainakin mulle tokana vaihtoehtona chocochillin gluteenittomat ja vegaaniset reseptit.
Että taas vegaaniprovoilut taitaa olla mielessä.
Kasvissosekeitto. Ja muille samat kasvikset uunipaahdettuna paistin kera. Lisäksi joku perussalaatti (varmista, ettei lounastaja ole allerginen pähkinöille ennen kuin lisäät niitä) tai kurkkua, paprikaa, tomaattia, maissia jne. tarjolla omista astioistaan
Gluteenitonta vegaani versio ruuasta jota tarjoaisit muuten.
Meinasin tulla ehdottamaan jotain kasvislasagnea, mutta kaipa sen voi tehdä gluteenittomanakin. Tein just hyvän kasvislasagnen ja heitin vegaanista juustoa päälle ja tuli hyvää. Meillä ei ole vegaaneja, vaan maitoallergiaa ja siksi tuota "juustoa" ostan. Ja liha jäi pois, koska en jaksanut mennä kauppaan :D
Kysy häneltä, mistä hän pitää, hän voi ehkä vinkata sinulle helpon reseptin. Kaikki vegaanit eivät pidä kaikista vegaaniruoista. Mukavaa, että haluat huomioida vieraasi.
Kun minä sekasyöjä menen vegaanille lounaalle, niin ilmoitan jo etukäteen, että olen sekasyöjä ja syön mielelläni lihaa. No sitä ei ole tarjolla.
Siksi meillä kyläilevää vegaaniakaan ei erityisemmin oteta huomioon, perunaa ja salaattia löytyy eli ei aiota nälässä pitää.
Vierailija kirjoitti:
Meinasin tulla ehdottamaan jotain kasvislasagnea, mutta kaipa sen voi tehdä gluteenittomanakin. Tein just hyvän kasvislasagnen ja heitin vegaanista juustoa päälle ja tuli hyvää. Meillä ei ole vegaaneja, vaan maitoallergiaa ja siksi tuota "juustoa" ostan. Ja liha jäi pois, koska en jaksanut mennä kauppaan :D
Gluteenittomat levyt toimii aivan samoin kuin tavalliset, eroa ei huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun minä sekasyöjä menen vegaanille lounaalle, niin ilmoitan jo etukäteen, että olen sekasyöjä ja syön mielelläni lihaa. No sitä ei ole tarjolla.
Siksi meillä kyläilevää vegaaniakaan ei erityisemmin oteta huomioon, perunaa ja salaattia löytyy eli ei aiota nälässä pitää.
Miksi odotat ystävien tarjoavan sinun mieliruokaasi? Jos haluaa tilata ruokansa niin kannattaa suunnata ravintolaan jossa se parhaiten onnistuu.
Liian vaikealta kuulostaa.
En tarjoaisi muuta kuin kupin kahvia. Se onnistuu helposti ilman vaikeuksia.
Omat erikoiseväänsä voisivat tuoda itse tullessansa.