Minä en ymmärrä leikkauksista sitä miksei potilas saa riisua ja pukea itse itseään
Hmph, tulee sellainen olo että koskemattomuutta on loukattu. Eikä edes kerrotta oikein että mitä siellä salissa tehdään, sain vasta myöhemmin tietää että siellähän on joutunut olla alapää paljaana(minulla leikattiin alavatsaa) ties minkälaisessa asennossa!!!1 Miksi potilaalle edes laitetaan peittoa päälle kun heti kun nuppi sammuu niin riisutaan ja väänellään ties miten!
Sitten vielä sellainen, että miksi joillakin on leikkaukseen mennessä ja tullessa vain kaapu? Olisi paljon siveämpi olo jos tietäisin ettei siellä ole minua jouduttu pukemaan ja riisumaan vaan vain siiretty kaapua. Minulla oli ihan kunnon sairaalan paksut kamppeet päällä kun menin ja kun heräsin!
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Tämän vuoksi en voi koskaan mennä leikkaukseen.
Minä menin vaikka en tiennyt tuollaisesta mitään, olisin varmaan mennyt vaikka olisin tiennytkin koska kivut menivät pienen nöyryytyksen edelle! Mutta silti, mielestäni suomessa pitäisi lääkärin kanssa puhua siitä leikkauksesta ja mitä siellä tehdään! Minullr vain todettiin että "juu tämä tehdää syystä x ja x ja tavalla x ja x" ja siinä se!
En kyllä aio toisten mennä sellaisiin leikkauksiin jossa on taju kankaalla, paikallispuudutuksessa voin mennä koska silloin olen paikalla ja ne lääkärit eivät voi tehdä ja sanoa aivan mitä haluavat!!
Ap
Sitten vielä kun ne hieroskelevat sillä keltaisella desifiointiaineella ympäri ämpäri! Minulla oli ihan häpykarvoissa ja persposkissa asti!! Hyi olkoon!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kannattais varmaan sheivata
Minä en kuule lääkäreitä varten sheivaile!! Vain omaa miestäni varten
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olisi ollut parempi vain kuolla.
Minä en olisi kuollut jos en olisi mennyt tuonne, ei ollut niin vakava asia! Olisin vain halunnut etukäteen tietää tapahtumista! Te jotka alapeukutatte kertokaapa oma kantanne sitten?!
Ap
Minua mietityttää että miten ne siellä leikkauksen aikana minusta oikein puhuivat? Kun lääkärit puhuvat välillä niin tökerösti päin naamaakin niin varmaan vielä kamalammin kun ole tajuton!
Ap
Vinkuvinku olisivat antaneet sunnpaskasormillasi lääppiä kaikki kakkiin? Ja sitten olisit valittanut tulehduksesta. Ja kuollut
Ihan joka leikkaukseen olen itse vaihtanut vaatteet, samoin pukenut sen jälkeen.
Olisit kuollut myös jos sua ja sun jättiahteria ei olisi desinfioitu. Olet likainen et ole steriili
Vierailija kirjoitti:
Minua mietityttää että miten ne siellä leikkauksen aikana minusta oikein puhuivat? Kun lääkärit puhuvat välillä niin tökerösti päin naamaakin niin varmaan vielä kamalammin kun ole tajuton!
Ap
Ei kuule kiinnosta, kunhan tekevät työnsä hyvin. Ala kun ala niin olkoon ammattihuumoria kunhan ei asiakkaan korviin kantaudu. Jos lohduttaa niin ovat varmasti aina nähneet paljon parempaa ja pahempaa kun sinä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan joka leikkaukseen olen itse vaihtanut vaatteet, samoin pukenut sen jälkeen.
Onpa erikoista
Tiiätkös, että niitä lääkäreitä ja hoitajia ei kiinnosta se, miltä sä näytät vaan se operaatio, joka niiden pitää tehdä niin, että se onnistuu ja pääset sieltä sairaalasta pois.
Tuota noin, olisithan varmasti saanut itse riisua ja herättyäsi pukeakin, mutta olisit sitten joutunut makoilemaan alasti ja hereillä aika kauan. Olen ollut todennäköisesti samassa leikkauksessa ja sen luonteen vuoksi nyt on vain oltava sekä alavartalo että ylävartalo (EKG) paljaana.
Kaikki leikkaukset pitäisi suorittaa niin, että potilas pystyy observoimaan tilannetta.
Kuitenkin ne sun sormet on rapsutellut nenää ja persettä. Ja hieronut silmiä. Pöpöpesä ja ei sellainen voi koskea sterilisoitavaan alueeseen
Mä voisin näin maallikkona ihan arvata, että siellä leikkurissa olevat näkevät ihan joka lähtöön ihmisestä ja tietävät ja tuntevat ihmisen anatomian, tietävät ja varsinkin YMMÄRTÄVÄT (mitä sinä ap et näemmä tee), että miksi ja minkä takia täytyy tätä potilasta leikata ja miksi ehkä sitä sun römpsääsi pitää näkyvillä. Kuvitteletko, että se leikkausliina tms olisi aseteltu niin, että römpsäsi ei vaan iske kirurgin silmille, tulee pian joku muu kuin ammatillinen ajatus mieleen? Voi jumaklavita, hyppää muutama voltti ja juokse vähän mutkia! Ei mulla muuta. Vaihtoehtona olisi tietysti ollut, että sun vaivasi olisivat jatkuneet ja mahdollisesti olisit ehkäpä kuollut siihen?
Tämän vuoksi en voi koskaan mennä leikkaukseen.