Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kengän koko 36-38, kuinka pitkä on jalkasi?

Vierailija
15.01.2021 |

Te kenellä on tuon kokoinen jalka, kuinka pitkä on jalkapohjanne pituus? Oma on 22,5cm ja taulukkojen mukaan olisi 36, mutta olen käyttänyt 37-38 kokoja. Usein ne on kyllä vähän väljiä, mutta tuo 36 tuntuu vaan niin pieneltä. Kokeilin tosin tyttäreni tuon koon kenkiä ja kyllä ne jalkaan mahtuu.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 24 cm ja käytän yleensä kokoa 38.

Vierailija
2/7 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 cm ja kenkä 37

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leveys ja korkeis, sekä kengän lestin muoto vaikuttaa tosi paljon istuvuuteen. Itse leveäjalkaisena miehenä (suhteessa ihan tavanomaiseen 43 kokoon) voin käyttää mukavasti vain joitakin leveälestisiä kenkiä. Tähän mennessä sievit ja jotkut norjalaiset kumisaappaat ovat olleet istuvimpia. Jalaksen turvajalkineet esimerkiksi ovat auttamatta liian kapeat, eikä yhden koon nosto 44 tuo tarvittua tilaa leveyteen, vaikka pituus alkaa mennä jo liialliseksi.

Vierailija
4/7 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aika kapeakin jalka, mutta kai olen vaan tottunut pitämään vähän väljempiä kenkiä ja ehkä osa malleista on ollut pientä mitoitusta. Kun siis 38 käytän. Mutta täytyy kyllä ensi kerralla ihan kunnolla kokeilla.

Ap

Vierailija
5/7 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

22.3 cm aika tarkalleen ja kokoa 36 käytän.

Vierailija
6/7 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä jalan korkeus, eli jalan kaari ja pystysuuntainen paksuus?

Vierailija
7/7 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalan paksuus ei ole kovin suuri minulla. Tuo kaari on jonkun verran, mutta normaali kuitenkin. Ei ne kengät pystysuunnassa purista. Joissakin 38 kengissä jää kyllä varpaiden päihin reilusti tilaa. Täytyy seuraavia ostaessa sovittaa paremmin, 37 olisi varmaan parempi. Ja nuo lapsen 36 talvikengät tuntui sopivilta. Lapsella on vielä hivenen lyhyempi tuo jalka kuin minulla, mutta ei enää paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme