Vaihtelevat kokomerkinnät: mitä kokoja olet?
Millaisia kokoja olette Suomessa myydyissä vaatemerkeissä/kaupoissa ? Olen 161 cm, 55 kg nainen. Isoin olen esim. Zarassa, koko L , pieni esim Lidlissä, xs-s.
Kommentit (45)
Pääasiallisesti 36/S, mutta on yksi L-koon paita ja 34-koon mekkoja
Kaksi vuotta sitten olin xs, mutta nyt olen xxxxxl.
Vaihtelee kyllä paljon! Olen 165/53 ja koko liikuskelee XXS (32) - M (36) välillä riippuen liikkeestä. Lindexissä ja urheiluvaatteista menee nuo pienimmät koot, mutta esim. Zarassa mitoitus on selkeästi naftimpaa.
Mutta sama se on kengänkoon kanssa - ikinä ei tiedä onko oikea koko 35 vai 38 😄.
S-xl. Zara ja Mango on L. New look tall S/M, Monki myös. 175cm/70kg
Käsittämätöntä että ap olisi muka L-kokoa! Mitähän Zara myy sitten oikeasti isoille? Näin niitä syömishäiriöitä saadaan aikaan!
Xxs-s, yleensä XS. 164cm/51kg. On kyllä jotain M koon vaatteitakin, mutta ne on löysiä.
Riippuu vaatteesta, isojen tissien takia on vaikea löytää takkia, joka ei sitten muuten olisi liian iso.
Onko Monkilöa reilu mitoitus? Pitäisi nuorelle tilata netistä.
Siis MONKILLA
Vierailija kirjoitti:
Onko Monkilöa reilu mitoitus? Pitäisi nuorelle tilata netistä.
Mulla on vaatteita koosta xs kokoon xl. Esim xs on leveähelmainen kesähame jossa on kuminauhavyötärö. Yleensä nykyään on koot m-l riippuen vaatteesta. Koot vaihtelee todella paljon. Riippuu vaatteen mallista ja materiaalista mikä koko on hyvä. Itsellä ongelma on pituus 155cm. Esim mekot jotka ovat yläosasta ok, ovat 3 numeroa liian isoja alaosasta sekä liian pitkiä.
Unisex- muoti. Niistä ei nettikaupoissa tiedä yhtään mitään, jos koko on sama kaikille kuin esim. M tai L ym. koot. Niin mistä tietää enää, onko koko sopiva? Ja on vähän tyhmää laittaa nettikauppaan vaatteet ja naiset, kun sinne änkee mukaan tämä unisex-muoti, jotka eivät sovi naisille. Kaikissa kuvissa on mies ja miehen vaatteet päällä? Tai mies ja nainen.. ja naisella se paita näyttää ylisuurelta. Eikö nämä nettikaupat voi laittaa sitä unisex-muotia ihan eri osastoon.
Pääsääntöisesti joko unisex xs tai naisten 34-36/XS-S. Ostelen kyllä aika laidasta laitaan kokoja, kun saatan monesti haluta jostain vaatteesta poikkeavan istuvuuden tai haluan modifioida enemmän omaan tyyliin sopivaksi tms. Suurimmassa osassa vaatteista on liian lyhyet hihat/lahkeet/selkä, minkä vuoksi tosi harvoin tulee osteltua ketjuliikkeistä, niiden mitoitukset on pääsääntöisesti n. kymmenen senttiä lyhyemmälle kuitenkin.
Omat mitat 175/55.
Vierailija kirjoitti:
Pääasiallisesti 36/S, mutta on yksi L-koon paita ja 34-koon mekkoja
Katsoin eilen että koko 36-38 on nykyään M ja koot 40-42 L. Koot 32-34 on uusi S
Koosta M kokoon 3XL. Isot rinnat on. M on joidenkin housujen koko enkä tajua miten. Ovat normaalimitoitusta. Yleisemmin 46-48.
3xl kyllä sangen väljä, mutta jotkut vaatteet saavat olla.
S-XL riippuen vaatteen mitoituksesta. Useimmiten kyllä M tai L. 169 cm ja jotain 75 kg.
Koko jota käytän on 44, ostin t-paita-shortsi asun S-kokoa, on sopiva. Paino 64 kg. Takit L-kokoa.
oliskos tuo kookosmus alkanut laihduttaa niin että vihreä kirkare, ja peruskikkare ovat putoamassa? ja seuraa vielä jotain muuta. kiintoisaa.