Miksi äidinkielenopettajat ovat sellaisia kaiken kritisoijia?
He kritisoivat kaikkea... Paitsi jos kyseessä on Minna Canthin kirja, sitä ei sitten kritisoida. Mutta mitä tahansa muuta. Joulukinkku, syntistä eläinten tappamista. Viinipullo, barbaarista alkoholilla läträämistä. Iltalehti, saastainen "juorulehti". Televisio, niin paljon väkivaltaa ja tosi-tv:tä, yh. Uuden kauppakeskuksen rakentaminen, hui, kaupallisuutta, yhyy. Miksi lähes poikkeuksetta ne kaikki ovat tuollaisia, että pitää vaan kritisoida ja paheksua? Missään ei ole mitään hyvää, paitsi Työmiehen vaimo'ssa ja Papin tytär'issä.
Kommentit (14)
Tää oli hyvä. T. Äidinkielenopettaja
Jos viittaat kielivirheiden tekemiseen, on hyvä muistaa ettei oppilaita opasteta asialliseen suuntaan enää koskaan kouluvuosien jälkeen. Puhe on ihmisen käyntikortti, ja moni menettää tilaisuuksia sekä deitillä että työelämässä, kun ei osaa muodostaa oikeita lauseita.
Touché! Johtunee siitä, että kotimaisen kirjallisuuden opinnoissa analysoitiin niin paljon...kritiikki jäi päälle. T. Äikänope
Meilllä oli hemmmetin hyvä äikän opetttaja peruskoulussa. Pera. Paras asia mitä peruskouluusta jääänyt muistiin. Mitäään en kyllä muista mutta hyvä oli silti.
Piristit päivää openhuoneessa. Kiitos siitä.
En tiedä miksi jokaisessa koulussa juuri kieltenopettajat ovat niin nihkeitä ja happamia. Parempi viettää tauot fysiikan välinevarastossa :D
Vierailija kirjoitti:
Meilllä oli hemmmetin hyvä äikän opetttaja peruskoulussa. Pera. Paras asia mitä peruskouluusta jääänyt muistiin. Mitäään en kyllä muista mutta hyvä oli silti.
Muun kouluhistoriasssa useampi opetttaja on saaanut potkut jopa rehtoria myöööden ja moni luokka toveri mitä olen alibia lukenuuut niin istuuu murhasta elinkauutista muuta toi maikkka oli tosi hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Tää oli hyvä. T. Äidinkielenopettaja
Niin oli. T. Toinen äidinkielenopettaja.
Vierailija kirjoitti:
Piristit päivää openhuoneessa. Kiitos siitä.
Mitä teet siellä tähän aikaan illasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muun kouluhistoriasssa useampi opetttaja on saaanut potkut jopa rehtoria myöööden ja moni luokka toveri mitä olen alibia lukenuuut niin istuuu murhasta elinkauutista muuta toi maikkka oli tosi hyvä.
Missäs sinä olit hänen oppitunneilla?
Meillä oli juuri tuollainen äikänope :D
Olin hänen inhokkinsa, sillä olin aivan yhtä kriittinen. Suuttui minulle, kun kritisoin liikaa Suomen kirjallisuuden klassikoita, mutta ei voinut antaa huonoa arvosanaa kun muuten osasin niin hyvin 😆
Kuinka monta sataa äikän opettajaa tunnet?
T. Äidinkielen ope
Missä olet tavannut joukon äidinkielenopettajia, jotka kritisoivat tuota kaikkea?