Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä töitä mun kannattais hakee tai alkaa yrittäjä tekemään, kun oon nyt 35v ja oon lähes koko elämäni ollut työtön?

Vierailija
15.01.2021 |

Koulutuksena on Ylioppilaslakki, viimeks oon ollu töissä joskus vuonna 2007 hetken aikaa intin jälkeen.

Voin suoraan sanoa että paskahommat paskalla palkalla eivät kiinnosta, koska tuillakin pärjää yhtä hyvin, varsinkin kun tekee jotain pimeetä hommaa siinä sivussa sillon tällön.

Työn pitäisi olla mielekästä eikä epämiellyttävää, ja tulotason selvästi tukia parempi (tuet n.1350e netto)
Myös etenemismahdollisuuksia tulisi olla

Asun PK-seudulla jossa vuokrat ovat korkeita ja kela maksaa ne.

M35

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko miettinyt opiskelua? Työnantajat nihkeästi ottavat töihin jos ei ole koulutusta.

Työnantajat painottavat kylläkin enemmän työkokemusta kuin koulutusta. Olen itse 40v. ja valmistuin vuosi sitten. Työkokemusta ei ole kuin vuosikymmenen takaa ja niinpä olen taas vuoden ollut työttömänä. Nyt on sitten opintolainatkin maksettavana.

Mutta miksipä työnantaja ottaisikaan minua, kun voi ottaa nuoremman.

Vierailija
22/40 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä joku provo, jolla halutaan mustamaalata työttömiä?

Kuka niihin p-hommiin sitten kuuluu, jollei henkilö, joka ei hanki mitään ammattiin valmistavaa koulutusta. Mee lukemaan insinööriksi.

En jaksa opiskella niin pitkään tai niin intensiivisesti

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että kaltaisesi umpilaiskan ja osaamattoman törpön kannattaa mennä häiritsemään oikeiden ihmisten työntekoa yhtään mihinkään. Makaa kotona vaan, senhän sinä osaat.

Ja muista koko ajan valittaa AV:lle. 

Vierailija
24/40 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensin kannattaa opetella kirjoittamaan. Sen jälkeen keksimään parempia provoja. 

Vierailija
25/40 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä joku provo, jolla halutaan mustamaalata työttömiä?

Kuka niihin p-hommiin sitten kuuluu, jollei henkilö, joka ei hanki mitään ammattiin valmistavaa koulutusta. Mee lukemaan insinööriksi.

En ole provo

AP

Vierailija
26/40 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae korona päättäjäksi tai ministeriksi, ehkä vähemmän tuhoa tiedossa.

Vierailija
27/40 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amk voisi löytyä jokin ala, eteenpäin voi lukea ylempi amk ja palkat 2t yli. Riippuu vähän mikä kiinnostaa, amk insinööri ja voi jatkaa vaikka tkk opintoja myöhemmin.

Palkkojen pitäisi olla kyllä lähempänä 3 000 että niillä minkäänlaista järkevää elämää viettää, tai esimerkiksi tekee minusta potentiaalisen kumppanin naisille

ap

Siinä tapauksessa TKK ja diplomi-insinööriksi, palkat 4t plus.

Vierailija
28/40 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amk voisi löytyä jokin ala, eteenpäin voi lukea ylempi amk ja palkat 2t yli. Riippuu vähän mikä kiinnostaa, amk insinööri ja voi jatkaa vaikka tkk opintoja myöhemmin.

Palkkojen pitäisi olla kyllä lähempänä 3 000 että niillä minkäänlaista järkevää elämää viettää, tai esimerkiksi tekee minusta potentiaalisen kumppanin naisille

ap

Otapa asioista selvää ennen kuin tyrmäät ehdotuksia. Esimerkiksi ammattikoulun käyneen putkiasentajan palkka on keskimäärin 3500 euroa kuukaudessa.

Vierailija
29/40 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kannattanut opiskella joku muu ammatti kuin ylioppilaslakki, kun eihän niitä pidetä kuin vappuna, niin ihmekös ettei oo työllistyminen helppoa ympäri vuoden

Vierailija
30/40 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii jase on jompikumpi joko opiskelet jasaat 3t palkkaa tai et opiskele ja saat alle 2t palkkaa, molempia et voi saada.

Vierailija
31/40 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sähkömies, putkimies.. heillä vain ammattikoulupohja ja saattavat hyvin tienata 3000 e/kk.

Vierailija
32/40 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kannattanut opiskella joku muu ammatti kuin ylioppilaslakki, kun eihän niitä pidetä kuin vappuna, niin ihmekös ettei oo työllistyminen helppoa ympäri vuoden

Jos opiskelee vähän lisää, voi saada tupsun ja ryhtyä teekkarilakiksi. Niitä käytetään muulloinkin kuin vappuna. Tosin nyt korona-aikaan on teekkarilakeillakin ollut normaalia vähemmän hommia.

Vierailija
33/40 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä ei olisi provo (mitä 99% varmasti on), sanoisin itse rekryjä tekevänä, että tuskin ap olisi ensimmäinen vaihtoehto palkattavaksi yhtään mihinkään hommaan. Jos ei ole tuon ikäinen yo-tutkinnon jälkeen mitään tehnyt, siihen on yleensä hyvä syy.

Vierailija
34/40 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartijaksi, koulutus 2vk ja sun seteillä kriteerit täsmää, et vaan mee mihinkään kauppakeskukseen vaan johonkin Valvomoon. Ole hyvä kiität vinkistä vielä. Palkka ei oo kova mut pärjää ja saa asumistukea ja soviteltua päivärahaa jos osa-aikainen

Vierailija
35/40 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut jos haluut palkkaa niin älä vartijaksi, vaan putkimieheksi vaikka

Vierailija
36/40 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä ei olisi provo (mitä 99% varmasti on), sanoisin itse rekryjä tekevänä, että tuskin ap olisi ensimmäinen vaihtoehto palkattavaksi yhtään mihinkään hommaan. Jos ei ole tuon ikäinen yo-tutkinnon jälkeen mitään tehnyt, siihen on yleensä hyvä syy.

Ei ole provo.

Mitä yrität vihjata näillä "syillä". Sano ihan suoraan vaan, niin kerron onko väite tosi vai ei.

ap

Vierailija
37/40 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyppi joka ollut noin kauan pois oravanpyörästä on jollain tapaa syrjäytynyt ja se ikävä kyllä vaikeuttaa työllistymistä jatkossakin.

Itse et tunnista sitä, mutta jonkun asteen mielenterveyden ongelma on kyseessä.

Vierailija
38/40 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö vieläkin ole saanut vastausta, vaikka melkein kerran viikkoon sitä kysyt?

Vierailija
39/40 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vartijaksi, koulutus 2vk ja sun seteillä kriteerit täsmää, et vaan mee mihinkään kauppakeskukseen vaan johonkin Valvomoon. Ole hyvä kiität vinkistä vielä. Palkka ei oo kova mut pärjää ja saa asumistukea ja soviteltua päivärahaa jos osa-aikainen

En aio mennä duuniin jonka palkalla joutuisin edelleen olemaan tukien varassa.

Ap

Vierailija
40/40 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ala sua kiinnostaa?