Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikkakiusaaminen & työterveys - mitä tässä tilanteessa voi tehdä?

Vierailija
15.01.2021 |

Lyhyesti taustaa. Aloitin uudessa työssä vajaat pari vuotta sitten ja työskentelen useammassa tiimissä organisaation sisällä. Muissa tiimeissä työt sujuvat, mutta yhdessä tiimissä minua on kiusattu alusta asti (haukkumista asiakkaiden kuullen, eristämistä, ei puhuta/tervehditä, lähdetään pois jos istun viereen jne). Tilanne on ajan saatossa vain pahentunut ja edennyt puolisen vuotta sitten siihen pisteeseen, etten saanut enää tiimin esimieheltä kutsuja lainkaan tiimipalavereihin eikä minulle enää kerrota tiimin asioista. Töitä on vähän vaikea tehdä, kun mitään keskusteluyhteyttä ei ole.

En ole koskaan aiemmin ollut työpaikkakiusattu missään työpaikassa. Asiaa on selvitelty työterveyshuollon kanssa neuvottelemalla moneen otteeseen ja tänään sain puhelun esimieheltäni. Esimies kertoi, että työterveyspsykologi kokee tilanteen niin haastavaksi, ettei hän pysty ratkaisemaan tilannetta. Esimies sanoi, että tilanne jää tähän. Mitä muita vaihtoehtoja tässä itselle jää kuin uuden työpaikan etsiminen ja irtisanoutuminen? (minua ei ole mahdollisuus siirtää pois tuosta yhdestä tiimistä, koska tilalle ei voida palkata toista työntekijää eikä pakottaa työyhteisöstä ketään siirtymään tilalleni)

Ap

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi terveydenhuolto olisi se taho, joka selvittäisi kiusaamisen? Eikö johdon pitäisi puuttua alaisten epäasialliseen käytökseen?

Vierailija
2/9 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen pitäisi olla yrityksen johto/keskijohto, joku joka on teidän tiimeihin nähden esimiesasemassa, joka tähän asiaan puuttuu. Ihan uskomatonta että aikuiset ihmiset käyttäytyvät näin työpaikalla, olen pahoillani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa patasurkea pomo! Ei hyvää päivää, just hänen pitäisi kutsua palsuihin ja hoitaa työntekijöiden välisiä riitoja jos jonkun. Sinuna etsisin hissuksiin uutta paikkaa, ei tuo paremmaksi koskaan muutu.

Vierailija
4/9 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomollakin on pomo. Ja ylimmän pomon pomona on hallitus. Valtionhallinnossa kansliapäällikkö ja hänen yläpuolella ministeri.

Vierailija
5/9 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johto ei ole saanut puututtua asiaan, siksi asiaa on käyty työterveyden kanssa neuvottelemalla läpi. Tuon yhden tiimin esimies on väliportaan esimies, jonka käytös hyväksytään työpaikalla. Johto ei siis sano ääneen, että tuon esimiehen ja hänen johtamansa tiimin käytös ei ole ok, vaan tilannetta katsotaan läpi sormien.

Ap

Vierailija
6/9 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi uusi työ, ota loparit ja jos johtoportaasta kysytään syytä, kerro rehellisesti, miten esimiehet ja työkaverit sua kohteli. Kunnon firmassa kiinnostutaan tällaisista asioista, koska haluavat pitää hyvät työntekijät rivissä.

Vierailija
7/9 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi tilanne muutu kuin itse pois lähtemällä.

T. Saman kokenut.

Vierailija
8/9 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos johto ei puutu kiusaamiseen, miksi ihmeessä haluat jäädä tuollaiseen paikkaan?

Vierailija
9/9 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuulut liittoon, ota sinne yhteyttä!! Sieltä saa vaikka juridista apua. Kerää todisteita kiusaamisesta, ja ole tiukkana. Kiusaajat pitää saada vastuuseen!! Voimia sinulle 👍🌞