Kahvin/kofeiinin lopettaneita?
Viimeinen niitti. Ei tässä ole mitään järkeä. Todella kivaa olla kylässä/koulutuksessa/palaverissa tai kun vieraita kyläilemässä kun olet juonut kahvia. Koko maha menee ihan tukkoon ja turpoaa. Puhumattakaan suoliston kouristelusta ja ilmavaivoista. Käsittämätöntä että tällaisesta myrkystä on tullut Suomessa sosialisointiin yhdistetty juoma.
Huomisesta alkaen alan vähentämään ja aion lopettaa kofeiinin nauttimisen viikon sisällä. Pikkuhiljaa vähentäen.
Muita kahvin lopettaneita?
Kommentit (4)
Mä oon pariinkin kertaan lopettanut kahvin juomisen vatsavaivojen takia (mulla kesti noin kaksi viikkoa vierottautua kofeiinista, aluksi kaameaa, loppua kohden yhä helpompaa ja helpompaa). Mutta olen aina palannut takaisin kahvinjuojaksi, koska rakastan sitä tunnetta aamulla, kun saa mukillisen vastakeitettyä kahvia.
Nykyisin en juo kahvia kuin aamuisin. Työpäivien kahvitauoilla jne. ja erilaisisa kissanristiäisissä juon yleensä teetä. Joskus voi toki ottaa kahvia toisenkin kupillisen päivän mittaan, kunhan ei tee niin joka päivä viikosta toiseen. Kohtuukäyttöni ansiosta minulla ei ole ollut mitään oireita vuosikausiin.
Kultainen keskitie toimii siis minulla hyvin. Kahvin kittaaminen joka välissä ei tee hyvää, mutta totaalikieltäytyminen olisi liian ankeaa.
Minäkin oli joskus oikein kahvikissa ja meni monta kuppia päivässä mutta nykyään vain yksi kuppi mustaa kahvia aamulla. Myös teestä jätän kaiken teeiiniä sisältävän väliin mutta juon paljon yrttiteetä.
Jep.
Q-miehel oli täst avartavaa settii.
https://qmies.vuodatus.net/