Onko taalla joku jok aon tehnyt ultra raskauden alkuvaiheessa eika sikio ollut havaittavissa mutta muutaman viikon kuluttua kylla??
Kävin eilen ultrassa koska minulla on ollut pieni vuoto ja alavatsakipuja. Tottakai pelkäsin että keskenmeno oli tulossa. Lääkäri totesi vaan kun teki ultran että joko on kyseessä tuulimunaraskaus tai sitten raskaus ei vielä on edennyt niin pitkälle kun luulen. On minulla ollut hyvin epäsäännölliset kuukautiset joten se viimeinen voi pitää paikkansa. Tottakai toivon vielä parasta ja viikon päästä menen uudestaan ultraan.
Onko muilla jolle on käynnyt niin että ultrassa ei ole nähty mitään ja sitten onkin kaikki ollut ok?? Raskausviikkoja viim. kuukaustisten mukaan olisi 8+4 mutta minulla on aina ollut aika pitkät kierrot, jopa 40päivää joten se 8+4 ei missään nimessä voi pitää paikkansa tällä kertaa. Lääkäri sanoi vaan että on hyvin vaikeata huomata sikiö raskauden alussa koska se on niin minimaalinen...
Elään toivossa nyt viikon....
Kommentit (6)
Annoit minulle lisää toivoa että kaikki sittenkin on hyvin!!
Eli ihan täysyin normaalia. Mutta jos on todella hyvä ultraään niin se helpottaa näkemistä alkuvaiheessa.
Hei!
Pakko vastata, sillä keväällä itselleni tehtiin diagnoosi yksityisellä tuulimunaraskaudesta (viikkoja olisi silloin pitänyt olla 6+2). Ultrassa näkyi vain kasvanut kohtu, mutta ei merkkiäkään sikiöstä. Olin aivan palasina ja kun laskeskelin ääneen mahdollisuutta siitä, ettei sikiö näkyisi vielä mahdollisesti nuoremman ikänsä vuoksi, lääkäri käski suhtautua niin, että olisi todella positiivinen yllätys, mikäli kohdusta löytyisi elämää. Sain lähetteen sairaalaan ja valmistauduin kaavintaan, mutta kuinkas ollakaan, kun ultraus kahden päivän päästä tapahtuneesta tehtiin sairaalan tarkemmilla laitteilla, kohdustani löytyi terve sikiö, jonka sydän sykki! Voitte varmaan uskoa, että olin sillä hetkellä maailman onnellisin tuleva äiti. Vaikka en haluakaan herättää kokemuksellani turhaa toivoa, pidän sinulle kuitenkin peukkuja pystyssä!
ja samoilla viikoilla.Sairaalaan pääsin parin viikon sisään ja sielllä ultrasivat ja tekivät sisätutkimuksen.Mitään ei löytynyt. =( pelkää pahinta mutta toivo parasta.
toivottavasti sun mahasta löytyy elämää.
ja laskin että edelleiset kuukautiset minulla oli pitkä kierto 42-43päivää ja kierrot ovat aina olleet sellaiset 30-40 päivää. Siinä tapauksessa ei minulla voi olla viikkoja 8+4 koska ihan varmasti viimeinen kiertokin olisi ollut pitkä... Yritän vaan olla positiivinen....
No, joka tapauksessa, on ollut niitä jolla pikku elämä on löytynyt ja raskaus on mennyt hyvin ja niitä jolla on ollut tuulimuna. Jään odottaa torstaita ja toiov parasta mutta en toivo liikaa...
Tehtiin plussatestin jälkeen montakin ultrausta veren vuodon takia ja ensin sanottiin että on tullut keskenmeno, sen jälkeen että se on tuulimunaraskaus ja lopulta näkyi sykekin ja raskaus päättyi onnellisesti aikanaan. Laskettua aikaa siirrettiin silloin sydänäänten löydyttyä kahdella viikolla eteenpäin ja raskaus oli vain alkanut juuri ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa.
Hyvinkin voi siis käydä. Toivon, että sinullakin kaikki päättyy hyvin.