Haluaisin mennä hiihtämään mutten uskalla
Koska
-olen hidas hiihtäjä
-hiihdän varmaan väärään suuntaan
-huono suuntavaisto, pelkään eksyväni ladulta vaikka se olisi ympyrä
-pelkään mäkien laskemista
-edellä mainittujen seikkojen takia pelkään myös laturaivoajia
Kommentit (22)
minä kanssa niin pelkään jos joku katsoo ladulla rumasti
Samoissa fiiliksissä täällä, ap :D. Aattelin mennä silti. Pakkohan se on vaan jostain aloittaa. Edellisestä hiihtokerrasta 20 vuotta, joten kaunista ei tule olemaan.
Hienoa. Nyt kaivetään vanhat puusukset ja äitivainaan monot varastoista ja lähdetään hiihtämään murtsikkaa sillälailla nautinnolla pitkillä liuuilla. Annetaan piutpaut näille koheltajille ja laturaivoajille.
Vierailija kirjoitti:
Samoissa fiiliksissä täällä, ap :D. Aattelin mennä silti. Pakkohan se on vaan jostain aloittaa. Edellisestä hiihtokerrasta 20 vuotta, joten kaunista ei tule olemaan.
Ehkä tästä vielä itsekin rohkaistun
Ap
MINÄ LÄHDEN NYT RAIVOAMAAN LADULLE! PERK%/( VIT%)(/%/9 SAAT)=&/%KYRP/&)(&!¤2!!!
Mäkään en ole uskaltanut mennä, lähes käyttämättömät sukset löytyy. Pelkään eniten laturaivoajia ja puhisijoita, jos kömpelöin suksieni kanssa kumoon keskelle latua tai vaan hidastelen.
Vierailija kirjoitti:
Mäkään en ole uskaltanut mennä, lähes käyttämättömät sukset löytyy. Pelkään eniten laturaivoajia ja puhisijoita, jos kömpelöin suksieni kanssa kumoon keskelle latua tai vaan hidastelen.
Mulle raivottiin jo pari päivää sitten kun otin sukset pois mäessä kun en jaksanut jyrkkää mäkeä hiihtää. Johan tuli huutoa kävelystä ladulla. En edes kävellyt ladulla vaan sen vierestä.
Lumisokeus voi iskeä ladulla, kannattaa valita lyhyempi reitti josta osaa varmasti takaisin.
Olen aktiivihiihtäjä ja voin sanoa että 95% laduilla nyt pyörivistä ovat kaltaisiasi aloittelijoita. Et erotu mitenkään joukosta. Laturaivo ei sitä paitsi kohdistu aloitteleviin hiihtäjiin vaan laduilla kävelijöihin. Eli sinne vaan sekaan.
Mua nolottaa, ettei mulla ole mitään hienoa hiihtopukua, tai siis hiihtopukua ollenkaan. Tavallinen toppatakki- ja housut. Hävettää myös se, etten välitä hiihtää lujaa, tykkään katsella maisemia ja pysähtyä välillä kuvaamaan. Sitten ohi pyyhkii vimpan päälle varusteissa vyölaukut selässä himokuntohiihtäjiä raketin lailla. Ehkei ne kyllä ehdi nähdä miltä näytän. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle raivottiin jo pari päivää sitten kun otin sukset pois mäessä kun en jaksanut jyrkkää mäkeä hiihtää. Johan tuli huutoa kävelystä ladulla. En edes kävellyt ladulla vaan sen vierestä.
:(
Minä olen hidas hiihtäjä, ja olen huomannut että todennäköisesti meillä hitailla on kaikkein mukavinta hiihtää, kun voi vaan keskittyä omaan hiihtoon ja mennä eteenpäin omaan tahtiin: ei tarvitse ohitella ketään tai ärsyyntyä hitaammista. Selvitä, missä lähiseudullasi on tasainen, hyvin merkattu reitti niin et eksy. Suunnan tiedät siitä, että perinteisen ladun pitää mennä oikeassa reunassa luistelubaanaan nähden kun katsot eteenpäin.
Laturaivo on kuin lento-onnettomuus, molempia tapahtuu erittäin harvoin, mutta kun tapahtuu niin otsikot ovat isot.
Rohkeasti vaan, aloita helposta ladusta ja keskity omaan suoritukseen, niin suurin osa muistakin tekee.
Vierailija kirjoitti:
Laturaivo on kuin lento-onnettomuus, molempia tapahtuu erittäin harvoin, mutta kun tapahtuu niin otsikot ovat isot.
Tämä. Yli 30 talvea olen hiihtänyt, enkä ole nähnyt laturaivoa kuin otsikoissa.
Vierailija kirjoitti:
Tee oma latu jollekin pellolle, seuraa vaan ojaa äläkä ylitä sitä missään kohtaa niin pääset takaisin lähtöpaikalle. Ei mäkiä tai muita hiihtäjiä
Noilla peloilla kannattaa kyllä hiihtää vaan omassa olkkarissa, niin ei tod. näk. eksy.
Jos Ap siellä päin olisi järven jäälle tehty latu, niin ei tarvitse välittää alamäistä :)
Vierailija kirjoitti:
Jos Ap siellä päin olisi järven jäälle tehty latu, niin ei tarvitse välittää alamäistä :)
Enemmin minä pelkäisin jäiden pettämistä kuin alamäkiä. Älä mene jäälle vielä, eivät ole ainakaan Etelä-Suomessa päässeet vahvistumaan lumipeitteen vuoksi.
Älä mene hiihtämään.
Kaikkia se leipä elättääkin..
Tee oma latu jollekin pellolle, seuraa vaan ojaa äläkä ylitä sitä missään kohtaa niin pääset takaisin lähtöpaikalle. Ei mäkiä tai muita hiihtäjiä