Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin mennä hiihtämään mutten uskalla

Vierailija
15.01.2021 |

Koska

-olen hidas hiihtäjä

-hiihdän varmaan väärään suuntaan

-huono suuntavaisto, pelkään eksyväni ladulta vaikka se olisi ympyrä

-pelkään mäkien laskemista

-edellä mainittujen seikkojen takia pelkään myös laturaivoajia

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee oma latu jollekin pellolle, seuraa vaan ojaa äläkä ylitä sitä missään kohtaa niin pääset takaisin lähtöpaikalle. Ei mäkiä tai muita hiihtäjiä

Vierailija
2/22 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä kanssa niin pelkään jos joku katsoo ladulla rumasti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoissa fiiliksissä täällä, ap :D. Aattelin mennä silti. Pakkohan se on vaan jostain aloittaa. Edellisestä hiihtokerrasta 20 vuotta, joten kaunista ei tule olemaan.

Vierailija
4/22 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa. Nyt kaivetään vanhat puusukset ja äitivainaan monot varastoista ja lähdetään hiihtämään murtsikkaa sillälailla nautinnolla pitkillä liuuilla. Annetaan piutpaut näille koheltajille ja laturaivoajille.

Vierailija
5/22 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoissa fiiliksissä täällä, ap :D. Aattelin mennä silti. Pakkohan se on vaan jostain aloittaa. Edellisestä hiihtokerrasta 20 vuotta, joten kaunista ei tule olemaan.

Ehkä tästä vielä itsekin rohkaistun

Ap

Vierailija
6/22 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINÄ LÄHDEN NYT RAIVOAMAAN LADULLE! PERK%/( VIT%)(/%/9 SAAT)=&/%KYRP/&)(&!¤2!!!

Vierailija
7/22 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en ole uskaltanut mennä, lähes käyttämättömät sukset löytyy. Pelkään eniten laturaivoajia ja puhisijoita, jos kömpelöin suksieni kanssa kumoon keskelle latua tai vaan hidastelen.

Vierailija
8/22 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkään en ole uskaltanut mennä, lähes käyttämättömät sukset löytyy. Pelkään eniten laturaivoajia ja puhisijoita, jos kömpelöin suksieni kanssa kumoon keskelle latua tai vaan hidastelen.

Mulle raivottiin jo pari päivää sitten kun otin sukset pois mäessä kun en jaksanut jyrkkää mäkeä hiihtää. Johan tuli huutoa kävelystä ladulla. En edes kävellyt ladulla vaan sen vierestä. 

Vierailija
9/22 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumisokeus voi iskeä ladulla, kannattaa valita lyhyempi reitti josta osaa varmasti takaisin.

Vierailija
10/22 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aktiivihiihtäjä ja voin sanoa että 95% laduilla nyt pyörivistä ovat kaltaisiasi aloittelijoita. Et erotu mitenkään joukosta. Laturaivo ei sitä paitsi kohdistu aloitteleviin hiihtäjiin vaan laduilla kävelijöihin. Eli sinne vaan sekaan.

Vierailija
11/22 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua nolottaa, ettei mulla ole mitään hienoa hiihtopukua, tai siis hiihtopukua ollenkaan. Tavallinen toppatakki- ja housut. Hävettää myös se, etten välitä hiihtää lujaa, tykkään katsella maisemia ja pysähtyä välillä kuvaamaan. Sitten ohi pyyhkii vimpan päälle varusteissa vyölaukut selässä himokuntohiihtäjiä raketin lailla. Ehkei ne kyllä ehdi nähdä miltä näytän. 🤔

Vierailija
12/22 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle raivottiin jo pari päivää sitten kun otin sukset pois mäessä kun en jaksanut jyrkkää mäkeä hiihtää. Johan tuli huutoa kävelystä ladulla. En edes kävellyt ladulla vaan sen vierestä. 

:(

Vierailija
13/22 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hidas hiihtäjä, ja olen huomannut että todennäköisesti meillä hitailla on kaikkein mukavinta hiihtää, kun voi vaan keskittyä omaan hiihtoon ja mennä eteenpäin omaan tahtiin: ei tarvitse ohitella ketään tai ärsyyntyä hitaammista. Selvitä, missä lähiseudullasi on tasainen, hyvin merkattu reitti niin et eksy. Suunnan tiedät siitä, että perinteisen ladun pitää mennä oikeassa reunassa luistelubaanaan nähden kun katsot eteenpäin.

Vierailija
14/22 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laturaivo on kuin lento-onnettomuus, molempia tapahtuu erittäin harvoin, mutta kun tapahtuu niin otsikot ovat isot.

Vierailija
15/22 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti vaan, aloita helposta ladusta ja keskity omaan suoritukseen, niin suurin osa muistakin tekee.

Vierailija
16/22 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laturaivo on kuin lento-onnettomuus, molempia tapahtuu erittäin harvoin, mutta kun tapahtuu niin otsikot ovat isot.

Tämä. Yli 30 talvea olen hiihtänyt, enkä ole nähnyt laturaivoa kuin otsikoissa.

17/22 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee oma latu jollekin pellolle, seuraa vaan ojaa äläkä ylitä sitä missään kohtaa niin pääset takaisin lähtöpaikalle. Ei mäkiä tai muita hiihtäjiä

Noilla peloilla kannattaa kyllä hiihtää vaan omassa olkkarissa, niin ei tod. näk. eksy.

Vierailija
18/22 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Ap siellä päin olisi järven jäälle tehty latu, niin ei tarvitse välittää alamäistä :)

Vierailija
19/22 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Ap siellä päin olisi järven jäälle tehty latu, niin ei tarvitse välittää alamäistä :)

Enemmin minä pelkäisin jäiden pettämistä kuin alamäkiä. Älä mene jäälle vielä, eivät ole ainakaan Etelä-Suomessa päässeet vahvistumaan lumipeitteen vuoksi.

Vierailija
20/22 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene hiihtämään. 

Kaikkia se leipä elättääkin..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän