Mua ällöttää, kun pitäis lähteä marjaan ja hemmetin matotkin on pesemättä vielä...
Mustikkaa ja vattua pitäis saada, vaan kun ei ne itsekseen pakkaseen pompi. Matot on pesemättä ja viimeset hetket olis sitäkin tehdä...
Onko pakko?
Kommentit (9)
Mustikoita tosi huonosti tänä vuonna.
vatutkin on kuivuus kuivattanut rusinoiksi jo alkuunsa.
Joten pese ne matot, ja unohda marjat.
Matopesu on oikeesti ihan kivaa, kun saa kamat roudattua ensin pesupaikalle ja ittensä vauhtiin..
Virtapiikkiä odotellen... Ap
matoilla. Kesäkuussa jos pesisi, niin heinäkuussa ne jo olis likaiset, kun paljain jaloin kuljetaan ulkona ja sisällä.
Viinimarjoja poimin eilen vähän aikaa, ei se raskasta ollut ja vattuja tuli yhtenä aamuna ihan ohimennessä litra - en viitsi ottaa noista paineita, mutta jos jotain saan talteen, niin se on mahtavaa. Mansikoita en ehtinyt enkä jaksanut, joten niitä ei ole yhtään.
vuorollaan ja just arvon menisinkö pesemään yhden ison maton ja 3 pientä, sit olis oikeestaan kaikki tehty eikä huomenna aamulla tarttis enää.
Ehkä tämä ketju oli kaipaamani virtapiikki - mä en ikinä pesettäis mattoja, jos olen itse terve enkä mitenkään kuolemaisillani stressiin.
hesassa esim. on satanut koko kesänä 23 milliä vettä!
Ihme puhetta, ettei muka olisi. Ne eivät välttämättä ole samoilla paikoilla kuin aiempina vuosina, vaan voi joutua etsimään syvemmältä metsistä ja kauempaa kuin tavallisesti. Meidän marjapaikassa oli ja mennään vielä uudestaankin.
Mattoja ei ole pakko pestä joka vuosi, jos ne on vuoden aikana säännöllisesti imuroitu ja tuuletettu.
Voi myös viedä pesulaan pesetettäväksi.
Marjat voi hakea toreilta.