Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vielä plussaamaton sekunda kyselee....

03.08.2006 |

Heips vaan!

Saanko tulla häiritsemään teidän jo plussanneiden joukkoon kysymyksilläni?

Olisin kysellyt pregnylistä kokemuksia ja muutenkin, jos täällä on sellaisia " tapauksia" , joilla ongelmana oli lh-huipun puuttuminen? Itselläni on ko. ongelma. Eli munarakkula kyllä kasvaa, mutta ei irtoa kuin hyvin harvoin itsekseen. Clomeilla ollaan yritetty sekä 1 tbl kp 3-7 ja nyt 2 tbl kp 3-7, mutta ei niin ei. Nyt joudun kyllä odottelemaan, että kysta häipyy, kun tuo 2 tbl oli liian suuri annos mulle. Niin, ja todennäköisesti mulla toimii vaan vasen munasarja... Yksi lapsi meillä on. Hän sai alkunsa luomusti n. 2 vuoden yrityksen jälkeen ja toinenkin raskaus alkoi luomusti kahdeksannesta yrityskierrosta, mutta olikin tuulimuna ja meni kesken rv 12. Nyt km:sta on jo 1,5 v ja mitään ei ole tapahtunut.

Lääkärini suunnitteli, että pidän 1-2 kiertoa taukoa clomeista ja sitten 1 tbl kp 3-7 ja ultra jo kp 9-10 ja pregnyl sen mukaan. Onko joku täällä kärsinyt kystista? Miten nopeasti ovat hävinneet pois? Mulla oli kp 14 ultrassa 27x37 mm kysta/ylisuuri follikkeli ja yksi 12x14mm rakkula vasemmalla ja oikealla ei mitään. Sattuuko pregnylin piikittäminen paljon? Kuinka suuri nestemäärä sitä kerrallaan tuikataan? Paljonko se maksaa? Kauhistuttaa nuo hinnat, kun pelkkä ultrauskin maksoi 130 euroa... Onneksi tuolla lääkäriasemalla hoitaja laittaa pregnylin, kun itse en piikkikammoisena uskalla!

Kerokaa, pliis, jotain rohkaisevia kokemuksia! Niitä nyt kovasti kaipaan, että suosta taas ylös pääsen!!! Onnea teille plussanneille! Nauttikaa raskaudestanne ja lapsistanne, kallisarvoisia lahjoja :)

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ongelmana on ollut tavallaan sekä munasolujen kehittymisessä mutta etenkin irtoamisessa. Clomeilla saatiin kasvamaan, mutta ei irronnut edes 5000 iu pregnylannostuksella. Seuraavassa inssissä käytettiin kasvatteluun gonal-f-hormonia ja irrotukseen 10 000 iu pregnyliä. Silloin munasolu irtosi ja tulin raskaaksi, mutta raskaus oli kohdunulkoinen.

Pregnylin piikitys tuntuu vähän ikävämmältä kuin ohuemmalla piikillä pistettävät kasvatushormonit, mutta ei se varsinaisesti kipeää tee. Inha tunne kestää vain sen aikaa, kunnes nesteen on saanut vatsamakkaroihin, sitten se loppuu. Joskus pistoskohta voi kutista, mutta eipä sekään pahasti tunnu. Hinta on muistaakseni jotain 7 euron luokkaa/5000 IU, mutta voin muistaa väärin. Joka tapauksessa ei hirveästi. Nestemäärä on sama riippumatta siitä, onko annostus 5000 iu vai 10 0000 iu, lääkeaineet liuotetaan samaan nesteeseen.

Mulla on vissiin kerran ollut kysta, joka hävisi 1-2 kk:ssa itsestään, eikä ainakaan mulle aiheuttanut kipuja.

Toivottavasti tästä oli jotain apua ja onnea hoitoon!

-Osse ja ivf-Santeri rv 26+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi