Pelottaa että kuulen omia
Kerran tässä töissä oli kova meteli ja kuulin että joku olisi sanonut nimeni mutta ei. Siitä lähtien se tunne ja ajatus on jäänyt päälle ja ahdistaa ihan hirveästi. Tänään se tuli oikein kunnolla päälle ja en pääse ajatuksesta eroon että joku sanoo oman nimeni.
Muutaman viikon masennuskausi tässä menossa ja mielialalääkettä nostettu. Ei ole auttanut oloon vielä..
Sanokaa etten ole tulossa hulluksi? Mitä pitäisi tehdä?? :( kamala olo
Kommentit (11)
Sitä tapahtuu tosi paljon, että on (etenkin hälyssä) kuulevinaan oman nimensä mainittavan. Aivot ovat tottuneet noukkimaan sitä sanaa ja saattavat tuottaa sen kuulokokemuksen omia aikojaankin. Huolestu vasta sitten, jos alat kuulla paljon muutakin ja sellaista, joka komentaa sinua.
Eli relax! Et ole ainoa.
Se johtuu masennuslääkityksestä. Katsopa vain lääkepaketin mahdolliset sivuvaikutukset -luetteloa. Mulla oli itselläkin noita aikanaan kun söin jonkun aikaa Cipralexia. Varsinkin juuri ennen nukahtamista kuulin olemattomia.
Vierailija kirjoitti:
Voi johtua ihan kovasta stressistäkin, puhumattakaan masennuksesta, olet ehkä vaan nyt herkillä? Onko sulla yhteys psyk. polille, voisit ihan itsesi takia varata ajan sinne? Toivottavasti saat apua! Pidähän itsestäsi huolta!
Erikoissairaanhoitoon vaaditaan sekä lähete että sen hyväksyminen. Ei sinne itse soittelemalla pääse eikä aina edes lähetteellä.
Kiitos teille vastauksista.
Tarkennan vielä että, tätä tapahtuu vaan töissä ja kun on kova meteli... ei muuten. Mutta kova. Ahdistuskohtauksen sain tästä tänään :(. Opamox onneksi vähän auttoi
Psykoottista oirehdintaa sanoisi psykiatrian väki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi johtua ihan kovasta stressistäkin, puhumattakaan masennuksesta, olet ehkä vaan nyt herkillä? Onko sulla yhteys psyk. polille, voisit ihan itsesi takia varata ajan sinne? Toivottavasti saat apua! Pidähän itsestäsi huolta!
Erikoissairaanhoitoon vaaditaan sekä lähete että sen hyväksyminen. Ei sinne itse soittelemalla pääse eikä aina edes lähetteellä.
Onko sulla yhteys psyk. polille. Hoitokontakti?
Kaikki kuulee joskus omiaan, liika hälinä ja et voi keskittyä kuulemaan vain yhtä asiaa. Ei tarvitse pelätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla yhteys psyk. polille. Hoitokontakti?
Olen viimeksi käynyt juttelemassa psykologin kanssa vuosi sitten, lopetettiin kun voin sillon hyvin.
Et ole tulossa hulluksi, ihan "normaalia" tuo on, siis sinun tilanteessa. Masennus, lääkkeet, stressi, ja aivot alkaa tulkita mitä tahansa epämääräistä taustameteliä loogiseksi, oma nimi varmaan tosi yleinen.
Itse oon kuullut pöytätuulettimesta rock-musiikkia ja salkkarit-ismon "tsajajajaja" ääniä, kieltämättä kävi mielessä että onkohan syytä huolestua, mutta se oli stressaavaa aikaa ja kärsin tuolloin unettomuudesta ja paniikkioireista. Se meni ohi, kun sain unilääkkeet..
Varmasti sullakin on vaan tilapäinen häiriö. On kyllä perseestä joka tapauksessa. Hyvä että sulla on kuitenkin ne rauhottuavat lääkkeet.
Älä analysoi liikaa. Ei se ole vaarallista, jos joskus on kuulevinaan jotain. Itse kuulen usein nukkumaan mennessä musiikkia hiljaisella, vaikka talo on äänetön ja asumme omakotitalossa, eli ei kantaudu naapurista. Olen päättänyt, että huolestun vasta, jos alkaa enemmänkin ääniä kuulumaan. Ei ole vielä tapahtunut, joten sitä odotellessa nautin musiikista.