Onko talon tai huoneiston menneisyydellä merkitystä?
Toisaalla tuli keskustelua siitä, että esimerkiksi amerikkalaisille asuinpaikaksi aiotun talon tai huoneiston menneisyydellä on valtava merkitys, ja ilmeisesti se vaikuttaa lainsäädäntöönkin. Olisitko sinä valmis muuttamaan asuntoon, jossa on esimerkiksi tehty henkirikos? Mielenkiintoisinta tässä on se, miksi tällä olisi merkitystä. Ja yksinkertaistettuna: miksi?
Minä en usko välittäväni menneistä tapahtumista, jos niistä ei näy jälkiä. Entäpä te muut?
Kommentit (59)
Ei, mutta en todellakaan haluaisi tietää mitä edellinen asukas on tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Paha henki valtaa murhatalot yms
Riippuu talon omistajasta. Tällaisia henkiä on tullut vierailemaan minunkin kotiini, mutta emännällä on suuri valta kummitusten suhteen.
Niin millä mekanismilla ajattelette minkään aiemman vaikuttavan asunnossa?
Esim. Helsingin kantakaupungissa vanhimmat kerrostalot jostain 1800-luvulta, joten varmaan aika monessa asunnossa on kuoltu.
Tuskin haittaa ketään, koska monellakaan ei ole tietoa muinaisista asukkaista.
Talosta tai huoneistosta huokuva traaginen tai julma menneisyys voi sairastuttaa herkän mielen ja triggeröi esim. latentin sarjamurhaajan toimintaan.
Onnellisen perheen talossa on parempi fengshui!
Epäilemme että asuntomme edellinen, jo iäkäs omistaja kuoli kotiinsa. Siinä ei kuitenkaan ole mitään ihmeellistä, suuri osa kuolee kotiinsa.
Jos täällä olisi tehty henkirikos, silloin tuntuisi ehkä erilaiselta.
Joku lähiaikoina tapahtunut kovin raaka henkirikos voisi kyllä puistattaa, jos vaikka edellinen asukas olisi s*rmannut perheensä tms. Tavallinen kuolema ei.
Itse en haluaisi asua talossa, jossa on harjoitettu huumekauppaa tai pidetty ilotaloa, kun koskaan ei voisi olla varma, etteikö entisiä asiakkaita ilmestyisi pihapiiriin tietämättä, että aikaisempi toiminta on loppunut.
Asun poikani vanhassa asunnossa. Poikani kuoli tähän asuntoon. Tunnen suurta rauhaa ja rakkautta tässä asunnossa.
Joskus juttelen hänelle.
Minulla on kaksi kissaa jotka saattavah välillä jäädä katsomaan seinää, ehkäpä aistivat jotain.
Vaikka olen uskossa niin uskon että sielumme syntyvät uudelleen ja uudelleen.
Näin tulee tekemään myös rakkaan poikani sielu.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan kutsuttu aina pappi siunaamaan koti. Ei tosin olla hirveän vanhoissa tai epämääräisen historian omaavissa taloissa asuttu, mutta onhan se kiva, että koti on siunattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan kutsuttu aina pappi siunaamaan koti. Ei tosin olla hirveän vanhoissa tai epämääräisen historian omaavissa taloissa asuttu, mutta onhan se kiva, että koti on siunattu.
Se on viisasta.
Kävin kerran katsomassa vuokra-asuntoa entisestä mielisairaalasta. Oli niin karmiva energia että muistan sen puistatuksen vielä näin 15 vuotta myöhemmin. Kämppä sinänsä oli pinnallisesti kodikas (siellä oli paikalla nykyinen asukas). Mutta ne käytävät - hyi. Näen muutenkin stressaantuneena kamalia unia, niin tällainen kämppä olisi tuhonnut mielenterveyteni.
En siis voisi elää asunnossa, jolla on synkkä historia. Nyt asunkin uudessa, eikä allakaan tiettävästi ole "intiaanien hautausmaata".
Vierailija kirjoitti:
Me vuokrattiin nuorina asunto, jossa edellinen asukas oli hirttäytynyt. Hänet oli löydetty heti, joten ei ollut mitään liemiä lattialla. Omistaja oli esittelemässä ja kertoi heti kättelyssä, että tällainen tapaus, että hän kertoo nyt heti tämän, jos joku pitää tällaisia merkittävinä asioina. Kaikki muut näytössä olijat poistuivat. Muistaakseni hinta tuli alas. Asunto oli hyvin kaunis ja valoisa, rauhallinen. Ex-vuokralaiselle tuli sinne postia vielä pitkään, vietiin tietysti vain takaisin postiin eikä koskaan edes googlettu nimeään, mutta jokin postin laadussa viittasi siihen, että hänen viimeinen ratkaisunsa oli harkittu teko (tyyliin terminaalivaiheen syöpä, tuli syöpäjärjestön lehtiä tms.). Naapurit kovasti yrittivät urkkia meiltä, tiedämmeko, mihin ex-vuokralainen lähti, mutta emme koskaan kertoneet. Rauha muistolleen.
Hieno ratkaisu. Kunnioitan.
Entisen mökkini tontilla pohjoisessa uskottiin olevan saamelaisten hautoja. Ilmankos porot tykkäsivät vierailla pihalla.
Olen myös nukkunut tuollaisessa talossa, itse asiassa juuri siinä huoneessa, missä joku oli ammuttu. Talon omistaja oli kauhuissaan asiasta, mutta kyseessä oli vanha mies, todennäköisesti kipuinen ja sairas. Its en kokenut asiasta mitään negatiivista.
Mistä sinä tiedät, mitä voi olla taustalla? Ei tuo nyt mitään manausta ole. Pikemminkin vain asiantilan toteamista.