Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko talon tai huoneiston menneisyydellä merkitystä?

Vierailija
14.01.2021 |

Toisaalla tuli keskustelua siitä, että esimerkiksi amerikkalaisille asuinpaikaksi aiotun talon tai huoneiston menneisyydellä on valtava merkitys, ja ilmeisesti se vaikuttaa lainsäädäntöönkin. Olisitko sinä valmis muuttamaan asuntoon, jossa on esimerkiksi tehty henkirikos? Mielenkiintoisinta tässä on se, miksi tällä olisi merkitystä. Ja yksinkertaistettuna: miksi?

Minä en usko välittäväni menneistä tapahtumista, jos niistä ei näy jälkiä. Entäpä te muut?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseni lähti toiseen ulottuvuuteen, koska itse halusi niin. Kuoli sänkyyn kämpässään.

Oon joskus miettinyt, kummitteleeko asunnossa. En kyllä haluaisi olla sen kämpän nykyinen asukki.

Manaat omaa lastasi. Hirveä äiti olet. 

En manaa. Tiedän vain, missä mielentilassa hän lähti. 

Voi sinua lumihiutaletta. Oletko itse edes äiti? :)

Mitä hänen lähtönsä vaikuttaa siihen asuntoon? Kuolinsiivous ja asunto taas käyttöön. 

Vierailija
22/59 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole merkitystä laisinkaan. En pelkää kuolleita. 

Vierailija
24/59 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ostaa sina uudesta talosta, ei taatusti ole ketään aiempaa asukasta.

Vierailija
25/59 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajelen toisinaan yhden talon ohi jonka omistaja mur!attiin kotiinsa. Oli iso juttu lehdissä, tekijä päätti omat päivänsä paria päivää myöhemmin omassa kodissaan muistaakseni. 10-15v tästä luulisin. Perikunta omistaa ilmeisesti edelleen talon, on tyhjänä mutta hoidettu piha jne. Talolla pari, kolme miljoonaa arvo. En tiedä onko edes yritetty myydä, ehkä eivät halua myydä. Jotenkin kylmää aina ohimennessä. 

Asuin vuosia sitten vanhassa kerrostaloasunnossa jolla oli kirjava menneisyys. Oli siellä joku tapettukin. Menneet asukkaat ja pystyi aistimaan toisinaan. Paljon surua ja murhetta, elämässä saatuja huonoja kortteja. Rauhallisia henkiä, ei pelottavia. Asunto itsessään oli ihana ja olen monesti haaveillut voivani ostaa joku päivä sen. Lottovoittoa odotellessa 🤭

Vierailija
26/59 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäpä sen voi tietää, keitä on ennen asunnossa asunut ja mitä siellä on tapahtunut? On aika yleistä esim. kuolla kotiinsa. Merkillistä olisi, jos on monissa asunnoissa asunut, ettei koskaan osuisi sellaista asuntoa kohdalle, jonka edellinen asukas on kuollut. Jotkut asuu ihan tieten tahtoen historiallisissa rakennuksissa, vaikkapa sukunsa perintötaloissa, jossa on sukupolvien ajan synnytty, kuoltu, tehty kammottavuuksia jne. Minunkin lapsuuden sukutalossa on tapahtunut kummia. Edelleen iäkkäät vanhempani siinä silti asuvat. Mutta rehellisesti sanon senkin, että itse en siihen taloon kyllä enää muuttaisi, vaikka maksettaisiin. 🤣

Mitä siellä on tapahtunut?

Vierailija
27/59 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sillä, sillä energia jää elämään rakenteisiin. Toki taitava energian kanssa toimija pystyy noita hallitsemaan, mutta jos haluaa vaan elellä niin on parempimuuttaa uuteen tai sellaiseen, jossa on eletty sellaista elämää, mitä itsekin haluaa elää

Vierailija
28/59 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tärkeä seikka on asunnossa ja autossa sama. En osta käytettynä.

M43

Vierailija
29/59 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, etenkin toiseen suuntaan. Jos talossa on sukupolvien ajan asunut merkittävää väkeä, kyllä se vaikuttaa asunnon arvoon. Tietysti.

Vierailija
30/59 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sillä, sillä energia jää elämään rakenteisiin. Toki taitava energian kanssa toimija pystyy noita hallitsemaan, mutta jos haluaa vaan elellä niin on parempimuuttaa uuteen tai sellaiseen, jossa on eletty sellaista elämää, mitä itsekin haluaa elää

Höpönpöpön. Lomailtiin aikoinaan Thaimaassa Khao Lakissa eräässä hotellissa missä oli kuollut ihmisiä, hotellirakennukset oli kuitenkin samat. Eipä sielläkään kummitellut.

Vierailija
31/59 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

talolla on ikää 100 vuotta. varmaan täällä on kaikenlaista tapahtunut mutta ei se minun elämääni häiritse

Vierailija
32/59 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppp

Vierailija
33/59 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Murhataloon en muuttaisi

En minäkään

Vierailija
34/59 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun nytkin talossa jossa isäntä ajanut puolisonsa viimeistä kertaa ulos pakkaseen.  Eteisen laipiossa 9mm parabellumilla ammuttu reikä.  Siksi viimeisen kerran kun viimein oli osannut tai uskaltanut ottaa eron.  Ostin talon pakkohuutokaupasta 14v sitten.

Vierailija
35/59 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näin uskon

Vierailija
36/59 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
37/59 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ostaa sina uudesta talosta, ei taatusti ole ketään aiempaa asukasta.

Entä jos esim. tontilla on tapahtunut henkirikos?

Vierailija
38/59 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun myös yli 100 vuotta vanhaa taloa. Tarkistin kirjasta jossa kerrottiin Turun kuuluisimmat murhat ennenkuin muutin. Olen säikky ja asun yksin. En saisi nukuttua jos kuullostelisin kummitteleeko. Täällä on hyvä tunnelma. Varmaan mukavia ihmisiä asunut ennen. 

Vierailija
39/59 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin saman keskustelun. Itseäni ei kyllä kiinnosta yhtään, kunhan tietenkin asunto on remontoitu/siivottu/otsonoitu kunnolla. Ihmisiä kuolee koko ajan, myös kotonaan. Henkirikokset ovat aina kamalia, mutta miten se enää asuntoon vaikuttaa? En ole taikauskoinen.

Vierailija
40/59 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha henki valtaa murhatalot yms