Mies pakottaa käyttämään kuohukermaa ruuanlaitossa, seuraus: Olen lihonut 1,5 vuodessa 13 kg.
Kaikki muu kerma on muka paskaa ja lentää roskiin jos sitä erehdyn ostamaan.
Sen jälkeen kun aloimme kuohukermaa ruuanlaitossa käyttämään, niin painoni on noussut salakavalasti hirveästi, vaikka aina aiemmin olen ollut tosi hoikka, siis koko elämäni ajan.
Ahdistaa! Salaako tässä pitää alkaa käyttää normi ruokakermaa?
Kommentit (92)
10 wuotta wanha ketju, joka on täällä aina 3 wuoden wälein ..
Keksikää uusia ..
Sincc
booooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooring
Vierailija kirjoitti:
Hym. Mie ymmärrän tämän naisen ongelman...
Ootkohan alkanut tapailla mun exää?
Itse olen aina ollut liikunnallinen ja tykännyt syödä terveellisesti, mutta tämä ihana exni tunki jokaiseen paikkaan voita ja kermaa, jopa niihin kasviksiin.
Ei auttanut keskustelu, ei mikään. Söin sitten osin omia ruokia, koska en jaksanut aina sitä rasvaa. Sain siitä ummetuksen, aineenvaihduntani meni aivan tukkoon ja jne. Lihoin noin 6kg vuodessa.
Eihän miehesi satu olemaan Espoosta? ;)
Sait rasvasta ummetuksen, anna mun nauraa :)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen aina ollut liikunnallinen ja tykännyt syödä terveellisesti, mutta tämä ihana exni tunki jokaiseen paikkaan voita ja kermaa, jopa niihin kasviksiin.
Ei auttanut keskustelu, ei mikään. Söin sitten osin omia ruokia, koska en jaksanut aina sitä rasvaa. Sain siitä ummetuksen, aineenvaihduntani meni aivan tukkoon ja jne. Lihoin noin 6kg vuodessa.
Syöt muka terveellisesti, mutta vältät oikeaa rasvaa. Kasvikset muuten pitää syödä rasvan kanssa.
Joko
- syöt vain tosi vähän sitä kermaruokaa ja sitten paljon salaattia, porkkanaraastetta tms. (ilman kastiketta)ja jälkkäriksi hedelmiä tai marjoja. Juot vain vettä, juustot, jugurtit ja muut vastaavat rasvattomia tai mahdollisimman vähärasvaisia.
Tai
-teet omat ruuat, kuten täällä joku ehdottikin: soppapohja, ja kahteen kattilaan kermanlisäämisvaiheessa, toinen kerman kanssa, toinen ilman. Sama pataruokien kanssa, kaksi uunivuokaa, pastakastikkeet samalla tavalla, toiseen kermaa, toiseen tomaattimurskaa. Tiskiä tulee enemmän, mutta ei muuta vaivaa.
Tämän vaihtoehdon kanssa voit sitten vähän herkutellakin, kun et saa liikaa energiaa kermasta.
Ihan oikeasti pienen tuntuiset jutut lihottavat. Kaverini jätti sokerin pois kahvista, ja laihtui, hitaasti mutta varmasti, vaikka muuten söi ihan tottumustensa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hHym. Mie ymmärrän tämän naisen ongelman...
Eihän miehesi satu olemaan Espoosta? ;)Syöt muka terveellisesti, mutta vältät oikeaa rasvaa. Kasvikset muuten pitää syödä rasvan kanssa.
Voi luoja teitä yksinkertaisia yhden asian öyhöttäjiä!!!
En sanonut etten käytä voita, en väitä etteikö sitäkin tarvitsisi, mutta on hieman eroa laittaa sinne kasviksiin porkkanoihin tl voita, kuin 3rkl. Hän siis uitti kermassa ja voissa kaiken. Siis niin, että ne todella lilluivat.
Ja mitä ummetukseen tulee. Liika kova rasva ja punainen liha saa vatsa ummelle. Vaikka sulle se ei tekisi niin, niin toiselle tekee!
Täytyy vain ihmetelle teitä mussukoita ja toivoa teille elämään pikkuisen parempia aikoja, sillä tuollainen ylemmyyden tunne ei kerro muusta, kuin huonosta itsetunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Joko
- syöt vain tosi vähän sitä kermaruokaa ja sitten paljon salaattia, porkkanaraastetta tms. (ilman kastiketta)ja jälkkäriksi hedelmiä tai marjoja. Juot vain vettä, juustot, jugurtit ja muut vastaavat rasvattomia tai mahdollisimman vähärasvaisia.
Tai
-teet omat ruuat, kuten täällä joku ehdottikin: soppapohja, ja kahteen kattilaan kermanlisäämisvaiheessa, toinen kerman kanssa, toinen ilman. Sama pataruokien kanssa, kaksi uunivuokaa, pastakastikkeet samalla tavalla, toiseen kermaa, toiseen tomaattimurskaa. Tiskiä tulee enemmän, mutta ei muuta vaivaa.
Tämän vaihtoehdon kanssa voit sitten vähän herkutellakin, kun et saa liikaa energiaa kermasta.
Ihan oikeasti pienen tuntuiset jutut lihottavat. Kaverini jätti sokerin pois kahvista, ja laihtui, hitaasti mutta varmasti, vaikka muuten söi ihan tottumustensa mukaan.
Miksi ihmeessä aloittajan pitäisi tehdä kahdet ruuat? Aloittaja tekee omilla vuorollaan mitä tykkää, ja mies omillaan mitä tykkää. Ja aloittaja voi miehen ruuanlaittopäivinä tehdä itselleen jotain muuta, samoin mies aloittajan ruuanlaityopäivinä, jos haluaa.
Taas hauska trolli, mutta kuvaa niin hyvin nykyajan meininkiä. Kun jotain ikävää tapahtuu itselle, niin syy on aina mukamas jossain muualla.
Minä käytän paljon kermaa ruuanlaitossa. Tosin olen alipainoinen pienellä ruokahalulla, joten jostain ne kalorit pitää saada.
Vierailija kirjoitti:
Taas hauska trolli, mutta kuvaa niin hyvin nykyajan meininkiä. Kun jotain ikävää tapahtuu itselle, niin syy on aina mukamas jossain muualla.
Niinpä! Mun mies käyttää luomukermaa, mut ei vahingossakaan sitä missä on levää, mutta koskaan ei mitään ruokakermoja. Joskus juhannuksen aikoihin lopetti makkaran syömisen - lähinnä perunakuidun ja fosfaatin E450 takia - eikä leipääkään (luomukvinoaa ja -spelttiä käytetään kyllä) ole ostanut enää. Kiloja oli pudonnut 7 kiloa puolessa vuodessa. Rypsiöljyä kierretään kaukaa, koska sitä ei maha siedä. Kokeile sinä sellaista, jos vaikka toimis sielläkin? Luomuvoita menee myös paljon, mutta siinä ei saa olla yhtään suolaa, luomukananmunia vähintään 3 vuorokaudessa eikä siihen munakkaaseen yhtään suolaa. On kyllä pienestä kiinni nuo kilot, ei voi muuta sanoa:-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän miehesi satu olemaan Espoosta? ;)Sait rasvasta ummetuksen, anna mun nauraa :)
Minun lapselle 2 v tulee AINA ummetusta jos syö rasvaista ruokaa, esim lohikeittoa jossa on kermaa ja voita. Ei pitäisi olla mikään uutinen kenellekkään.
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon että kerma voi lihottaa. Itse olen ollut koko ikäni erittäin hoikka siitä lähtien kun teininä luovuin kokonaan voista jonka huomasin lihottavan. Viime vuonna mies alkoi ujuttaa ruokiin pieniä määriä voita ja painoni nousi nopeasti samoihin lukemiin mitä se oli joskus teininä ennen voista luopumista. Nyt mies lopetti uudelleen ruoanlaiton ja painoni alkoi taas pudota vaikka nytkin syön tukevasti, vain voi jäi pois.
En usko että voikaan on kaikille samanlainen ongelma, nämä ovat yksilöllisiä asioita. Kermasta en tiedä kun sitä meillä ei käytetä.