Mua ei kiinnosta mikään kiusaamisen takia
Oon yrittäny löytää omaa alaa mutta sitten tulee esteeksi koulun käyminen. Olen helppo kohde kiusaamiseen ja varmasti saisin kuraa taas niskaan ihan kunnolla. Onko mitään mahdollisuutta opiskella koko ammattia kotoa netissä?
En jaksaisi enää lopettaa koulua kiusaamisen takia. Ja se oma häpeän tunne ku oot ulkopuolinen ilman turvaverkkoa on ihan käsittämätön. Paniikkihäiriö vielä pahentaa niitä tuntemuksia.
Kommentit (10)
En mene ollenkaan tunneille. Nyt mulle riittää se typerä pelon tunne et taas kohta joku hyökkää ja kukaan ei puolusta. Viimeisimmässä koulussa opettajat oli myös mukana hommassa jätettiin tuntien ulkopuolelle jne.
Kyllä voi nykyään tehdä monet opinnot vain verkossa. Mutta kyllä siinäkin silti pitää tehdä ryhmätöitä jonkin verran. Ja kyllä sun pitää kuitenkin ymmärtää, että työelämä on suurimmaksi osaksi nykyään tiimitöitä, et sinä ihmisiä pakoon pääse muuta kuin lukittautumalla yksin kotiin.
mitä jos hakisit jollekin aikuislinjalle opiskelemaan ja jos kysyvät syytä, kerro kiusaamistaustastasi. Sitten pääset eroon niistä ikätovereistasi, jotka ovat jämähtäneet lapsen kehitysasteelle.
Ikä? Mikä ala kiinnostaa? Todistuksen taso? Kiinnostaako teoria vai käytäntö? Opettele itsehoito-oppaista ja psykologisista teoksista miten suhtautua kiusaajiin ja kiusaamiseen. Hakeudu terapiaan ja ala kasvattaa paksua nahkaa. Kiusaajissa on syy, mutta kuten huomaat, niin yhteisunta ei paljoa tee kiusaamisen lakkauttaakseen. Sinun on siis kasvatettava itsesi vahvaksi, niin vahvaksi, että kiusaajat puhallat hymähtämällä nurin.
Vierailija kirjoitti:
mitä jos hakisit jollekin aikuislinjalle opiskelemaan ja jos kysyvät syytä, kerro kiusaamistaustastasi. Sitten pääset eroon niistä ikätovereistasi, jotka ovat jämähtäneet lapsen kehitysasteelle.
Aikuisopiskelijoista köytyy myös kiusaajia.
No nythän kiusaajat ovat päässeet nimenomaan tavoitteeseensa; olet eristäytymässä.
Nyt munaa ja suomalaista sisua kehiin ja näytät niille etkä uhriudu!
No eipä ne usko vaikka näyttäisin. Nauraa päin naamaa ja ei se mihkään muutu.
Kiusaajiin auttaa se, ettet anna heille huomiotasi. Kiusaaja nimittäin usein tulkitsee sen itsevarmuudeksi, kiusaajat kun ovat vähän päästään vialla, niin heille se toimii noin.
Tuo aikuislinja on oikeasti hyvä idea, mieti sitä. Älä opiskele neljän seinän sisällä, koska sinun täytyy kuitenkin jossain vaiheessa poistua kodistasi ja jokainen päivä eristyksissä aiheuttaa pahempaa pelkoa lähteä ihmisten ilmoille. kiusatuilla on usein jotain sellaisia piirteitä, jotka ärsyttävät kiusaajiaan, hyvin usein ne piirteet ovat sellaisia, joille kiusaajat ovat kateellisia .
Älä anna niille huomiotasi, jos kiusaaminen ahdistaa, hakeudu terapiaan mieluummin heti kuin sitten 10 vuoden päästä. Ja siinä samalla jatkat elämääsi; niinä hetket kun et istu kotona murehtimassa kokemaasi kiusaamista, ovat hetkiä, jolloin saat vapaata muistoistasi ja mahdollisuuden saada parempia muistoja siihen tilalle.
En kertakaikkiaan uskaltaisi mennä kouluun enää. Nykyajan nuoriso on sitä luokkaa että turpaan tulee ja muuta kivaa jos et miellytä.