HESY ry:llä 5 miljoonan omaisuus
Kyllä on rahaa Hesy:llä hoitaa kissoja ja koiria. Yhdistyksellä rahaa ja omaisuutta 5 miljoonan verran. Kehtaavat vielä kerjätä rahaa köyhiltä kansalaisilta, jotka luulevat yhdistyksen hoidossa olevien eläinten olevan nälkäkuolema partaalla.
Yhdistyksen sivuilla olevasta taseesta selviää mm. että Yhdistyksellä on 1,8 miljoonan verran osakkeita, joista saivat 105 756 eur osinkoja vuonna 2019. Tuloslaskelmasta näkee, että suurin osa rahoista menee yhdistyksen hallinnolliseen pyörittämiseen eikä suinkaan itse eläinten ruokintaan tai hoitotoimenpiteisiin. Esim. palkkoihin mennyt 500 000 eur, 16 900 eur kirjanpitokuluihin. Eläinruokiin 6700 eur, kissanhiekkoihin 4300 eur.
Parhaiten eläimiä auttaa, jos ottaa sieltä kissan itselleen. Silloin menee ruokintarahat tms. suoraan ko. kissan hyvinvointiin.
Itse eksyin heidän sivuilleen, koska itse mietin lahjoituskohdetta, mutta tuonne en ainakaan laita enää mitään, koska kiereskelevät perintörahoissa muutenkin.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä ei vaan osaa laskea. Hesyllä paljon vapaaehtoisia ja lahjoitettua ruokaa jne.
Lakimies, lääkäri ja kirjanpito/veronkierto on kallista ;) mutta joillakin varaa siihen?
Vapaaehtoiset ei hoida niitä eläimiä.. 🤦♀️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointtina ei ole mikään kateus tai katkeruus, vaan se, että kehtaavat pyytää lisää lahjoituksia, vaikka ovat jo täysin omavaraisia 1,8 miljoonan osakkeilla ja 1,8 miljoonan rakennuksillaan, joista saavat sekä osinkotuloja että vuokratuloja. Voivat myydä osakkeitaan ja rakennuksia/asuntoja kattaakseen kulujansa. Turhaan kampanjoivat ja keräävät lisää rahaa.
Eli jos on tarpeeksi rahaa, niin ne eivät ikinä sitten lopu? Onpas hölmö logiikka. Eli kun sä saat yhden kuukauden palkan töistäsi, niin sun ei enää tarvitse töitä tehdä, koska sulla on jo tosi paljon rahaa? Millä sä maksat joka kuukausi sitten vuokran? Ihan samalla tavalla kuukausittaisia kuluja on esimerkiksi hesyllä.
Tiedätkö oikeasti monta eläintä siellä tälläkin hetkellä on? Osa saa kodin, ja sitten sinne tulee lisää? Viime vuonna löydettiin monen SADAN kissapopulaatio. Kyllä ne rahat aika nopeasti hupenee, jos ei sitä hanki lisää.
T. Eläintenhoitaja
Tuon populaation voi lopettaa. Mikä järki ruokkia isännättömiä eläimiä järjettömiä määriä?
Jossain tapauksissa oon samaa mieltä. Joistain ei kotikissoja tule vaikka kuinka yrittäisi.
Mutta usko tai älä, tosi moni kissoista kesyyntyy ja saa uuden hyvän kodin. 😊
Hesystä muuten liki mahdoton saada kissaakaan 😅. Siis jos on lapsia perheessä, tai toinen on jos ei ole vielä lapsia 😄. Mä jätin joskus 1,5 vuotta sitten hakemuksen, että 2 kissaa haluaisin. Kerroin missä asun ja mitä tarjota kissoille. Asun kahdestaan 12v poikani kanssa, etätyöt jne .. mutta eipä ole sopivaa kissaa/kissoja vieläkään löytynyt. Ystävälläni on 5 ja 7v lapset ja ei kuulema saa sen takia kissaa Hesyltä kun on lapsia. Toinen tuttavani taas on 26v ja asuu miehensä kanssa, heillä ei lapsia ja heille oli sanottu, että kun kuitenkin tekevät joskus lapsia niin siksi ei saa kissaa.
Mikähän siinä on kun mun nuoruudessa kissat ja lapset mahtuivat kyllä samaan taloon.. ymmärrän jotkut kissat ei varmaan tule toimeen lasten kanssa, mutta että se on heti ei koskien ihan kaikkia kissoja. Jotenkin hassua kun nykyään törmää monessa asiassa tähän, että ei enää tilannekohtaisesti yksilökohtaisesti katsota asioita vaan vedetään mutkat suoriksi ja pannaan kaikenmaailman sääntöjä joka paikkaan.
Eikö ihmiset enää ajattele itse asioita?
Siitähän oli juttua kun Hesyssä oli paljon työpaikkakiusaamista ja ihmeellisiä osa-aikatöitä.. ja että ne työntekijät eivät edes tykkää kissoista ja jos joku ajatteli niiden parasta niin niitä kiusattiin pahasti. No tämä on vanha juttu, onkohan vielä sama meno?
Vierailija kirjoitti:
Onpa vähän mennyt ruokiin, aika jännä.
Hesy saa paljon ruokalahjoituksia.
Taas sama aloitus palstalla. Eikö edellisten vuosien aloitus kelvannut.
Ap taisi jäädä ilman lemmikkiä?
Hesy on kusetuslafka, käykää lukemassa, mitä päätöksiä ovat tehneet rescue-koiriin liittyen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa vähän mennyt ruokiin, aika jännä.
Hesy saa paljon ruokalahjoituksia.
Taas sama aloitus palstalla. Eikö edellisten vuosien aloitus kelvannut.
Ap taisi jäädä ilman lemmikkiä?
Oho, Hesyläinen osui palstalle🍿👀
Kaikki tällainen hyväksikäyttö saa minun uskoni ihmisiin loppumaan.
Kyllä ne löytöeläimet pitäisi lopettaa ellei kahden viikon sisällä löydy omistajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointtina ei ole mikään kateus tai katkeruus, vaan se, että kehtaavat pyytää lisää lahjoituksia, vaikka ovat jo täysin omavaraisia 1,8 miljoonan osakkeilla ja 1,8 miljoonan rakennuksillaan, joista saavat sekä osinkotuloja että vuokratuloja. Voivat myydä osakkeitaan ja rakennuksia/asuntoja kattaakseen kulujansa. Turhaan kampanjoivat ja keräävät lisää rahaa.
Eli jos on tarpeeksi rahaa, niin ne eivät ikinä sitten lopu? Onpas hölmö logiikka. Eli kun sä saat yhden kuukauden palkan töistäsi, niin sun ei enää tarvitse töitä tehdä, koska sulla on jo tosi paljon rahaa? Millä sä maksat joka kuukausi sitten vuokran? Ihan samalla tavalla kuukausittaisia kuluja on esimerkiksi hesyllä.
Tiedätkö oikeasti monta eläintä siellä tälläkin hetkellä on? Osa saa kodin, ja sitten sinne tulee lisää? Viime vuonna löydettiin monen SADAN kissapopulaatio. Kyllä ne rahat aika nopeasti hupenee, jos ei sitä hanki lisää.
T. Eläintenhoitaja
Tuon populaation voi lopettaa. Mikä järki ruokkia isännättömiä eläimiä järjettömiä määriä?
Helposti jaat kuo lemantuo mioita muille. Voinko mä päättää että sut voi lopettaa ku ei oo järkeä pitää hengissä moista tyhmyyttä?
Pitäisi olla voittoa tavoittelematon yhdistys. Keräävät rahaa pomoille, jotta on varaa maksaa jatkossakin palkkoja. Eläimet toisarvoisia.
Helposti jaat kuo lemantuo mioita muille. Voinko mä päättää että sut voi lopettaa ku ei oo järkeä pitää hengissä moista tyhmyyttä?[/quote]
Kyllä minäkin tästä voisin jo lähteä. Olis vain ase jolla sais äkkiä hengen pois.
Hesy luovutti on/off narkille kissan. Se siitä vastuullisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla voittoa tavoittelematon yhdistys. Keräävät rahaa pomoille, jotta on varaa maksaa jatkossakin palkkoja. Eläimet toisarvoisia.
Autoin viime vuonna Viron puolen tarhoja keräämään varoja. Näin omin silmin ettei kerättyjä varoja käytetty mihinkään muuhun kuin talon eläimiin. Eivät ole niin näkyviä, koska haluavat keskittyä auttamiseen.
Hesy on tunnettu riidoista ja muistaakseni johtamisessa on ollut ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, miten sä luulet et koko lafka pyörii, jos ei kaikkia noita kustannuksia makseta? (Tietäisit vaan miten eläintenhoitajat laittavat itsensä likoon löytöeläintaloissa, palkka on aika esim aika hiton tärkeä.)
Ja siellä on aika helvetin monta kissaa ja muutakin eläintä. Helvetin monta kissaa löytyy myös pakkasesta koko ajan, eikä loppua näy. Eläimille laitetaan ruoka useita kertoja päivässä (yksilöiden kaikkien eläinten tarpeet), rokotukset, madotukset, lääkkeet, tarvikkeet, kissanhiekat, koirien tarvikkeet, kupit, ulkoilutusvälineet, kanin heinät, häkit, pesuaineet..
Hyvä vaan että on vähän takataskussa Hesylläkin, on iso laitos ja sen pyörimiseen tarvitaan paljon, niin taloudellisesti kuin muutenkin. Vai toisko hesyn köyhyys sulle jotenkin paremman mielen?
T. Eläintenhoitaja
Pelkää työpaikkansa puolesta
Vanha ketju, mutta nostan.
Ongelma olikin siinä miten yhdistykset nämä lahjoitusvarat käyttävät. Kun niitä ei käytetä.