Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä Kela saa tietää onko mulla rahaa tilillä?

Kelteri 1997
14.01.2021 |

Ok, sanon että olen vaikka Nordean asiakas ja pyydän pankista planketin, jossa kerrotaan tilin saldo. Entä jos ovelana avaan tilin myös Säästöpankkiin ja en puhu siitä mitään? Tai vaikka ulkomaille, esim N26, jonka korttia voi käyttää Suomessa. Saako Kela näitä selville?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan työntekijät eivät ole mitään viranomaisia. Eivät siis saa mistään selville. Mullakin on ollut jo vuosia tili mistä Kela ei tiedä mitään. Tällä palstalla puhutaan ihan höpöjä.

Tottakai on toinen tili mihin voi siirtää rahaa jos esim. teen pimeän duunikeikan tai lainaan ystävältä rahaa. Ei näy missään, Kelalle toimitan vain sen tilin tiliotteen mistä tietävät.

Vierailija
22/23 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä muuten yksi tärkeä varoitus pankkitileistä:

Jos olette kelan asiakkaita, älkää koskaan kierrättäkö toisten rahoja omien tilienne kautta. Kela voi ja todennäköisesti tulkitsee sen teille tulevaksi tuloksi ja pidättää toimeentulotukea saman verran.

Esim. Jos ostatte porukalla jonkin kalliin lahjan jollekulle, niin sitä ei saa missään nimessä tehdä niin, että kaikki maksavat osansa jonkun tukea saavan tilille, ja tämä sitten käy lahjan maksamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jos olen säästänyt vaikka 10 000 toiselle tilille lapsen autoa varten vuosia niin ei kai se voi niin mennä että rahat pitää käyttää ennenkuin saan tt-tukea.

No ei kai se niinkään voi mennä, että säästät pari miljoonaa toiselle tilille koko lapsikatraasi autoihin, asuntoihin ja kesämökkeihin ja silti nostat tt-tukea.