Ahdistaa kun tilillä on vain 11000 €
Pelkään, että jos jään työttömäksi en selviä. Olisipa kiva olla rikas, mutta kun ei. Aina saa pelätä, että joku odottamaton kodinkoneen tai auton hajoaminen syö säästöt.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
578 500. :)
Joku alapeukuttaja oli vissiin kade. :)
DEi miullakaan oo juuri sen enempää. Nyt mie kyllä romahan!
En muuten oo porvoolainen.
Oikeasti sinulla on ainoastaan tuulenhuuhtelema perse. Ei rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina miljoona biljoonaa enemmän kuin sulla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina miljoona biljoonaa enemmän kuin sulla!
Annakko ny kersa sen laitteen takaisin äitilles.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi makuutat rahoja tililläsi? Jos työttömyys nyt iskisikin päälle ja tilanne jatkuisi vuosia, et saisi mitään yhteiskunnan tukia tuon tililläsi olevan summan johdosta. Jos työpaikka kerran vielä on, mikset sijoita varoja? Ihme hommaa..
Ei kai tukien myöntämiseen vaikuta se, ovatko rahat tilillä vai esimerkiksi osakkeissa? Eikö ne omat varat pidä silti aina käyttää, ennen kuin myönnetään tukea?
Kyllä, mutta ajatushan on se, että mikäli sijoituksista saat sellaista tuottoa, mikä riittää elämiseen, et koskaan joutuisi sosiaalin luukulle. Eli jos aplla nyt kuitenkin on työ ja jopa säästöjä, en ymmärrä murhetta- ihmisiä kun on niin paljon pahemmissakin tilanteissa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi makuutat rahoja tililläsi? Jos työttömyys nyt iskisikin päälle ja tilanne jatkuisi vuosia, et saisi mitään yhteiskunnan tukia tuon tililläsi olevan summan johdosta. Jos työpaikka kerran vielä on, mikset sijoita varoja? Ihme hommaa..
Kai se nyt on sama missä noin pientä summaa pitää.
Ei enää siinä vaiheessa, jos jää työttömäksi- sinä päivänä sinun joka ikinen roposi syynätään niin tarkkaan, että jos omistat edes vähänkään paremman auton, joudut sen elääksesi myymään. Näin se vain on. Itselleni tuo 11000 vastaa enemmän kuin vuositulot, mutta hyvin toimeentulevanhan on mahdotonta köyhää käsittää.
Itellä ulosotossa noin 130000 euroo eikä ahdista.
Minulla 50€ ja 230€ eestä hammaslääkärin laskuja maksettavana. Oli pakko mennä yksityiselle, koska julkisilla olisin saanut ajan vasta 2 kk päähän ja ikenessä kasvoi jo mätäpaise.
Olen työtön opiskelija ja saan 250€/kk. Asun opiskelijakämpässä joka on kirsikkana kakun päällä homeessa.
Vierailija kirjoitti:
Pidän tilillä myös noin 10000 - 15000 euroa, kuten ap. Loput noin puoli miljoonaa olen sijoittanut.
Aluksi mulla oli turvallinen olo kun tilillä oli 2000mk, sitten sen vaihtui pikkuhiljaa 2000e ja nyt turvallisuudentunneraja on noussut 20000e. Hassu ilmiö.
Minulla on tilillä 15€, eikä ahdista pätkääkään koska sillä saa 8-packin. Kotona patjan alla 5000€.
Noh, sitten säästät lisää kunnes tuntuu turvalliselta. Jos vuoden menoja vastaava summakaan ei tunnu riittävältä, etsi turvattomuuden syytä muualta kuin tilin saldosta.
Jooh pröystäilin entä sitten? Tottakai tulee alapeukutuksia, mutta pienentääkö se mun salkkuani? Ei?