Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oho, Sinikka Nopola on kuollut!

Vierailija
14.01.2021 |

67v oli

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, Eila, Rampe ja Likka myös! Ja ne hauskat pakinat. RIP Sinikka.

Ei tehrä tästä ny numeroo ...

Vierailija
22/43 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko syynä korona? Ei ole aiemmin uutisoitu hänen olevan sairas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten surullista. Näin -92 syntyneenä oli lapsuusaikani tärkeimpiä kirjailijoita, lapsena tuli luettua kaikki hänen ja siskonsa teokset. Monet niistä omistankin itse, ja aion lukea ne myös tuleville lapsilleni. Osanotto läheisille <3

Vierailija
24/43 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanommeko siis ikuiset hyvästit myös Ristolle, Heinähatulle ja Vilttitossulle? ☹️

Uskoisin että Tiina kirjoittaa yksin jatkossa. Noilla kirjoilla tienaa.

Toivon hänen jatkavan tuotantoa. Tosin noiden kirjojen salaisuus oli juuri siinä, että siskot juttelivat kirjoittaessa toisilleen ja ottivat kaiken samalla ylös. Siksi kirjat ovat niin dialogipainotteisia.

Vierailija
25/43 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinen uutinen.

Hän kuului etäisiin tuttaviini, ja minulla on käsitys, hän oli miellyttävä ihminen myös yksityiselämässään.

Aikuisten kirjallisuuden tuotoksensa ovat loistavia. Ja noita lastenkirjoja on meillä kyllä myös luettu ja löytyy kirjahyllystä.

Vierailija
26/43 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kuoli vaikeaan sairauteen..." ei kai lievään sairauteen kuolisikaan.

vaikea, pitkäaikainen, äkillinen nuo ovat sairaskategoriat uutisoinnissa.

Vaikea viittaa useinmiten syöpään.

Kyllähän monet sairaudet on sellaisia, jotka voi olla hyvin vaikeita ja jopa hengenvaarallisia tai sitten helppohoitoisia tapauksesta riippuen. Esim. epilepsia, diabetes... Ihminenhän voi kuolla lievään tautiin kuten influenssaan jos käy sellainen tuuri.

Tuuri?

https://jamanetwork.com/journals/jamaotolaryngology/article-abstract/62…

Vierailija
27/43 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho itsellesi.

Vierailija
28/43 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi miten surullista. Näin -92 syntyneenä oli lapsuusaikani tärkeimpiä kirjailijoita, lapsena tuli luettua kaikki hänen ja siskonsa teokset. Monet niistä omistankin itse, ja aion lukea ne myös tuleville lapsilleni. Osanotto läheisille <3

Olen syntynyt 1975 enkä ole koskaan tykännyt noista Heinähattu ja Vilttitossu-kirjoista. Risto Räppääjästä ja S. Nopolan omasta tuotannosta pidän.

Vierailija
29/43 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen luomansa hahmot jäävät kyllä elämään kirjallisuuteen.

Vierailija
30/43 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka luen kirjoja niin ekana tuli mieleen, että kuka? En tiedä ainuttakaan teosta.

Vierailija
31/43 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt 1975 enkä ole koskaan tykännyt noista Heinähattu ja Vilttitossu-kirjoista. Risto Räppääjästä ja S. Nopolan omasta tuotannosta pidän.

Oon joskus lapsille lukenut Risto Räppääjää enkä ymmärrä niiden suosiota. Hyvät lastenkirjat on hyviä aikuisenkin mielestä, mutta nämä ei oikein toimi.

Vierailija
32/43 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastin Risto Räppääjiä ja niiden huumoria. Ainoa lastenkirjasarja jota itsekin halusin lukea.

Vierailija
33/43 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä Jake Nymanista.

Vierailija
34/43 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjojen arvo/hinta nousee hetkellisesti, kevään aikana kaksinkertaiseksi. Nostin eilen hintaa ja neljä kirjaa meni eilen kaupaksi.

Vierailija
35/43 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon joskus lapsille lukenut Risto Räppääjää enkä ymmärrä niiden suosiota. Hyvät lastenkirjat on hyviä aikuisenkin mielestä, mutta nämä ei oikein toimi.

Kaikki ei ymmärrä kaikkea. Itse olen aina tykännyt huumorista ja siksi nämäkin kirjat tuli ahmittua lapsena. Nyt aikuisenakin luen mieluiten hauskaa kirjallisuutta, mutta laadukasta sellaista on vaikea löytää.

Vierailija
36/43 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän monet sairaudet on sellaisia, jotka voi olla hyvin vaikeita ja jopa hengenvaarallisia tai sitten helppohoitoisia tapauksesta riippuen. Esim. epilepsia, diabetes... Ihminenhän voi kuolla lievään tautiin kuten influenssaan jos käy sellainen tuuri.

Influenssa ei ole lievä jos siihen kuolee.

Periaatteessa voi kyllä olla lieväkin influenssa jos on tarpeeksi huonossa kunnossa valmiiksi ja se lievä tauti sitten katkaisee kamelin selän. Mutta joo varmaan se usein on rajuksi äitynyt influenssa, josta kuolema seuraa.

Vierailija
37/43 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Influenssa ei ole lievä jos siihen kuolee.

Periaatteessa voi kyllä olla lieväkin influenssa jos on tarpeeksi huonossa kunnossa valmiiksi ja se lievä tauti sitten katkaisee kamelin selän. Mutta joo varmaan se usein on rajuksi äitynyt influenssa, josta kuolema seuraa.

Varma tieto on, että sairasti jotain syöpää.

38/43 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsisuomalainen murre on ärsyttävän rumaa

Vierailija
39/43 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä25323 kirjoitti:

Länsisuomalainen murre on ärsyttävän rumaa

Ei ole rumaa, vaan persoonallista. Mikään suomen murteista ei ole rumaa.

t. kielitieteilijä

Vierailija
40/43 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sairaus hänellä oli?