Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko teillä on kestänyt ennen kuin olette päässeet purkamaan imetysdieettiä?

03.08.2006 |

Kiinnostaisi tietää miten kauan voi kestää ennen kuin pääsee taas palauttamaan ruoka-aineita dieettiin. Itse diettaan nyt 3 kuukauden ikäisen vauvan kanssa erittäin rajoitetuilla ruoka-aineilla ja puntaroin vaihtoehtona korvikkeelle siirtymistä. Kiinnostaisikin tietää miten kauan mahdollisesti voi mennä ennen kuin ruokavalio tästä monipuolistuu.

Eli siis kysymys teille, jotka olette joskus imetysdietanneet: minkä ikäinen vauvanne oli ennen kuin pääsitte lisäämään uusia ruoka-aineita ja missä vaiheessa dieetti oli kokonaan purettu?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja dieetti vain laajeni laajenemistaan, kunnes vauva oli LÄHES oireeton 9 ruoka-aineen dieetillä. Oma painoni putosi niin paljon, että jouduin lopettamaan dieetin ja siirryimme aminohappopohjaiseen korvikkeeseen. Ja suureksi yllätyksekseni oireet loppuivat kahdessa päivässä korvikkeen aloittamisesta ja vauva alkoi nukkua yönsä melko hyvin (meillä suolioieinen viiveellä oireileva allergia, oireena erityisesti ripuli, refluksi, oksentelu, ilmavaivat ja kaikesta edellisestä johtuva yöhuuto, ihottuma oli aluksi melko vähäistä). Toki takapakkia tuli kiinteiden aloittamisen myötä ja sitä tulee aina edelleenkin (lapsi nyt 15 kk) sopimattomista ruuista. Mutta pointtini on se, että jos dieetti on kohtuuttoman laaja, korvikkeelle siirtyminen voi olla hyväkin juttu koko perheelle! Itse suostuisin toisen lapsen kanssa enää diettaamaan pelkkää maitoa ja kananmunaa ihan oman jaksamisen vuoksi, mutta valinta on aina tehtävä itse ja tilannekohtaisesti. Älä kuitenkaan lopeta imettämistä kokonaan, ennen kuin olet varma, että on olemassa sopiva korvike - meille esim. löytyi vain yksi sopiva, jonka valmistus on jo lopetettu!

Vierailija
2/3 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin ruokavaliolla heti toisen lapsen synnytyksen jälkeen, koska ensimmäinen lapseni oli todella allerginen. Lopetin imettämisen lääkärin kehoituksesta lapsen ollessa 5kk. Neuvola ei pitänyt päätöksestäni. Olin laihtunut 15 kg (silloin 170 cm ja 48 kg) ja lääkäri sanoi, että elimistöön kertyneet myrkyt saattavat siirtyä maitoon nopean laihtumisen takia. Olin myös aivan poikki, koska lapsi itki läpi yöt. Viimeiset kuusi viikkoa söin riisiä ja rypsiöljyä, mutta lapsi oireili edelleen kovasti. Imetyksen jälkeen lapsi jatkoi Neocatella eteenpäin ja oireet hävisivät aika nopeasti. Nyt jälkikäteen ajatellen olisi pitänyt luovuttaa aikaisemmin, menin aika heikkoon kuntoon.

Voimia Sinulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin imetysdietin pojan ollessa kuukauden vanha. Dieetti alkoi maidottomuudella ja pojan ollessa noin 3 kk listalla oli myös muna, soija, kotimaiset viljat, hirssi, tattari, lihat lukuunottamatta possua ja yleisesti allergisoivat ruoka-aineet. Tällä dieetillä poika on pysynyt oireettomana usean kuukauden. Dieettiä en ole pystynyt supistamaan vielä ollenkaan.

Tällä hetkellä tilanne on se, että poika on 6 kk vanha ja syö rintamaidon lisäksi riisistä ja Almiron peptistä tehtyä velliä. Itse olen viellä dieetillä, koska suurin osa pojan ravinnosta tulee rintamaidosta. Itse olen myös hyvässä kunnossa. Paino on suunnilleen sama, kun ennen raskautta ja dieettiinkin olen jo tottunut. Täytyy sanoa, että vähissä ovat ne herkut, joiden perään haikailen. Voinhan vielä syödä popcornia.

Halusin vain kirjoittaa, että dieetin ollessa kohtuullinen se voi onnistua ihan hyvinkin.